Ach ja voor elk wat wils .. mooi toch. 
En dat is precies waarom ik Linux gebruik. voor ieder wat wils, of het nu KDE, Gnome, LXDE of XFCE is. En als je dit niet onder een Buntu kan vinden dan zijn er vele andere mogelijkheden. Zoals Mint, openSUSE of gewoon een wat kale Debian vezie. En als je iets meer 'Mac' wil zijn er genoeg mogelijkheden voor: lees Darwin (al is die moeilijk te vinden).
Wat wel het belangrijkste is: ondanks het feit dat Ubuntu met Gnome3 voor veel 'oude' gebruikers niet prettig werkt en dus velen overstappen naar bijvoorbeeld KDE of XFCE; dit forum is, voor mij in elk geval, de grote drijvende kracht achter het systeem, zonder dit forum gaat heel veel ervaring verloren en dat moeten we niet hebben. Dus zorg er in elk geval voor dat deze ervaring niet weg gaat. het zou zonde zijn.
Overgens: voor mensen die liever niet Gnome3 willen: de 10.04 LTS verzie is nog steeds ondersteund en heeft nog niet Gnome3... Dus dat is misschien voor velen een oplossing.
En @vistaus:
KDE is inderdaat aan het groeien; beter gezegd: Linux is aan het groeien en dus KDE, maar ook Gnome, XFCE en LXDE. Op mijn school zijn dit er nu 10 waar het er vorig jaar pas 1 was. Misschien komt dit omdat Windows (en zeker nu met windows 8) hun vertrouwde omgeving veranderen en mensen dus opzoek gaan naar die omgeving; en die vinden ze bij Linux, althans voor een deel van de distro's.
Mvg
Yoram