Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint 12  (gelezen 104366 keer)

Offline asphyxia

• Forumteam
Re: Linux Mint 12
« Reactie #225 Gepost op: 2011/11/21, 20:59:37 »
Hoewel dit 'Andere Distributies' heet, gaat dit board over andere Linux/Unix distributies  :rolleyes:

@Femke98: Asus Eee netbookjes zijn erom berucht dat wireless niet zomaar aan de praat kan worden gebracht. Ik heb ook netbook versies gebruikt, er de nodige uren aan besteed, en wellicht heb ik iets verkeerd gedaan of over het hoofd gezien, dat kan ook, hoor  ;). Maar het werkte bij Mint12 direct out of the box, dat leek me het wel waard om nog eens te zeggen.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/21, 21:01:17 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #226 Gepost op: 2011/11/23, 16:08:17 »
Overigens: jij hebt blijkbaar nog steeds een oude en onveilige versie van Adobe Flash Player....

Het is mij wel duidelijk,  flash in mint 12 is verouderd, ik zag dat mint een eigen flash versie gebruikt. Ik heb een tijdje mint 12 gebruikt en in eerste instantie leek het mij een ideale besturing, maar ik kwam steeds meer probleempjes tegen. Ik heb besloten om maar weer terug te gaan naar het vertrouwde Ubuntu. Installatie van Ubuntu kost veel minder tijd dan het gezoek naar specifieke mint problemen.
Uitzending gemist werkt hier nu ook goed. Pjotr bedankt voor de tip

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #227 Gepost op: 2011/11/23, 18:20:06 »
Femke bedankt voor je advies, wat de topic van Ron betreft, je had gelijk. In een mum van tijd had ik ondertussen al Ubuntu 11.10 geïnstalleerd. Ik wacht wel met Mint 12 op de final. Mint 12 is helemaal geweldig maar er kleven bij nader inzien ook nadelen aan een rc. Het was wel weer een leerzame periode met mint. :D

drum

• Gast
« Reactie #228 Gepost op: 2011/11/23, 19:35:29 »
Volgens deze pagina is mint 12 'stable' er, raar dat er op de hoofsite of de communitysite nog niets te vinden is
http://news.softpedia.com/news/Linux-Mint-12-Has-Been-Released-Download-Now-236232.shtml

Offline midas

• Lid
« Reactie #229 Gepost op: 2011/11/23, 19:40:04 »
Rond het uitbrengen van een release worden de repo's altijd even stilgelegd om alle servercapaciteiten te benutten voor de nieuwe release. Zou een verklaring kunnen zijn dat updates nu niet meer spoedig doorkomen ;)
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #230 Gepost op: 2011/11/23, 21:18:15 »
Linux Mint 12 final of stable zal waarschijnlijk zeer binnenkort verschijnen. Ik ben benieuwd.

« Reactie #231 Gepost op: 2011/11/24, 00:08:49 »
Dan heb ik goed nieuws, want zojuist las ik via Softpedia (dus nog eerder dan dat het aangekondigd staat op Distrowatch!) dat Clement Lefebvre heeft aangekondigd dat Linux Mint 12 stable zojuist is uitgebracht. Zie hier (met screenshots): http://news.softpedia.com/news/Linux-Mint-12-Has-Been-Released-Download-Now-236232.shtml

Wat hebben ze er bij Mint toch weer een mooie distro van gemaakt. Ik had de RC al gedraaid vanaf USB-stick, en het draait als een speer! Een diepe buiging voor Clement en zijn team!! 
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #232 Gepost op: 2011/11/24, 00:31:13 »
Nog niks te zien op de officiële Mint-webstek van Mint 12 finale editie....  ???

« Reactie #233 Gepost op: 2011/11/24, 01:25:17 »
Nee, dat klopt. Maar ik heb zojuist via Softpedia de ISO van Linux Mint Lisa binnengeslurpt, en ik tik dit bericht op "the latest and greatest" uit de Linux Mint serie.

Ik merk qua cosmetica toch wel kleine verschillen met de RC-versie van vorige week. De taakbalk is nu gewoon ondoorzichtig grijs (zoals alle vorige Gnome-versies van Linux Mint) in plaats van donker transparant. Het oogt ten opzichte van de RC strakker, mooier en beter. Ondanks dat Gnome 3 draait (uiteraard met MGSE!) heb ik gewoon het gevoel dat ik een oude vertrouwde Gnome 2 versie draai. Het voelt bijna gewoon aan als vanouds, maar dan met nieuwe toegevoegde snufjes! Ik vind het helemaal geweldig!

Voor die mensen die met pijn in het hart afstand moesten doen van de oude vertrouwde Gnome 2 is dit toch wel een schot in de roos. En wil je helemaal "native" Gnome-stijl draaien, dan is er altijd nog MATE. Alleen is die nog niet helemaal "af", en vertoont deze nog wat kinderziektes. Maar Gnome 3 met MGSE is, voor mij dan, een enorme uitkomst!

Maarreh.... aanrader, deze versie van LM!  8-)

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #234 Gepost op: 2011/11/24, 01:41:24 »
Let wel, we praten hier over een distro die officieel pas over een half jaar of zeau zal uitkomen, hè. En nu al zo mooi en stabiel, ik sta er ook van te kijken. Een paar rough edges mogen, daar word ik niet echt nerveus van. 

Ik voorzie dat dit een erg populaire distro gaat worden. Zoals ik Mint9 ook erg gewaardeerd heb, mooi was die  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline bert1945

• Lid
« Reactie #235 Gepost op: 2011/11/24, 05:30:16 »
nog niet officiëel maar hier staat de stabiele versie:
http://ftp.heanet.ie/pub/linuxmint.com/stable/12/

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #236 Gepost op: 2011/11/24, 09:52:02 »
Zo, wat een aanstekelijke enthousiasme Marqeaux  :D je maakt mij wel nieuwsgierig, maar ik wacht wel tot die hier staat
http://linuxmint.com/ het zal toch niet nog dagen duren?
« Laatst bewerkt op: 2011/11/24, 09:59:58 door RikRik »

Offline Tom

• Lid
« Reactie #237 Gepost op: 2011/11/24, 10:12:20 »
Nou RikRik hij staat er hoor dus ... go ahead.
En ja ben benieuwd naar uw feedback over de 12.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #238 Gepost op: 2011/11/24, 10:29:10 »
Hallo Wanda, http://www.linuxmint.com/edition.php?id=94 is dit de final? Edit: het is de rc
« Laatst bewerkt op: 2011/11/24, 10:31:32 door RikRik »

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #239 Gepost op: 2011/11/24, 10:43:27 »
Marqeaux please, wil je ook even about:plugins in te tikken in de adresbalk van Firefox. ik ben heel benieuwd of de actie van pjotr en dellkubuntu zinvol was. Maak je nog steeds gebruik van de onveilige java van Oracle.Versie 1.6.0.26

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #240 Gepost op: 2011/11/24, 11:05:39 »
@Marqueaux: nog steeds niks te zien over Mint 12 finale editie op de oficiële Mint-webstek, niks op het (Engelstalige) Mintforum en niks op Distrowatch.

Weet je zeker dat je geen nepproduct te pakken hebt? En zo ja, hoe heb je dat gecontroleerd?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #241 Gepost op: 2011/11/24, 11:21:33 »
Let wel, we praten hier over een distro die officieel pas over een half jaar of zeau zal uitkomen, hè. En nu al zo mooi en stabiel, ik sta er ook van te kijken. Een paar rough edges mogen, daar word ik niet echt nerveus van.  

Ik voorzie dat dit een erg populaire distro gaat worden. Zoals ik Mint9 ook erg gewaardeerd heb, mooi was die  ;)
Dan komt de Mint 13 LTS uit.(over een half jaar of zo)
« Laatst bewerkt op: 2011/11/24, 11:42:52 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #242 Gepost op: 2011/11/24, 13:26:46 »
De stable release van Linux Mint Lisa staat inmiddels gewoon op de mirrors van de Linux Mint website. Pak een willekeurige link, kopieer deze in de adresbalk, en verwijder alles wat er ná "testing" komt. Als voorbeeld (en ik pak even de Nederlandse mirror erbij): "http://mirror.tuxis.nl/isos/testing/linuxmint-12-gnome-dvd-32bit-rc.iso". Maak van deze link het volgende: "http://mirror.tuxis.nl/isos/", en druk op "Enter". Ga dan naar de map "stable", en onder de map "12" zitten ze in!

Ik heb ook de andere mirrors gecheckt, en overal staat de stable versie gewoon ter download. Het is heel erg verborgen, maar hij is dus wèl al vrijgegeven. Blijkbaar wil Clement het niet direct openbaar maken, omdat hij waarschijnlijk een massale run verwacht op zijn servers. Gezien de ontwikkelingen denk ik ook dat voor wat betreft de nieuwe editie van LM zijn servers langdurig bestookt gaan worden met downloadverzoeken. Houd er maar een brandblusser naast, Clement! Ha ha ha....  :D

Edit: Oh... nog even antwoord op de vraag van Pjotr: Ik heb zojuist de MD5-sum gecheckt, en die komt overeen met de checksum op de Linux Mint website. Dus ga ik ervan uit dat het een legitieme versie is.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/24, 13:50:51 door Marqeaux »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #243 Gepost op: 2011/11/24, 15:19:59 »
Ik heb ook de andere mirrors gecheckt, en overal staat de stable versie gewoon ter download. Het is heel erg verborgen, maar hij is dus wèl al vrijgegeven. Blijkbaar wil Clement het niet direct openbaar maken, omdat hij waarschijnlijk een massale run verwacht op zijn servers.

.... of er komen toch nog wat laatste-moment-wijzigingen, waardoor de finale uitgave is vertraagd. Bijvoorbeeld een nieuwere en veilige versie van het pakket Oracle (Sun) Java JRE?
https://bugs.launchpad.net/linuxmint/+bug/890278

Je hebt het grondig gecontroleerd, maar de enige conclusie die we nu nog kunnen trekken, is dat het een legitieme versie is. Maar nog niet dat het echt de finale legitieme versie zal zijn...

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #244 Gepost op: 2011/11/24, 15:31:21 »
Marqeaux please, wil je ook even about:plugins in te tikken in de adresbalk van Firefox. ik ben heel benieuwd of de actie van pjotr en dellkubuntu zinvol was. Maak je nog steeds gebruik van de onveilige java van Oracle.Versie 1.6.0.26

Jammer dat je geen reactie geeft. Dan ga ik er maar vanuit dat Linux mint 12 gaat voor functionaliteit en (voorlopig)niet voor een veilig systeem.

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #245 Gepost op: 2011/11/24, 15:38:05 »
Off topic: het is zeer geringe moeite Femke , maar we wachten wel rustig af

« Reactie #246 Gepost op: 2011/11/24, 17:06:30 »
 Hoi RikRik,

Femke98 heeft gelijk: ik zit niet de hele dag achter de PC. Normaal gesproken heb ik niet eens tijd om te reageren, daar ik een hele drukke baan heb. En daarnaast heb ik ook nog een aantal hobby's die mijn tijd opslurpen. Maar... ik heb op dit moment een paar vrije dagen, dus heb ik wat meer tijd. Alleen zul je me niet constant achter de PC zien.  =D

Als antwoord op jouw vraag: Mijn hoofd-OS is op dit moment nog Maverick Meerkat. En daar zit Java 6.26 in. En die is inderdaad onveilig. Ik zal 'm later vanavond even bijwerken naar 6.29. Maar ik denk dat je daarin niet echt geïnteresseerd bent. Ik "proef" dat jouw vraag is om dit even na te kijken in Linux Mint Lisa. Ook dát zal ik later vanavond wel even checken, oké? Dat kan trouwens laat in de avond zijn, want ik heb vanavond nog een druk schema voor de boeg....  ;)

Mocht het zijn dat Linux Mint 12 de verouderde Java aan boord heeft, dan vervangen we 'm toch gewoon voor de meest recente versie?  :rolleyes:

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #247 Gepost op: 2011/11/24, 17:22:49 »
Marqeaux, alvast bedankt, en ik zit ook niet de hele dag achter de pc. Ik heb ook een drukke baan maar merk bij mezelf: lichtelijk verslaafd aan het Ubuntu forum :o
Veel berichten stuur ik per mobiel.

« Reactie #248 Gepost op: 2011/11/24, 18:18:10 »
..................... maar merk bij mezelf: lichtelijk verslaafd aan het Ubuntu forum :o
...................

Ben ik toch niet alleen.   :D
𝕸𝖎𝖘𝖈𝖊𝖗𝖊 𝖚𝖙𝖎𝖑𝖊 𝖉𝖚𝖑𝖈𝖎. (Ter leering ende vermaeck)
𝕹𝖎𝖑 𝖛𝖔𝖑𝖊𝖓𝖙𝖎𝖇𝖚𝖘 𝖆𝖗𝖉𝖚𝖚𝖒. (Niets is moeilijk voor hen die willen)
https://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  24.04 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & TELLO drone (voor AI)

drum

• Gast
« Reactie #249 Gepost op: 2011/11/24, 18:53:51 »
En toch zou ik iedereen aanraden om toch maar te wachten met downloaden tot de officiële aankondigingen gebeurd zijn.
Op één of meerdere dagen zal het nu ook weer niet aankomen.
De r.c. draait hier nog steeds naar behoren, en zoals Pjotr reeds aanhaalde mss. nog een eventuele laatste wijziging behoort in dit stadium nog steeds tot de mogelijkheden.