Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bug in Mozilla Thunderbird?  (gelezen 2066 keer)

Offline Math.

• Lid
bug in Mozilla Thunderbird?
« Gepost op: 2007/02/09, 15:28:39 »
Wanneer ik een email-bericht in Thunderbird wil openen sluit Thunderbird zichzelf af. :/
In de terminal geeft hij dit aan: DOUBLE-CLICK: 400 --> -1 THRESHOLD: 8 --> -1 Segmentation fault (core dumped)Wanneer ik Thunderbird met root-rechten opstart lukt het wél om me email-berichten te viewen...
Ik weet niet precies waardoor het gekomen is, misschien is het wel een verkeerde update ofzo? Iemand met hetzelfde probleem?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/09, 15:49:59 »
Zomaar een programma met root-rechten openen is dus echt NIET handig.
De kans bestaat dat er nu verkeerde rechten gekoppeld zijn aan je mailbestanden.

Wat gebeurt er eigenlijk als je thunderbird vanuit de terminal opent met het volgende commando?
mozilla-thunderbird -safe-mode

Als het dan wel werkt, dan denk ik dat een extensie dwars ligt.

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/09, 21:21:23 »
Zoniet lekker launchpad'en :)

Azalin

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/09, 21:40:12 »
Thunderbird met root rechten openen is het ergste wat je kunt doen. Je kan dan namelijk niet meer als gewone gebruiker, je mail openen omdat alle bestanden dan ineens door de root gebruiker bezeten zijn. Geloof me, ik heb het een keer per ongeluk gedaan (wilde een plugin updaten) en dat heeft me duur komen te staan. Een chown kan je misschien dan nog helpen... Probeer daarna dan inderdaad failsafe modus eens....

Offline Math.

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/10, 14:08:04 »
Nou, in dit geval is het dus andersom. Ik kan sommige e-mail berichten niet meer teruglezen met m'n eigen naam, maar met root-rechten lukt het wel m'n e-mail berichten te lezen. Ik start normaal nooit een programma met root-rechten op, maar ja... niks wilde lukken, dus maar is geprobeerd te kijken met root-rechten en toen ging het ineens wel...

Ik heb gewoon het vermoeden dat Thunderbird een file gebruikt voor het inlezen van m'n e-mail berichten die andere rechten heeft dan Thunderbird zelf...

@Johanvd
mozilla-thunderbird -safe-mode had ik ook al geprobeerd... zelfde resultaat :/

Azalin

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/10, 16:29:25 »
Misschien dat je eens een chown op je .mozilla-thunderbird map moet loslaten...

Offline Math.

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/11, 00:23:17 »
Citaat van: Azalin
Misschien dat je eens een chown op je .mozilla-thunderbird map moet loslaten...
paar files stonden ook eerst op root, maar had alles al in deze directory naar mijn naam gechowned, maar wilde niet werken...
maja, toch ook vreemd dat hij van de ene op de andere dag ineens m'n mail niet meer kan lezen.
denk dat ik gewoon maar is m'n directory met m'n mail ga backupen en mozilla-thunderbird is opnieuw ga installeren. :)

edit: ...en het werkt weer :)

Azalin

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2007/02/11, 11:25:23 »
Feestje! :) Alle gekheid op een stokkie: goed zo! Wat was het nou? Een re-install gedaan?

Offline Math.

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2007/02/11, 22:27:39 »
Ben bang dat het feestje toch niet doorgaat...
Hij heeft er nu minder moeite mee lijkt wel, maar toch,... wanneer ik nu dubbel-klick op een bericht wordt Thunderbird wéér afgesloten... Grrr... :mad:

Offline Math.

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2007/02/13, 07:59:22 »
Gebruik nu maar gewoon Evolution.
Kon gelukkig nog m'n ouwe bestanden vanuit Thunderbird importeren. :)

Azalin

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2007/02/13, 08:31:51 »
Mmm, en Thunderbird al eens vanuit een terminal gestart? Dan krijg je wat meldingen van wat er wel en niet goed gaat meestal.

Offline Math.

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2007/02/13, 10:48:36 »
Ja, had ik bovenaan ook al geplaatst hoor. :)
Ach ja, mozilla... tis leuk spul, maar gewoon niet altijd even stabiel... ook firefox schijt er soms wel eens mee uit... :)

Offline SWAT

• Administrator
« Reactie #12 Gepost op: 2007/02/13, 13:32:31 »
Hmmm, die van mij blijft het goed doen *klop* *klop* *klop*