Wat ik niet begrijp is dat toch iedereen met een paar muisklikken Gnome kan installeren na je Ubuntu 11.10 installatie, dan kun je toch bij inloggen kiezen wat je wil. Dan hoef je toch geen andere distro te kiezen. Of ben ik nu gek? Of zie ik het te simpel, mis ik iets of heb ik ergens in deze discussie iets gemist?
Even sarcastisch:
'Mama, Ubuntu doet vreemd, ik wil hem niet meer'
'Maar jongen, dat is ontwikkeling, dingen veranderen. We gebruiken ook geen tamtam meer maar mobieltjes. Computers veranderen ook'
'Ik wil Ubuntu niet meer, ik wil iets anders...'
Sommigen reageerden zo op internet, jullie niet hoor, dit is niet persoonlijk bedoeld.
Je hoeft me niet te vermoorden. 
Case
Uhm niet iedereen zit op die nieuwe Gnome-shell of fallback optie te wachten.
Daarnaast is Gnome op Ubuntu want anders dan Gnome op een andere distro en dan noem ik geen Mint die nog wat verder gaan.
Maar ik wil geen Gnome-shell en Unity. Ik wil er ook niets anders op zetten omdat ik liever een distro heb waarbij alles mooi geïntegreerd is.
En ja ik heb Unity en al geprobeerd en ook met andere omgevingen.
Unity is niets voor mij. Omslagtig en wat anderen mooi vinden vind ik lelijk.
En dan Gnome erop zetten. Tja het kan en het is zo gedaan maar om dat als alternatief te nomen voor Unity, nou nee niet voor mij.
Het is op een aantal punten waar ik bij unity een probleem bij heb precies het zelfde en bij de andere dingen nog slechter dan Unity.
Ja kan kiezen voor de klassieke omgeving maar vergelijk die met andere omgevingen en dan zie je dat, dat ook geen optie is.
Wat blijft er dan over, Cairo dock. Ja kan en werkt goed maar voor dat Ubuntu erop te zetten?
Beetje onzinnig om een Distro als Ubuntu erop te zetten en dan de omgeving niet te gebruiken en er een dock voor terug te plaatsen. Zit je nog met al die meuk die Ubuntu erbij geeft. Dan kun je beter een andere distro nemen in plaats van moeilijk te doen waarbij alles mooi is gemaakt en goed in elkaar over gaat dan dat half gebakken distro'tje wat je dan maakt.
Nogmaals men is vrij om te kiezen wat men wil gebruiken en als jij blij bent met je kerstbal dan zij het zo maar ik heb liever een voetbal want daar kun je nog iets mee.