Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum  (gelezen 246430 keer)

Offline Soul-Sing

• Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #275 Gepost op: 2012/04/29, 10:39:20 »
Citaat
We doen niks anders dan op elke pagina complimentjes geven.

Wie is we? Spreek je voor een groep?

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #276 Gepost op: 2012/04/29, 11:12:11 »
Citaat
Maar ach, mensen in de minderheid moeten niet zeuren

Wie is die minderheid? Vat eens samen wie wat wil aub . Geeft wat meer structuur en duidelijkheid.

« Reactie #277 Gepost op: 2012/04/29, 11:34:10 »
Men maakt denk ik een vergissing: de minderheid zijn diegenen die hier in dit topic opmerkingen en/ of kritiek leveren op het nieuwe thema.
Maar er zullen er velen zijn die dit topic niet eens vinden, en ook zullen er velen zijn die het niet goed vinden maar monddood blijven.
En een hele grote groep trekt het zich niet aan omdat ze maar sporadisch op het forum vertoeven.

Ik denk dat we beter eerst even afwachten of het team in staat is om de moeilijkheden te overbruggen en eventuele aanpassingen te doen. Nu met modder gooien naar elkaar, lijkt me een niveau dit forum onwaardig.

Met kleine beetjes en brokjes zie ik toch wel degelijk inspanningen om de zaak naar eenieders wens aan te passen.

En moesten mensen al kant en klare oplossingen hebben dat ze dan contact opnemen met het verantwoordelijke team, en die oplossingen aanreiken.

Buiten dat is geduld een schone zaak.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #278 Gepost op: 2012/04/29, 11:42:58 »
Citaat
Maar ach, mensen in de minderheid moeten niet zeuren

Wie is die minderheid? Vat eens samen wie wat wil aub . Geeft wat meer structuur en duidelijkheid.
Als je na deze topic dat nog niet weet, schiet mij dan maar lek.
Plus die opmerking was wat sarcastisch bedoeld, vandaar de smilies.

Dan eens zonder die smiley's. Misschien is het handig een conclusie te trekken bedoel ik. Wie wil(len) wat.
Anders wordt dit zo'n zich herhalend/hamerend topic. Wat structuur in feedback aanbrengen is toch niet teveel gevraagd?
Ik zie verder al dagen geen nieuwe/inhoudelijke feedback meer namelijk. Dan kan die oude feedback ingebracht worden in het gemeenschappelijke deel van de raadsvergadering bijvoorbeeld.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #279 Gepost op: 2012/04/29, 11:44:33 »
Citaat
Zeker! :police:

Offline MKe

• Lid
« Reactie #280 Gepost op: 2012/04/29, 12:02:30 »
[ot]Om over na te denken:  complimentjes maken en vervolgens een bak kritiek spuien op een vervelende manier (drammen is daar een voorbeeld van) is niet zo geloofwaardig. Wie de schoen past trekke hem aan natuurlijk. Dit is het laatste wat ik erover zeg dus reageren is niet nodig. [/ot]

Maar ot: ik zie geen mogelijkheid tot multiquote, kan dat (kan het ook gemist hebben natuurlijk)
« Laatst bewerkt op: 2012/04/29, 12:05:36 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #281 Gepost op: 2012/04/29, 12:11:27 »
Men maakt denk ik een vergissing: de minderheid zijn diegenen die hier in dit topic opmerkingen en/ of kritiek leveren op het nieuwe thema.
Maar er zullen er velen zijn die dit topic niet eens vinden, en ook zullen er velen zijn die het niet goed vinden maar monddood blijven.
En een hele grote groep trekt het zich niet aan omdat ze maar sporadisch op het forum vertoeven.
Ik denk dat dat wel meevalt. Dit topic heeft meer dan 300 reacties en is al bijna 3000 keer bekeken. De laatste dagen staat dit topic steeds weer bovenaan het rijtje "recente berichten" of bij de ongelezen berichten voor de mensen die ingelogd zijn.
Verder heeft men nu de keuze tussen 3 verschillende thema's, waar tot nu toe maar 16 mensen gebruik maken van één van de alternatieven. 16 gebruikers, op de meer dan 10.000 die we in totaal hebben.

Dit betekent verder niet dat we niet meer luisteren en het zo wel goed vinden. We luisteren wel degelijk en er staan nog wat kleine en grotere aanpassingen op de planning. Alleen wanneer die doorgevoerd kunnen worden is nog niet bekend omdat we allemaal ook een leven buiten Ubuntu NL hebben. Onze vrije tijd is niet onbeperkt en we moeten dus keuzes maken tussen alle belangrijke dingen die er gedaan moeten worden. Vergeet niet dat er naast het behangetje van het forum ook een hele machine onderhouden moet worden die ook de website, wiki, mailinglijsten en nog een hoop andere dingen doet.

Citaat
Precies .
Het gaat allemaal wel goed komen, alleen niet morgen want dan is het Koninginnedag ;)

« Reactie #282 Gepost op: 2012/04/29, 13:14:53 »
Het was een opmerking die gemaakt is na een opmerking van Stefan die er weer olie op het vuur gooide door te zeggen dat deze uitspraak niet kon.
Citaat van: stefan
Misschien de manier waarop? :rolleyes:
En zo komen er dus misverstanden in de wereld.

Ik zou het toch erg fijn vinden, Femke, wanneer je me geen woorden in de mond legt. Ieder bepaalt zelf wat hij/zij zegt en het is niet aan mij om te zeggen dat iets niet door de beugel kan; daar gaan de moderatoren over. Als je je op zo'n manier uit en je dan afvraagt waarom je bericht weg wordt gemodereerd..tsja. Maar beweer niet dat ik gezegd heb dat 'zo'n uitspraak niet kon', want dat heb ik nooit gedaan.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #283 Gepost op: 2012/04/29, 13:22:20 »
Een 'flagrante overtreding van het goed fatsoen'.............. :o nou, dan zijn er wel ergere dingen geschreven op dit forum, dan wat er in dat verwijderde bericht stond.
Dus plaats het terug, dan kan iedereen lezen wat er in stond.

Ik heb het bericht teruggeplaatst: http://forum.ubuntu-nl.org/forum/het-grote-feedbacktopic-voor-het-nieuwe-forum/msg816134/#msg816134
Het was door mij verwijderd omdat het negatief overkwam naar de vrijwilligers toe. In mijn vorige uitleg over het verwijderen, heb ik dat verkeerd gezegd en legde ik de woorden over "minderheden die niet moeten zeuren" in de mond van Mikkel zelf, waarvoor mijn oprechte excuses.

Bedankt voor het terugplaatsen, Prosper. En nogmaals, niet alleen ik maar alle anderen die hier gepost hebben en een ander dan het nieuwe thema hebben gekozen, beseffen heel goed wat een werk er verricht is/wordt en hebben toch al diverse keren geschreven dat ze daar alle waardering voor hebben. Onze 'klacht' is niet dat er te wéínig gedaan wordt, maar dat onze ogen problemen hebben met de kleuren oranjerood/wit.

Ach, ik schreef het gisteren al, had even een berichtje gepost dat er naar gekeken zal worden zodra er tijd is, dan was deze hele discussie niet nodig geweest.
Het Curve-thema voldoet mij (en anderen ook, dacht ik) prima, dus als dat ook in de toekomst gekozen kan worden, met daarbij de opties/links die ook in het nieuwe thema staan, dan zou dat geweldig zijn.
En ik vind dat er nu wel genoeg over gezegd is.  ;)

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #284 Gepost op: 2012/04/29, 13:42:08 »
Verder heeft men nu de keuze tussen 3 verschillende thema's, waar tot nu toe maar 16 mensen gebruik maken van één van de alternatieven. 16 gebruikers, op de meer dan 10.000 die we in totaal hebben.

Johan van Dijk, je weet net zo goed als ieder ander hier, dat in dit geval het hebben van meer dan 10.000 geregistreerde leden niets zegt. Als je kijkt naar het aantal unieke leden dat hier per dag inlogt, dan komt dat aantal zelden of nooit boven de 60 uit.
Dus 'maar 16 mensen' die gebruikmaken van een van de alternatieven is procentueel gezien helemaal zo weinig nog niet.

Offline Haris

• Lid
« Reactie #285 Gepost op: 2012/04/29, 13:48:45 »
Prima verwoord Mikkel, zo denk ik er ook over :)

« Reactie #286 Gepost op: 2012/04/29, 14:03:27 »
Iemand noemde het dat dit een standaard thema was, maar dat is natuurlijk niet zo. Het standaard thema in de software ziet er heel anders uit.

Het standaard Ubuntu thema waar ik het over heb, is wat ik al eerder had laten zien van een ander forum.
Het standaard thema waar ik het over had is het thema van www.ubuntu.com met de witte achtergrond, dat voor Drupal (onze website) voor de community kant en klaar te downloaden is, en dat door de Ubuntu gemeenschap wordt onderhouden.

Er zal best een forum zijn met een eigen Ubuntu thema, maar dat is daarmee niet meteen het standaard Ubuntu thema.

« Reactie #287 Gepost op: 2012/04/29, 14:16:41 »
En wat mij betreft wordt er nu direct gestopt met Johan bashing. Je zou bijna denken dat er een georganiseerde actie is om ons beheerteam weer terug te krijgen in de gesloten, niet responsieve staat van weleer toen Johan er nog geen lid van was. De ironie wil namelijk dat het continue herhalen van klachten en het wijzen met de beschuldigende vinger, her doordrammen over details, het gelijk willen halen er destijds mede de oorzaak van was dat leden van het beheerteam in het verleden zich meer en meer hadden afgesloten, en er nauwelijks nog communicatie mogelijk was.

Denk daar maar eens aan voordat je dezelfde klacht tig keer gaat lopen herhalen, onderbouwen, verdedigen die al eerder, wellicht door een ander,  ter sprake is gebracht. Dergelijk gedrag is enorm onproductief en doet denken aan een kind dat zijn zin wil krijgen maar door te blijven doordrammen.

Is een issue ter sprake gebracht, laat het daar dan bij. Gebeurt er niets mee, jammer. Je kan vrijwilligers niet dwingen om dingen te doen waar ze geen tijd voor hebben, of zin in hebben. En met enig geduld zou het zomaar kunnen dat er ineens toch iets mee gaat gebeuren.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/29, 14:19:28 door Thomas de Graaff »

Offline MKe

• Lid
« Reactie #288 Gepost op: 2012/04/29, 14:33:10 »
Maar nogmaals on topic:

Is er een mogelijkheid tot multiple-quote? Hier op safari kan ik die niet vinden.
Verder valt het mij op dat op de iphone en ipad het edit-icoon 2 x weergegeven wordt. . Niet hinderlijk of belangrijk, maar bedoeld als feedback. Een "schoonheidsfoutje" ;) Ik heb niet geken in andere browser omdat ik die nu niet bij de hand heb.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/29, 14:48:48 door MKe »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #289 Gepost op: 2012/04/29, 14:43:24 »
Maar nogmaals on topic:

Is er een mogelijkheid tot multiple-quote? Hier op safari kan ik die niet vinden.
Verder valt het mij op dat op de iphone en ipad het edit-icoon 2 x weergegeven wordt. . Niet hinderlijk of belangrijk, maar bedoeld als feedback. Een "schoonheidsfoutje" ;) Ik heb niet geken. Andere browser omdat ik die nu niet bij de hand heb.
Als je een nieuwe reactie plaatst zie je onder het venster waar je je reactie intikt de vorige reacties in het topic.
Aan de rechterbovenhoek in iedere reactie staat een quote-knop. Druk daarop en de quote wordt ingevoegd op de plek van de cursor.
Zie de bijlage :)

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #290 Gepost op: 2012/04/29, 14:46:07 »
En wat mij betreft wordt er nu direct gestopt met Johan bashing.

Bashing...? ??? Zeggen dat iemand het iets té kleurrijk voorstelt is dat tegenwoordig bashing? Was Johan van Dijk geen lid geweest van welk team dan ook, dan had ik hetzelfde geschreven. Zou jij dat niet doen als je leest dat iemand de zaken (wélke zaken dan ook) verkeerd voorstelt, Thomas de Graaff?
Ik bash helemaal niemand, maar niets zeggen als mensen op het verkeerde been worden gezet doe ik ook niet. Als dat al als 'kritiek' wordt opgevat, dan kun je hier op den duur helemaal niets meer posten want er is altijd wel íémand die jouw tekst verkeerd kan lezen.

Offline MKe

• Lid
« Reactie #291 Gepost op: 2012/04/29, 15:29:00 »
Als je een nieuwe reactie plaatst zie je onder het venster waar je je reactie intikt de vorige reacties in het topic.
Aan de rechterbovenhoek in iedere reactie staat een quote-knop. Druk daarop en de quote wordt ingevoegd op de plek van de cursor.
Zie de bijlage :)

Ah, handig! Een vraag nog: wat als je ook nog wilt quoten van de vorige pagina(s)?  Is dat ook mogelijk?

« Reactie #292 Gepost op: 2012/04/29, 15:42:43 »
Handigst is dan om een tweede tabblad open te doen, te quoten, en de verschenen tekst te knippen en bij te plakken in het antwoordvenster op het andere tabblad, als je nog kunt volgen...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #293 Gepost op: 2012/04/29, 16:14:52 »

Bashing...? ??? Zeggen dat iemand het iets té kleurrijk voorstelt is dat tegenwoordig bashing?

Ik heb geen namen genoemd, en mijn opmerking was een reactie op een tendens in deze draad. Als jij je aangesproken voelt moet je mij dat niet verwijten. Vraag je eens af waarom je je aangesproken voelt? Misschien levert dat wat op.

En als je het over zaken verkeerd voorstellen hebt... waar haal je vandaan dat er zelden meer dan 60 verschillende bezoekers per dag zijn? Volgens http://forum.ubuntu-nl.org/?action=stats zijn er gemiddeld 124 leden per dag online, en dan heb je het aantal niet ingelogde bezoekers nog niet meegerekend? En dat zullen er best wel wat zijn met gemiddeld 44107 pageviews per dag..

Maar goed, ik ben ook gek dat ik daar verder op inga...
« Laatst bewerkt op: 2012/04/29, 16:29:58 door Thomas de Graaff »

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #294 Gepost op: 2012/04/29, 16:53:14 »

Bashing...? ??? Zeggen dat iemand het iets té kleurrijk voorstelt is dat tegenwoordig bashing?

Ik heb geen namen genoemd, en mijn opmerking was een reactie op een tendens in deze draad. Als jij je aangesproken voelt moet je mij dat niet verwijten. Vraag je eens af waarom je je aangesproken voelt?

Tsja, misschien omdat er vlak boven jouw bericht een bericht van mij staat waarin ik schrijf dat Johan van Dijk iets niet helemaal juist heeft?
En wordt er in dit topic speciaal tegen Johan van Dijk geageerd waardoor jij het nodig vond daar iets van te zeggen? Daar kijk ik zeker overheen, dan. Kijk jij ook over die berichten heen waarin wordt geschreven dat wij als gewone leden waardering hebben voor wat o.a. Johan van Dijk voor het forum heeft gedaan/doet?

En als je het over zaken verkeerd voorstellen hebt... waar haal je vandaan dat er zelden meer dan 60 verschillende bezoekers per dag zijn? Volgens http://forum.ubuntu-nl.org/?action=stats zijn er gemiddeld 124 leden per dag online, en dan heb je het aantal niet ingelogde bezoekers nog niet meegerekend?

Waar ik vandaan haal dat er zelden meer dan 6o verschillende leden per dag zijn? Staat onderaan de Forum index niet het totaal aantal (unieke, mag ik toch hopen) bezoekers van die dag? Ik kom hier vrijwel elke dag en zie daar, zoals ik al schreef, zelden of nooit staan dat er die dag meer dan 60 unieke (toch...?)   leden    bezoekers langsgekomen zijn.

Niet ingelogde bezoekers kunnen hoogstens kiezen voor blauwwit i.p.v. oranjerood/wit, niet voor een thema dat via je Profiel te kiezen is. En juist over die laatste mogelijkheid had Johan van Dijk het toen hij schreef dat er 'maar 16 mensen' een ander thema hadden gekozen. 

Maar goed, ik ben ook gek dat ik daar verder op inga...

Daar zal ik maar niet verder op ingaan........ :evil: 

En nu vind ik het wel genoeg. Jullie schrijven en doen verder maar wat je wel of niet wilt.

Edit: correctie aangebracht.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/01, 00:14:35 door Mikkel »

« Reactie #295 Gepost op: 2012/04/29, 17:13:11 »
Kunnen we hier niet gewoon allemaal als vrienden overeenkomen, ipv verwijten naar elkaars hoofd te slingeren? :P

Iedereen heeft zijn eigen mening, maar soms lijkt het mij best die eigen mening voor jezelf te houden en niet per se te willen opleggen aan de andere forumgebruikers. Hierdoor ontstaan discussies die niets met het onderwerp te maken hebben en die de sfeer in mijn ogen een beetje verzieken.
Ik heb in de korte tijd dat ik hier lid ben, al meer verwijten over en weer zien gaan dan ik op eender welk ander forum heb gezien.  De ene kan het al wat beter "verbergen" dan de andere, maar het is duidelijk dat de sfeer hierdoor naar omlaag gaat.

Laat ons aub gewoon deze discussie sluiten en verdergaan met het topic namelijk "feedback voor het nieuwe forum"

EDIT: dit is het laatste wat ik erover te zeggen heb, want ik hoef niet per se altijd het laatste woord te hebben
« Laatst bewerkt op: 2012/04/29, 17:39:56 door stieviegonzales »
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

Offline MKe

• Lid
« Reactie #296 Gepost op: 2012/04/29, 17:26:09 »
Handigst is dan om een tweede tabblad open te doen, te quoten, en de verschenen tekst te knippen en bij te plakken in het antwoordvenster op het andere tabblad, als je nog kunt volgen...
Okay dat zal denk ik ook wel werken. Bedankt.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/29, 17:28:08 door MKe »

« Reactie #297 Gepost op: 2012/04/29, 22:21:01 »
Suggesties voor andere fora met dit soort dingen: Fok, NYC Transit Forums, PowNed.
En dat zijn er dan even 3 die ik zo uit mijn hoofd kan opnoemen.

Offline commandoline

• LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
« Reactie #298 Gepost op: 2012/04/29, 22:43:12 »
Ten eerste even mijn reactie op het nieuwe forum: prachtig, weer helemaal bij de tijd met het nieuwe thema! Ook de meer technische wijzigingen als bijv. inloggen via OpenID bevallen me erg goed. :)

Wel één klein dingetje: de submenu-items van 'Ondersteuning' verwijzen niet allemaal naar dezelfde locaties als op de hoofdsite. De locaties op de hoofdsite voor de items die verschillen zijn:

Offline Haris

• Lid
« Reactie #299 Gepost op: 2012/04/29, 23:06:26 »
Het viel mij op dat ik als ''gast'' op het forum toch de profielen van de leden kan openen....was dit altijd zo, en klopt dit wel?