Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Blikseminslag in de straat, pc kapot  (gelezen 8142 keer)

Offline mrGee

• Lid
Re: Blikseminslag in de straat, pc kapot
« Reactie #25 Gepost op: 2011/07/05, 09:53:31 »
@flezh-mr; dat is nog wel eens de gedachte; vanwege kabel tv denken veel mensen dat
ze minder risico lopen. Maar wat vaak gebeurt; het slaat ergens in en via het lichtnet van diegene
gaat het de wijk in en zoekt de inductie de makkelijkste weg om af te vloeien. En vooral de
huidige electronica is veel gevoeliger dan die van vroeger. Wij hebben regelmatig hele straten met
defecte apparatuur op de stoep gehad, vanwege één enkele inslag ergens in hun wijk.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

« Reactie #26 Gepost op: 2011/07/05, 10:40:51 »
@mrGee, helemaal juist. Ik heb het ook eens meegemaakt, het was ergens ingeslagen naast de straat waar ik woonde. De hele straat had tv's kapot (geloofden ook dat het met kabel-tv wel veilig zou zijn). Ook andere apparatuur trouwens, er waren zelfs een aantal koffiezetapparaten stuk. Gelukkig was er bij ons geen schade, we waren op dat ogenblik op vakantie en uit voorzorg gaan dan de stekkers overal uit. Ik trek nu liever voor een paar minuten de stekkers er uit, dan dat ik later met de gebakken peren zit.
Zo'n ramp is het tenslotte ook niet om de tv, laptop en kop koffie voor even te vervangen door een goed boek, sigaar en een glas wijn ;)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

« Reactie #27 Gepost op: 2011/07/05, 11:04:23 »
Heb je alleen geen internet op de laptop... een wereldschokkend drama. Nou ja misschien via het onbeveiligde netwerk van de buren totdat de bliksem in hun router is geslagen ;)

« Reactie #28 Gepost op: 2011/07/05, 17:47:24 »
Ga straks de pc ophalen. Weet nu al dat moederbord etc overleden is. Is ook niet meer leverbaar, dus pc niet meer te herstellen. Schadebedrag rond 500 euro.

Waar jullie dat technische knobbeltje om dit te beoordelen hebben, heb ik een kuiltje  ;)
Dus, toch nog een vraag wat te kiezen, mag dat?

Intel Pentium Dual-Core E6700 Socked 775
arctic cooling freezer 7 pro (erg warm in de zomer in mijn werkkamer, vandaar)
Moederbord MSI G41M-P25 m-ATX
Of is de ASUS P5G41T-M LX M-ATX een betere keuze???
Geheugen 4GB 1333 Mhz
Nvidia Geforce GT 210 512MB PCI-express.. (ik game niet)
Voeding 400watt
Prijs 389,00

of de

AMD Athlon X3 - 445 @ 3100 Mhz
4096 Mb Geheugen, 1000 Gb S-Ata Harddisk
Prijs 325,00

Nadere specs van de AMD heb ik nog niet
« Laatst bewerkt op: 2011/07/05, 18:06:19 door Harry07 »
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline ThomasN

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2011/07/05, 18:06:26 »
Ervan uitgaande dat de specificaties van beide systemen verder vergelijkbaar zijn ― afgaande op wat je nu hebt staan lijkt dat wel zo te zijn ― zou ik voor het AMD-systeem gaan. De processor doet zeker niet onder voor de Pentium E6700 en de prijs is een stuk lager. Voor normaal gebruik zullen beide systemen prima voldoen, dus als het Intel-systeem in de verdere configuratie andere grote voordelen heeft kan je die ook kiezen.

« Reactie #30 Gepost op: 2011/07/07, 17:11:38 »
Update: Verzekering laat met ca 14 dagen weten wat ik aan vergoeding kan verwachten.

Inmiddels de onderdelen voor een compleet nieuw te bouwen pc besteld. Dan nog even xp er op laten zetten door een vriend en zelf Ubuntu er weer op zetten. Voordat ie weer 100% te gebruiken is, duurt het nog wel even denk ik zo.

@All

Dank voor jullie support etc.  :cool:
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)