Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu 11.10 , gnome of unity of iets anders.... jakkie  (gelezen 29184 keer)

Offline Timo

• Forumteam
Re: ubuntu 11.10 , gnome of unity of iets anders.... jakkie
« Reactie #100 Gepost op: 2011/10/09, 13:51:02 »
Eigenlijk lijkt het Linux Mint menu verdacht veel op dat van KDE4 ;)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #101 Gepost op: 2011/10/09, 14:28:08 »
Mogelijk dat ik daar nu ook Xubuntu op ga zetten.
Je staat niet alleen in deze mening.
De nieuwe Xubuntu in 11.04 is m.i. een aanrader voor wie Windows, of Gnome2 gewend was.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #102 Gepost op: 2011/10/09, 14:29:19 »
FOEI! Spoel je mond!  Als dat werkelijk zo was, zou ik het niet gebruiken!! XD XD
Daar vistaus nu bodhi fanboy is, moet toch iemand het overnemen :rolleyes:

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #103 Gepost op: 2011/10/09, 14:56:15 »
FOEI! Spoel je mond!  Als dat werkelijk zo was, zou ik het niet gebruiken!! XD XD
Vechten jullie het uit, ik blijf XFCE promoten, Wanda en ik zijn tevreden gebruikers :lol:

« Reactie #104 Gepost op: 2011/10/09, 14:58:14 »
Eerlijk gezegd vind ik dat ook,maar ik vind dat ook wel mooi aan mint. =D
Kubuntu 20.04

Offline Wout55

• Lid
« Reactie #105 Gepost op: 2011/10/09, 15:40:21 »
@Femke 98, oeps typefoutje, je raakt ook in de war met al die versies. Daarnet een uur gevochten met Unity om mijn mailprogramma actief te krijgen, uiteindelijk met een noodgreep (terug naar de klassieke omgeving) opgelost. Ik werk nu met Davmail als tussenstation en dat was niet meer aan te sturen in Unity waardoor de posttrein uit de wissels liep. Ga toch eens kijken of Thunderbird al een echte Exchange plugin heeft.
Al met al denk ik dat met de versie 11.10 een hoop mensen van de hoofdversie van Ubuntu gaan afhaken. Het is te hopen dat ze dan niet massaal naar Windows terugkeren maar van een van de alternatieven gebruik gaan maken. Als ik als IT arbeider er al zoveel problemen mee heb hoe moet het dan met de goedwillende amateur.  :|
Ik heb de icoontjes inmiddels verkleind en ik ga ze zo klein mogelijk maken. Ik vind ze nog te groot.  :'( Voor de nieuwere computergebruiker die al de hele dag op de smartphone zit zal Unity eerder gewoon zijn. Ik moet zeggen dat ik tegenwoordig ook aardig de neiging krijg om over het scherm te vegen als ik iets wil in plaats van de muis en het toetsenbord te hanteren.  XD Dus dat zal het dan wel gaan worden. Tenzij we het straks met een ingeplante chip in de hersenen rechtstreeks met ons brein gaan doen.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #106 Gepost op: 2011/10/09, 16:12:17 »
Vechten jullie het uit, ik blijf XFCE promoten, Wanda en ik zijn tevreden gebruikers :lol:
Zeer tevreden zelfs ,ga zelfs mijn Isadora 9 eraf kegelen en daar Xuby 11.10 opzetten ,dan draai ik de 10.04 en de 11.10.
Alleen op mijn Netbook blijft Mint staan.
Xubuntu en Pindakaas een droom. :D :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #107 Gepost op: 2011/10/09, 16:14:01 »

Nou ik inmiddels ook... met wat aanpassingen aan de programmas draait met met name die XFCE modus van Xubuntu als een tierelier en inderdaad super stabiel en makkelijk aan te passen menustructuur met de balk onderaan...
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #108 Gepost op: 2011/10/09, 16:22:07 »
Het valt mij wel op, dat sinds het verdwijnen van Gnome2 en de introductie van Unity steeds meer mensen overstappen op Xubuntu.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #109 Gepost op: 2011/10/09, 16:28:51 »
Het valt mij wel op, dat sinds het verdwijnen van Gnome2 en de introductie van Unity steeds meer mensen overstappen op Xubuntu.

Voor degenen die hun bestaande Ubuntu 11.10 willen ombouwen naar Xubuntu 11.10:
http://sites.google.com/site/computertip/alternatief

=D

Offline Wout55

• Lid
« Reactie #110 Gepost op: 2011/10/09, 17:19:47 »

Voor degenen die hun bestaande Ubuntu 11.10 willen ombouwen naar Xubuntu 11.10:
http://sites.google.com/site/computertip/alternatief

=D
Meteen even uitgevoerd op mijn netbookje en ik ben nu tot het groeiende leger van de grijze muizen toegetreden. Met dank aan Pjotr.

« Reactie #111 Gepost op: 2011/10/09, 17:24:59 »

Ik zit er nu een klein dagje op te testen en het bevalt me uitstekend moet ik zeggen....

« Reactie #112 Gepost op: 2011/10/09, 17:31:48 »
Xubuntu blijf ik ook gebruiken naast Lubuntu,maar ga voor beide een verse install doen als ze officieel uit zijn.
Kubuntu 20.04

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #113 Gepost op: 2011/10/09, 18:02:39 »
Tot ik op Unity 2D geland ben, heb ik ook even LXDE getest (ja, een echte Unity fan hier). Ik heb evenwel lxde alleen geïnstalleerd, dus niet Xubuntu desktop, waardoor alleen de desktop, en niet gans de office omgeving van Xubuntu (Abiword, gnumeric, ...) meekomt. Resultaat was echter een zeer minimale LXDE desktop, waarin netwerkmanager nog niet automatisch geladen werd en ik geen internet had. Gelukkig heb ik dat na drie dagen gevonden ...

Het lijkt me niet dat je problemen en veel 'vervuiling' moet verwachten door xubuntu desktop naast gnome te behouden. Beide desktopomgevingen zijn eigenlijk nauw verwant: ze zijn beide gebouwd op de gtk toolkit.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #114 Gepost op: 2011/10/09, 18:06:11 »
@vanadium: Xubuntu = Xfce, niet LXDE....  :)

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #115 Gepost op: 2011/10/09, 18:14:39 »
Whoop  :o Het is wel degelijk LXDE die ik heb binnengehaald. Een beetje speurwerk leert dat dat de desktopomgeving van Lubuntu is, niet Xubuntu (met de L had ik dit natuurlijk eerder kunnen weten). Wellicht daarom dat voor mij in het begin nogal vreemd aanvoelde. Enlightment, de desktopomgeving voor Bodhi Linux, is dan nog iets anders. "ubuntu 11.10 , gnome of unity of iets anders.... jakkie": de keuze is inderdaad groot.

« Reactie #116 Gepost op: 2011/10/09, 20:00:55 »

Het valt mij juist op dat het aantal Kubuntu-gebruikers groeit. Tenminste, als ik zo de commentaren op OMGUbuntu afstruin.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #117 Gepost op: 2011/10/09, 20:50:08 »

Het valt mij juist op dat het aantal Kubuntu-gebruikers groeit. Tenminste, als ik zo de commentaren op OMGUbuntu afstruin.

Beide kunnen het geval zijn.... Dat acht ik zelfs waarschijnlijk.  :)

Overigens is de overstap van Gnome naar KDE, groter dan die van Gnome naar Xfce. Xfce is immers nauw verwant aan Gnome en heeft daar "onder de motorkap" veel mee gemeen.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #118 Gepost op: 2011/10/09, 21:00:29 »
Ach ja voor elk wat wils .. mooi toch. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #119 Gepost op: 2011/10/09, 21:13:12 »
Inderdaad, en ik weet zeker, dat de PC van Pjotr met Xubuntu er anders uit ziet dan die van mij en dat de PC van jou er ook anders uitziet dan die van mij.
Dat is nu juist zo mooi, je kunt en mag het aanpassen naar je eigen wensen (en bij Xubuntu is dat echt simpel).

« Reactie #120 Gepost op: 2011/10/09, 21:14:38 »

En dat is precies waarom ik Linux gebruik. voor ieder wat wils, of het nu KDE, Gnome, LXDE of XFCE is. En als je dit niet onder een Buntu kan vinden dan zijn er vele andere mogelijkheden. Zoals Mint, openSUSE of gewoon een wat kale Debian vezie. En als je iets meer 'Mac' wil zijn er genoeg mogelijkheden voor: lees Darwin (al is die moeilijk te vinden).

Wat wel het belangrijkste is: ondanks het feit dat Ubuntu met Gnome3 voor veel 'oude' gebruikers niet prettig werkt en dus velen overstappen naar bijvoorbeeld KDE of XFCE; dit forum is, voor mij in elk geval, de grote drijvende kracht achter het systeem, zonder dit forum gaat heel veel ervaring verloren en dat moeten we niet hebben. Dus zorg er in elk geval voor dat deze ervaring niet weg gaat. het zou zonde zijn.

Overgens: voor mensen die liever niet Gnome3 willen: de 10.04 LTS verzie is nog steeds ondersteund en heeft nog niet Gnome3... Dus dat is misschien voor velen een oplossing.

En @vistaus:
KDE is inderdaat aan het groeien; beter gezegd: Linux is aan het groeien en dus KDE, maar ook Gnome, XFCE en LXDE. Op mijn school zijn dit er nu 10 waar het er vorig jaar pas 1 was. Misschien komt dit omdat Windows (en zeker nu met windows 8) hun vertrouwde omgeving veranderen en mensen dus opzoek gaan naar die omgeving; en die vinden ze bij Linux, althans voor een deel van de distro's.

Mvg

Yoram

« Reactie #121 Gepost op: 2011/10/09, 21:19:58 »
Dat is mooi dat zelf op scholen Linux (meer) populair word
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #122 Gepost op: 2011/10/09, 21:31:07 »
Dat is mooi dat zelf op scholen Linux (meer) populair word
Dat is logisch,
een hoop mensen hebben tegenwoordig een smartphone, of een tablet, met android.
Android is een Linux distributie (zwaar aangepast).
Verder is het een feit, dat het merendeel van het internet steunt op Linux, BSD e.d. hier is Windows in de minderheid.
Dankzij publicaties en de openheid binnen de Linux gebruikers wordt het steeds bekender.
Ook Apple wordt steeds populairder, in de trein zie ik steeds meer studenten met een Apple !

Heb je al eens bekeken, hoeveel vertraging een antivirus programma onder Windows geeft ? :lol:

« Reactie #123 Gepost op: 2011/10/09, 21:43:14 »
Ron weet er alles van, en dan die ongevraagde update toestanden.
In mijn omgeving gebruiken heel weinig mensen Linux, vooral buren vragen mij nog wel eens bij een windows probleem.
bah wat je daar tegen komt, en dan nog de mensen die een illegale versie van windows hebben brrr.

Maar een XKubuntu gebruiken ik krijg ze er niet aan. Helaas

Gratis moet toch een goed argument zijn voor Nederlanders......toch?
« Laatst bewerkt op: 2011/10/09, 21:45:01 door Leon_III »
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

« Reactie #124 Gepost op: 2011/10/09, 22:14:07 »

gratis is niet echt een argument, zelfs niet voor Nederlanders... men denkt nog steeds dat men Windows gratis krijgt bij een laptop! Dus waarom zou je dan wat anders regelen.... Bizar trouwens.. dat de EU nog steeds dit soort verplichte koppelverkoop accepteert. Terwijl dit bij computers toch helemaal niet nodig is.

En wat je net zegt over Apple.... ook Unix Based.... het zijn met name de "arme studenten" die alleen nog met een Mac gezien willen worden.... geld is hier nauwelijks een issue blijkbaar.