Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wachtwoorprobleem  (gelezen 1698 keer)

Offline morjos

• Lid
wachtwoorprobleem
« Gepost op: 2012/02/25, 12:10:59 »
Hallo,
Ik heb vorige week Ubuntu 10.11 geinstaleerd en tijdens de instalatie voor mijn account een paswoord aangemaakt.Daar ik de enige gebruiker van de PC ben vond ik het achterafgezien wat overbodig om steeds opnieuw dat wachtwoord in te typen en heb via de accountinstelling (dmv mijn paswoord het "hangslotje" geopend) het wachtwoord verwijderd en PC start nu mooi op zonder wachtwoord, echter : waneer ik software wil instaleren vraagt hij toch om een wachtwoord !!!
Waneer ik dan mijn oude wachtwoord ingeef wordt het niet aangenomen : "authenticatie mislukt. Probeer het opnieuw"
Weet iemand hiervoor een oplossing ??? Of wordt het opnieuw instaleren ??
Alvast dank

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: wachtwoorprobleem
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/25, 12:12:19 »
Verander je wachtwoord in de herstelmodus:
http://sites.google.com/site/computertip/wachtwoordvergeten

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/25, 18:06:47 »
Geen wachtwoord instellen is vragen om problemen, het is juist één van de beveiligingen.
Je kunt Ubuntu ook instellen op automatisch inloggen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline morjos

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/26, 00:24:10 »
Pjotr, bedankt voor je reactie. Heb de link geopend en het beschrevene geprobeerd, maar het lukte niet. Daar ik Ubuntu maar pas had geinstaleerd kon er niet veel verloren gaan dus heb ik maar een nieuwe installatie uitgevoerd MET wachtwoord. Zal het verder zo maar laten.
Greetz

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/26, 00:52:15 »
Een wachtwoord is verplicht, omdat de eerstaangemaakte gebruiker ook beheerderbevelen moet kunnen uitvoeren en daarvoor is een wachtwoord vereist.
Maar ook met ingevuld wachtwoord kun je een automatische login instellen.
Bij Ubuntu 11.10 klik je bovenaan rechts op je naam. Dan verschijnt een menu met o.a. 'gebruikersaccounts'. Klik daarop. Er verschijnt een venster met daarin je gebruikeridentiteit. Rechts bovenaan het venster staat een knop 'ontgrendelen'. Klik daarop. Onderaan het venster zie je een schuifknop 'Automatische login'. De schuif staat op 'UIT' en die kun je nu verschuiven naar 'AAN'. Sluit het venster af en herstart je systeem om te zien dat je nu inderdaad zonder inlogscherm automatisch op de desktop belandt.