Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Software Rasberry Pi  (gelezen 50867 keer)

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
Re: Software Rasberry Pi
« Reactie #50 Gepost op: 2012/07/10, 16:49:01 »
Ik ben benieuwd, ik kreeg een mailtje dat de Pi onderweg is. Morgen wordt het als het goed is bezorgd!   :)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #51 Gepost op: 2012/07/10, 18:55:43 »
@valk, Dan zit je morgen zeker heel de dag voor de brievenbus. =D

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #52 Gepost op: 2012/07/10, 21:50:36 »
nee, ik moet werken, dus ik heb de zending gewijzigd en het komt nu bij mijn ouders die wel thuis zijn  =D

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #53 Gepost op: 2012/07/11, 01:10:33 »
Na je werk gelijk naar je ouders om het op te halen en dan gelijk naar huis om het uit te proberen.

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #54 Gepost op: 2012/07/11, 07:07:45 »
Na je werk gelijk naar je ouders om het op te halen en dan gelijk naar huis om het uit te proberen.

Haha, yep zoiets zal het wel worden!

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #55 Gepost op: 2012/07/11, 18:06:08 »
En is ie binnen gekomen?

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #56 Gepost op: 2012/07/12, 08:03:01 »
Gisteravond een etentje dus geen tijd meer om bij mijn ouders langs te gaan, maar vanavond gaat het dan gebeuren  ;)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #57 Gepost op: 2012/07/12, 22:17:08 »
En heb je hem nu?

Offline Dakey

• Lid
« Reactie #58 Gepost op: 2012/07/12, 23:55:27 »
Vorige week mn Pi ontvangen, wat een heerlijk apparaatje  ^-^
Raspbmc op mn sd kaartje gezet, werkt prima. Niet supersnel, maar h.264 full hd films streamen van mn nas op de slaapkamer werkt super.

Heb meteen een case besteld zodat het geheel mooi achter mn tv kan worden weg gewerkt   O0

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #59 Gepost op: 2012/07/13, 03:35:52 »
Ik vond OpenELEC wat beter werken en is wat sneller in het menu.
Heb je ook de XBMC app op je telefoon zodat je hem overal kunt bedienen?

Ja streamen werkt super en ik stuur vanaf mijn telefoon ook een hoop naar mijn Raspberry pi.
Van Youtube tot wat dan ook via mijn telefoon.

Offline Dakey

• Lid
« Reactie #60 Gepost op: 2012/07/13, 14:22:53 »
Ik vond OpenELEC wat beter werken en is wat sneller in het menu.
Heb je ook de XBMC app op je telefoon zodat je hem overal kunt bedienen?

Ja streamen werkt super en ik stuur vanaf mijn telefoon ook een hoop naar mijn Raspberry pi.
Van Youtube tot wat dan ook via mijn telefoon.

Ik heb de APP op mn telefoon aangezien ik deze altijd voor mn desktop versie heb gebruikt, ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om hem op de Pi te testen, maar ga ik binnenkort zeker even doen :)

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #61 Gepost op: 2012/07/13, 14:42:10 »
En heb je hem nu?

Yep, het is binnen!

Mooi klein dingetje, ik ben even aan het spelen geweest met OpenElec, wat mooi werkt. Maar ook de door Raspberry Pi aangeraden image even geladen. Daar had ik wat monitor resolutie problemen. Daarna ook nog Arch geprobeerd, maar dat moet ik nog af configureren. Het lijkt mij namelijk wel handig een distro of iets erop te zetten waarin je XBMC kan installeren, maar waarbij je nog wel de mogelijkheid hebt ermee te internetten etc. OpenElec vind ik wat dat aangaat net wat te karig...

Hoe stream je overigens Youtube vanaf je telefoon naar je Pi?

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #62 Gepost op: 2012/07/13, 15:54:58 »
Dat streamen van Youtube van de telefoon naar de pi doe ik met een app.
Dat is iMediaShare Lite.
Je hebt ook een betaalde versie maar ik heb geen creditkaart en ik hoef al die extra dingen niet zo.
Daar staat een Youtube link in en nog veel meer.

Als je beide wilt dan zou je ook 2 SD kaartjes kunnen gebruiken.
Ik heb de laatste versie van Debian geprobeerd en dat werkte maar mijn beeld was niet gelijk aan het formaat van mijn monitor..

Eigenlijk moet er een boot manager op zodat je bij het starten kunt kiezen tussen bijvoorbeeld een desktop of XBMC.
Maar ik gebruik het op het moment echt als Mediaspeler en dat doet hij goed.
Wil nu nog kijken of ik Veetle naar mijn tv kan streamen. Dat gaat nu via mijn pc en een HDMI kabel en een dan op de pc afspelen. Maar ik wil het naar andere dingen streamen zodat ik het overal in huis kan.

@Dakey, Daar werkt hij prima mee. Ik merk wel dat als ik hem een 1080 film laat laden dat hij soms zijn verbinding even kwijt is maar daarna snel weer terug heeft.

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #63 Gepost op: 2012/07/13, 15:59:35 »
Ik heb de laatste versie van Debian geprobeerd en dat werkte maar mijn beeld was niet gelijk aan het formaat van mijn monitor..

Ja die versie heb ik ook geprobeerd, zelfde beeld problemen :(

Ik zag overigens op de site dat er binnenkort een nieuwe versie komt waarbij ze gebruik maken van bepaalde optimalisaties waardoor het veel sneller werkt blijkbaar. Klinkt interessant iig!

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #64 Gepost op: 2012/07/13, 16:13:35 »
Ja ik heb eerst de eerste versie geprobeerd en daarna die nu als laatste uit is en dat is een hele vroege versie maar werkt al beter dan de eerste versie.
Maar voor desktop pc gebruik ik het niet want daar heb ik al een prima systeem voor.
Maar wou het een keer proberen en dat ging goed. Is wel wat traag maar de laatste versie was een heel stuk beter en het schijnt nog beter te worden.

Offline Dakey

• Lid
« Reactie #67 Gepost op: 2012/07/17, 19:50:04 »
foutje..
« Laatst bewerkt op: 2012/07/17, 19:54:49 door Dakey »

Offline Dakey

• Lid
« Reactie #68 Gepost op: 2012/07/17, 19:54:27 »
Heb vandaag mn case binnen gekregen:

Besteld via shapeways.com, niet de goedkoopste, maar wel 3D geprint  O0
Straks ffe Raspbian erop zetten, en verder spelen  ^-^
« Laatst bewerkt op: 2012/07/17, 20:01:00 door Dakey »

« Reactie #69 Gepost op: 2012/07/17, 21:36:28 »
Dat ziet er ontzettend goed uit! :)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #70 Gepost op: 2012/08/16, 15:50:58 »
Laatste update van OpenELEC erop gezet en ik had de SD geformatteerd maar desondanks na het plaatsen van een nieuwe versie op mijn SD kaart, staan alle instellingen zoals ik ze had met wel de laatste versie.
Die versie ondersteund betere streaming van onder andere Redbull tv die nu wel afspeelt.
Tevens start het sneller op dan de versie die ik er voor had maar dat was 1 van de eerste versies.
Er zit nu ook een programma bij om Wifi in te stellen en dat miste ik voorheen. OpenELEC heeft nu een instel menu waarmee je het kunt regelen.
Nou ga ik een USB wifi stick zoeken die ondersteund word.
Voordeel is dan dat ik hem overal in mijn huis kan gebruiken. Een ander voordeel is, is dat ik dan geen netwerk nodig heb om met mijn telefoon mijn pi te bedienen.
Kan ik films vanaf een USB stick afspelen en met mijn telefoon bedienen.
Tevens de software nu zo ingesteld dat hij automatisch update als er een nieuwe versie is. Dan loop ik niet meer zo ver achter met de software. =D

Mooie case Dakey.
Ik heb een goedkoop dingetje via modpi. Wilde een zwarte hebben en moest degelijk zijn en goedkoop. Komt achter mijn tv te hangen dus ik zie hem niet meer zo vaak maar ik wil hem ook mee kunnen nemen en dan moet die tegen een stootje kunnen in mijn tas.

Heb wat nieuwe foto's van mijn case gemaakt.

« Laatst bewerkt op: 2012/08/16, 15:55:39 door emiel1976 »

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #71 Gepost op: 2012/08/16, 20:38:42 »
Ik kom er net achter dat ik met mijn afstandsbediening van mijn tv ook mijn OpenELEC op mijn pi kan bedienen.
Ken nog niet alle functies maar een aantal al wel en P+/P- maken dat ik snel door een lijst heen kan zoeken doordat bij iedere keer dat ik er op druk, ik en nieuwe pagina in principe krijg.
De navigatie toetsen doen wat ze zeggen en de OK knop is enter.
Verder play pauze en dergelijke werken en de Exit knop is terug.
Ga nog wat testen maar het werkt wel makkelijk.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #72 Gepost op: 2012/08/17, 15:15:52 »
Eminent Wireless Adapter 150N USB Adapter EM4554 aan mijn Raspberry pi gehangen en dat werkt super.
Snelheid is net zo als met de netwerk kabel en alles werkt perfect. makkelijk in te stellen en dan rebooten en de netwerk kabel eruit halen en klaar.
Wel het ip adres van mijn remote moeten aanpassen maar dat was zo gedaan en alles werkt nu draadloos.
Echt super want ik wil straks een pi op mijn slaapkamer en ik hoef nu geen kabel te trekken voor een netwerk verbinding.

http://www.eminent-online.com/nl/product/856/em4554-draadloze-usb-adapter-150n.html

Klein en zwart en past dus goed bij de behuizing en valt niet op.
Tevens heel plat waardoor je de andere poort goed vrij houd.
Op de doos stond ook Linux ondersteuning. =D

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #73 Gepost op: 2012/08/25, 00:19:34 »
Mpeg-2 en VC-1 codecs zijn er voor de Rasperry pi.
De MPEG-2 code kost 3,03 euro en de VC-1 code 1,52 Euro.
Met de Mpeg-2 code maak je het mogelijk vob files af te spelen op je Raspberry pi.

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #74 Gepost op: 2012/08/25, 14:17:16 »
Mpeg-2 en VC-1 codecs zijn er voor de Rasperry pi.
De MPEG-2 code kost 3,03 euro en de VC-1 code 1,52 Euro.
Met de Mpeg-2 code maak je het mogelijk vob files af te spelen op je Raspberry pi.

Hee, waar koop je die codecs?