Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 7 thema voor ubuntu.  (gelezen 1768 keer)

Offline kartal

• Lid
Windows 7 thema voor ubuntu.
« Gepost op: 2012/04/28, 13:26:11 »
Goede middag allemaal

Ik heb vandaag voor het eerst ubuntu geïnstalleerd en de OS ziet er best leuk uit en heeft ook een aardig snelheid.
Bij deze vid op youtube http://www.youtube.com/watch?v=B8GB5RClNwo is het gelukt om de thema van ubuntu te veranderen naar windows 7, is dit ook mogelijk met ubuntu 12,04?

Mvg.

Re: Windows 7 thema voor ubuntu.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/28, 13:28:23 »
Als het op youtube staat, zal het wel mogelijk zijn...
Maar ik vraag me af als je overstapt op Ubuntu, is het dan echt nodig het er te laten uitzien als Windows?
Windows is Windows en Ubuntu is Ubuntu.
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/28, 13:41:18 »
Sowieso kun je dat pack niet eens downloaden want Megaupload bestaat niet meer dankzij de FBI.

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/28, 14:14:45 »
De meeste Windows Vista of Windows 7 thema's voor Ubuntu zijn ontworpen voor Gnome2. Die werken dus niet met moderne Ubuntu's met Unity op basis van Gnome3. Je kunt echter wel de MATE desktopomgeving installeren en dan werken die Windows thema's wel weer.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/28, 14:19:20 »
Alleen Windows 7 lijkt 100 % op Windows 7....  =D

Als het Unity-uiterlijk van Ubuntu je niet bevalt, dan heb je verschillende autochtone alternatieven:
http://sites.google.com/site/computertip/klassiek

Technisch beter dan de boel omkatten naar een Windows 7-thema.

Offline kartal

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/28, 16:03:46 »
Bedankt voor jullie reacties ,  is het mogelijk om de werkbalk startknop enzo beneden te krijgen zoals in windows?  Want het staat links en bij xubuntu die ik uitgevoerd heb dankzij de tip van Pjotr staat hij nu boven.

« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/28, 16:15:29 »
Even pc heropgestart en Xubuntu geopend:

Als je onderaan een balk hebt, moet je gewoon rechts klikken op die balk, dan kies je onderaan "werkbalk" met het pijltje aan. Daarna kies je voor "nieuwe elementen toevoegen" (met het plusteken) en dan kies je uit al de mogelijkheden het toepassingsmenu. (je kan ook "toep" ingeven in de zoekbalk).
Dan klik je op toevoegen onderaan en voila het staat in de balk onderaan.
Nu hoef je alleen nog rechts te klikken op dat toepassingsmenu en verplaatsen kiezen en het naar de linkerkant slepen.
Dan staat je menu links zoals in windows....

Als dat is wat je bedoelt tenminste :)
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

Offline kartal

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2012/04/28, 17:03:43 »
Even pc heropgestart en Xubuntu geopend:

Als je onderaan een balk hebt, moet je gewoon rechts klikken op die balk, dan kies je onderaan "werkbalk" met het pijltje aan. Daarna kies je voor "nieuwe elementen toevoegen" (met het plusteken) en dan kies je uit al de mogelijkheden het toepassingsmenu. (je kan ook "toep" ingeven in de zoekbalk).
Dan klik je op toevoegen onderaan en voila het staat in de balk onderaan.
Nu hoef je alleen nog rechts te klikken op dat toepassingsmenu en verplaatsen kiezen en het naar de linkerkant slepen.
Dan staat je menu links zoals in windows....

Als dat is wat je bedoelt tenminste :)

Ik wil echt alles onderaan hebben , de startknop (snelstart) , firefox snelkoppeling, geopende vensters, de tijd.. volume, net als in windows.. Ik wil niks boven of links hebben maar alles onderaan als in windows . Dat moet wel mogelijk zijn toch?
« Laatst bewerkt op: 2012/04/28, 17:15:31 door kartal »

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2012/04/28, 17:22:48 »
Ja, dat is zeker mogelijk. Kijk maar naar Linux Mint XFCE, die doet het standaard zo.

Een niet-Mint XFCE desktop kun je ook wel handmatig zo aanpassen.
Begin met de knoppenbalk onderaan. Als je die niet wil hebben, klik dan rechts op de balk en kies Werkbalk en dan Werkbalkvoorkeuren. Nu krijg je een nieuw dialoogvenster. Naast "Werkbalk 2" zie je een + en een -. Klik op het minteken om de werkbalk te verwijderen. Je kunt in plaats daarvan ook aanklikken dat de oriëntatie verticaal moet zijn. Klik dan op 'Werkbalk vastzetten ' om het vinkje weg te halen. Dan kun je de werkbalk verplaatsen door met de cursur een van de uiteinden beet te pakken en hem te verplaatsen naar waar je hem wil hebben.

De bovenste werkbalk gaan we nu naar onder verplaatsen. Klik rechts op een lege plek van de werkbalk en kies 'Werkbalk' en dan 'Werkbalkvoorkeuren'. Klik op 'Werkbalk vastzetten' om het vinkje weg te halen. Pak nu de linkerkant van de werkbalk beet met je muis en sleep hem naar onder toe. Klik daarna weer op 'Werkbalk vastzetten' om dat weer aan te vinken. Dat doe je dan ook met de knoppenbalk die je links of rechts verticaal had geplaatst.
Klaar!

Offline kartal

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2012/04/28, 17:44:56 »
Ja, dat is zeker mogelijk. Kijk maar naar Linux Mint XFCE, die doet het standaard zo.

Een niet-Mint XFCE desktop kun je ook wel handmatig zo aanpassen.
Begin met de knoppenbalk onderaan. Als je die niet wil hebben, klik dan rechts op de balk en kies Werkbalk en dan Werkbalkvoorkeuren. Nu krijg je een nieuw dialoogvenster. Naast "Werkbalk 2" zie je een + en een -. Klik op het minteken om de werkbalk te verwijderen. Je kunt in plaats daarvan ook aanklikken dat de oriëntatie verticaal moet zijn. Klik dan op 'Werkbalk vastzetten ' om het vinkje weg te halen. Dan kun je de werkbalk verplaatsen door met de cursur een van de uiteinden beet te pakken en hem te verplaatsen naar waar je hem wil hebben.

De bovenste werkbalk gaan we nu naar onder verplaatsen. Klik rechts op een lege plek van de werkbalk en kies 'Werkbalk' en dan 'Werkbalkvoorkeuren'. Klik op 'Werkbalk vastzetten' om het vinkje weg te halen. Pak nu de linkerkant van de werkbalk beet met je muis en sleep hem naar onder toe. Klik daarna weer op 'Werkbalk vastzetten' om dat weer aan te vinken. Dat doe je dan ook met de knoppenbalk die je links of rechts verticaal had geplaatst.
Klaar!

Ik heb zelf een kwartier verschillende dingen geprobeerd en dit als resultaat:
http://postimage.org/image/8h5cccn07/
2 Task manager pictogrammen probeer ik nog te verwijderen.

Nu lees ik pas van jou hoe het op de juiste manier moet en ik ga ubuntu 12.04 opnieuw installeren daarna pas op jou manier doen.

Bedankt voor jullie reacties!
MVG.