@Pfoeh, Windows zal niet ineens klein worden door Windows 8.
Een deel blijft bij Win 7 in het begin en een ander deel zal gelijk over stappen.
Dan komt er ook nog bij dat Microsoft wel het journaal haalt met hun nieuwe software en dat op Nu.nl bijvoorbeeld er al info over is te vinden.
Mensen worden voorbereid op Windows 8 terwijl die zelfde mensen vaak van het bestaan van Linux niets of weinig af weten.
Daarnaast zit Windows bij de meeste gebruikers er ingebakken en zal men of men wil of niet uiteindelijk overstappen naar Win8 of zijn opvolger. Men klaagt wel maar bij heel veel is een alternatief geen optie. Tot nu toe doet Apple het goed en is het groeiende en dat komt mede omdat men als men Linux kent, een bepaald beeld van Linux heeft, men liever voor iets kiest wat door een bedrijf wat ze kennen geleverd word en dat is mede de rede waarom Apple groeiende is. De naam is de laatste jaren bekender geworden en men kan nu in de Apple winkels zelf de systemen zien en testen.
De enige die dus kan profiteren van Win 8 is Apple en niet Linux of je moet straks kijken naar Android voor de pc en dat onder Linux scharen maar dat zit net als Windows ook onder de virussen.
@Vistaus, ja jij hebt basis kennis want je weet ten eerste wat compiz is, hoe je het instelt, hoe Unity is opgebouwd, je hebt je geïnformeerd plus je weet de werking van de Super toets.
Je kennis is veel groter dan je zelf denkt en vooral meer dan een nieuwe gebruiker die van Windows af komt.
Linux is voor hun totaal nieuw en wat voor jou logisch is, is dat voor hun niet.
Cononical moet het hebben van nieuwe markten zoals China en India.
Daar richten ze zich nu ook op.
@siegi, Heb je de lijst van de mensen gezien die ze van de straat af plukken.
Als je die ziet, valt je gelijk op dat het voornamelijk mensen zijn met een goede basis in de ict en kent een deel al Linux. Of het dus echt een goed onderzoek is, betwijfel ik.
De mensen die ik Unity heb gegeven hebben dat niet en vinden het totaal niet overzichtelijk en makkelijk. Het zijn wat oudere mensen maar ook de jongeren hebben het niet gelijk door.
Wel merk ik dat de jongeren het eerder oppakken en het ook wel bevalt en ze het mooi vinden.
Maar ik wil wel eens een test doen met onbekenden van de straat. Misschien een idee om met een aantal mensen met wat Unity systemen aan mensen te vragen of ze het een keer willen proberen en een lijst willen afwerken zonder hulp.
Daarna een formulier in laten vullen met de bevindingen. Ben benieuwd wat er uit komt en wat de reacties zullen zijn.
Heb je ook gelijk reclame voor Linux.
Iemand interesse om een keer op een zaterdag deze kant op te komen om dit hier een keer te testen?
Misschien dat we in een winkel kunnen staan vanwaaruit we het kunnen testen.