Zo dat is ook weer naar binnen gewerkt.
De rede waarom ik zeg dat je het eigenlijk moet zien is omdat ze dingen die al in Win7 zitten in Win8 zo aangepast zijn dat het nu wel naadloos op elkaar aansluit.
Neem bijvoorbeeld hoe nu de foto's zitten.
Je hebt nu 1 locatie waar je, je foto's terug kunt vinden.
Dus ook die op facebook, sky, op je tablet of op je pc staan.
Van daaruit kun je ze selecteren en mailen. Dit kan ook in Win7 en dergelijke en is dus niet nieuw maar hoe ze het doen wel. Je blijft gewoon in je foto gebeuren en je krijgt aan de zijkant een e-mail menu.
Dan kun je heel makkelijk je keuzes aanpassen en dergelijke.
Het andere voordeel is, is dat je niet meer je foto's als ze online staan, binnen hoeft te halen want het word vanzelf in een soort virtuele map geplaatst en dan maakt het niet uit of het nou op sky of facebook staat.
Het is eigenlijk de opbouw.
Als je bijvoorbeeld een app maakt, dan kun je die zonder moeite het met de rest laten werken waardoor iedere app dezelfde manier van werken heeft.
Het wisselen van programma's is mooi op een touchscreen en dingen die naar de achtergrond gaan, gaan dan in pauze stand waardoor het niet trager word.
Het naadloos over gaan van cloud en hdd en dergelijke is mooi.
Lastig uit te leggen maar kijk hier.
www.buildwindows.comEr is namelijk nog veel meer maar het is lastig uit te leggen.
Door bestaande dingen net iets anders toe te passen hebben ze dingen beter geintergreerd en gaan dingen beter in elkaar over.
Er zijn natuurlijk ook min punten. Zo is het menu wennen hoe het zit en vind ik het nog wat lastig om met de muis alles te doen.
Het is naar mijn mening als je veel apps gebruikt en niet de gebruikelijke desktop die er in zit, dat het beter is voor een touchscreen.
Het uiterlijk van het menu is wat men er persoonlijk van vind.
Het idee is goed maar ik vind persoonlijk dat het niet helemaal goed uitgevoerd is.
Het is in principe wel de beste manier om iets overzichtelijk te maken maar dan moet je het consequent er mee om gaan en dat doen ze niet overal.
Wel mooi dat je de updates in de tegels kunt zien.
Het probleem is alleen dat een aantal tegels een klein icoontje hebben en dat ze dan niet de hele tegel gebruiken als soort herkenning's punt. Dat is bij een aantal tegels wel en als ze dat verder doorgevoerd hadden, dan was het beter geweest.
Maar veel kun je opvangen omdat je het menu zelf in kunt delen en groepen kunt maken.
Het is dus een beetje dubbel want voor de touchpad vind ik het zeer mooi en het idee zeer goed met als basis dat ze goed hebben opgelet hoe je iets overzichtelijk maakt.
Maar het geen wat ik minder vind en dat is met Unity en Gnome 3 net zo, dat het menu niet geschikt is voor een desktop. Maar dat is persoonlijk.
Maar bekijk de keynotes en dan het eerste deel. Deel 2 gaat over de server en dergelijke.
Duurt wel ruim 2 uur.