En wat je net zegt over Apple.... ook Unix Based.... het zijn met name de "arme studenten" die alleen nog met een Mac gezien willen worden.... geld is hier nauwelijks een issue blijkbaar.
Tuurlijk zijn er studenten die hem voor school nodig hebben... zal best.... je onderschat denk ik de stijl en gadget-behoefte.... en arme studenten stond tussen aanhalingstekens. Ik ben geen Windows en ook geen Apple fan. Maar de discussie ging over Unity en Gnome 3 in Ubuntu 10.10 en hoe daar over gedacht wordt en over de alternatieven.
Weiland, laatste zin +1. Ik gebruik dat soort dingen alleen bij demonstraties, dat vinden nieuwkomers erg leuk.
Izi, welke had je in gedachte? 1) In alle staten 2) Levendig 3) Nerveus 4) Onrustig 5) Opgewonden 6) Verhit 7) ZenuwachtigDe muis is, zoals eerder gemeld, het logo van XFCE.Ubuntu= met de Gnome desktopKubuntu= met de KDE desktopXubuntu = met de XFCE desktop Lubuntu = met de lichtgewicht X11 desktop XUBUNTU is toepasbaar op verouderde PC's, maar je kan deze versie ook op een Dual Core zetten, als je dit wilt. Ik ben van de oude stempel en gebruik graag Gnome. Hou je van veel menuutjes en knopjes dan is KDE wat je zoekt. Heb je een wat oudere PC en je wilt toch wat snelheid erin houden dan is Xubuntu of Lubuntu een prima keuze. Of je installeert alle desktops op je PC, dat kan ook nog.
Citaat van: Gijsbert op 2011/10/08, 17:41:12Izi, welke had je in gedachte? 1) In alle staten 2) Levendig 3) Nerveus 4) Onrustig 5) Opgewonden 6) Verhit 7) ZenuwachtigDe muis is, zoals eerder gemeld, het logo van XFCE.Ubuntu= met de Gnome desktopKubuntu= met de KDE desktopXubuntu = met de XFCE desktop Lubuntu = met de lichtgewicht X11 desktop XUBUNTU is toepasbaar op verouderde PC's, maar je kan deze versie ook op een Dual Core zetten, als je dit wilt. Ik ben van de oude stempel en gebruik graag Gnome. Hou je van veel menuutjes en knopjes dan is KDE wat je zoekt. Heb je een wat oudere PC en je wilt toch wat snelheid erin houden dan is Xubuntu of Lubuntu een prima keuze. Of je installeert alle desktops op je PC, dat kan ook nog.Dank voor het antwoord. Een deel begreep zelfs ik al, maar wat ik hier zo lees is Gnome eindig? Of begrijp ik dat niet goed?En verder; laten we het op "levendig" houden Izi
veel klagen op het net over Unity mbt multitasken... ik begrijp het niet zo, na het aanzetten van hot-corners via compiz-config hoef ik alleen maar naar een hoek te gaan met met mijn muis en dan heb ik rechtsboven 'scaling' om te switchen tussen applicaties op 1 bureaublad, rechtsonder 'scaling' om te switchen tussen applicaties op alle bureaubladen en linksonder 'expo' om snel te wisselen van bureaublad.Dit lukt me niet op Gnome3, want die lust geen compiz en switchen van bureaublad is teveel gedoe (naar links, dan weer naar rechts).Wil je op Unity geen balk links, dan zet je deze op auto-hide.(ook via compiz-config)...wil je perse panel onder, dan installeer je docky...)(ik wil niet claimen dat het beter is dan gnome 2)
Ik vind GNOME 3 ook helemaal niks.Ik vind:1 Unity en E17 (gedeelde eerste plaats)2 KDE
E17 ken ik niet, maar bij mij ziet dit lijstje er zo uit: 1 Gnome2 (sorry maar dit blijft geweldig)2 XFCE3 KDE
Citaat van: yormeij op 2011/10/11, 14:26:45E17 ken ik niet, maar bij mij ziet dit lijstje er zo uit: 1 Gnome2 (sorry maar dit blijft geweldig)2 XFCE3 KDE E17 past eigenlijk niet in in dat rijtje. Want Gnome, XFCE en KDE zijn Desktop Environments. Daarentegen E17 is een window manager. Zie Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Enlightenment_%28window_manager%29
Enlightenment is often used as a substitute for a full desktop environment.
Citaat van: Vistaus op 2011/10/11, 11:43:53Ik vind GNOME 3 ook helemaal niks.Ik vind:1 Unity en E17 (gedeelde eerste plaats)2 KDEHu? Gnome 3 is toch met Unity? Of vergis ik mij lelijk?
Citaat van: Gijsbert op 2011/10/08, 17:41:12Izi, welke had je in gedachte? 1) In alle staten 2) Levendig 3) Nerveus 4) Onrustig 5) Opgewonden 6) Verhit 7) ZenuwachtigKnipper de knipDank voor het antwoord. Een deel begreep zelfs ik al, maar wat ik hier zo lees is Gnome eindig? Of begrijp ik dat niet goed?En verder; laten we het op "levendig" houden Izi
Izi, welke had je in gedachte? 1) In alle staten 2) Levendig 3) Nerveus 4) Onrustig 5) Opgewonden 6) Verhit 7) ZenuwachtigKnipper de knip
ik zou ubuntu nodig hebben op basis van Kernel 2.6.37 (minimum). Ik hou echter niet zoveel van de Unity interface, liever deze vanop 10.04. Kan ik 11.10 makkelijk ombuigen naar dezelfde interface als 10.04...? Of installeer ik best iets anders dan 11.10.(De reden is dat bepaalde hardware min 2.6.37 nodig heeft anders bleef ik wel op 10.04)