En wat mij betreft wordt er nu direct gestopt met Johan bashing. Je zou bijna denken dat er een georganiseerde actie is om ons beheerteam weer terug te krijgen in de gesloten, niet responsieve staat van weleer toen Johan er nog geen lid van was. De ironie wil namelijk dat het continue herhalen van klachten en het wijzen met de beschuldigende vinger, her doordrammen over details, het gelijk willen halen er destijds mede de oorzaak van was dat leden van het beheerteam in het verleden zich meer en meer hadden afgesloten, en er nauwelijks nog communicatie mogelijk was.
Denk daar maar eens aan voordat je dezelfde klacht tig keer gaat lopen herhalen, onderbouwen, verdedigen die al eerder, wellicht door een ander, ter sprake is gebracht. Dergelijk gedrag is enorm onproductief en doet denken aan een kind dat zijn zin wil krijgen maar door te blijven doordrammen.
Is een issue ter sprake gebracht, laat het daar dan bij. Gebeurt er niets mee, jammer. Je kan vrijwilligers niet dwingen om dingen te doen waar ze geen tijd voor hebben, of zin in hebben. En met enig geduld zou het zomaar kunnen dat er ineens toch iets mee gaat gebeuren.