Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...  (gelezen 537336 keer)

Offline emiel1976

• Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #150 Gepost op: 2011/07/31, 01:56:41 »
En hier mijn Ubuntu 11.04 in klassieke omgeving.
http://www.youtube.com/watch?v=j5bjmih29Uo

« Reactie #151 Gepost op: 2011/07/31, 12:46:08 »
Lekker.speed dail.

Hoe moet dat ding anders bij je bookmarks komen, en bijhouden welke websites je voor het laatst hebt bezocht?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #152 Gepost op: 2011/07/31, 12:58:47 »
Klopt helemaal ,daarom is ding mijn vriendje niet. XD
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #153 Gepost op: 2011/07/31, 13:47:58 »

Wees niet bang zo werkt het met FireFox ook.

Ag het werkt zeer fijn en ik heb er nooit problemen mee gehad.
Ik vertrouw Google niet voor de volle 100% maar dat doe ik bij FireFox, ie en al die andere ook niet.
Ondanks dat moet je meer opletten op wat voor site je, je info achterlaat dan welke browser je gebruikt.

Voor Windows word Chrome zelfs aangeraden als browser omdat het de veiligste is.

« Reactie #154 Gepost op: 2011/07/31, 16:23:53 »
In Firefox is er al helemaal geen manier om te controleren tot welke informatie extensies beschikking hebben.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #155 Gepost op: 2011/07/31, 17:02:31 »
Wat niet weet wat niet deert.
Hoe meer men van dit soort dingen weet hoe voorzichtiger men er mee is en hoe minder extensies gebruikt worden.

In FireFox had ik er meerdere waar ik in Chrome maar 3 heb.

« Reactie #156 Gepost op: 2011/08/01, 20:39:28 »
Xubuntu 7.10 met het prachtige Stellar theme ;)

link: http://imgur.com/tbgnh

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #157 Gepost op: 2011/08/01, 20:42:01 »
dan zag xubuntu 8.04 er al 1000x beter uit dan dit. Foeilelijk...

« Reactie #158 Gepost op: 2011/08/01, 21:02:03 »
dan zag xubuntu 8.04 er al 1000x beter uit dan dit. Foeilelijk...

lol, ja ik deed het er ook een beetje om :P Stellar is (gelukkig) niet het standaardthema van 7.10 hoor. Maar een paar andere dingen maken het ook lelijk: screenshot is niet 100% gelukt, font is lelijk klein vanwege verkeerde beeldinstellingen, moet de drivers nog goedzetten.

Offline Idroy

• Lid
    • yddegraaf
« Reactie #159 Gepost op: 2011/08/05, 14:21:36 »
Ik werd gek van unity, en daarna heb ik nog even gnome 3 geprobeerd, maarja de ati drivers van mij ondersteunen dat niet goed (ati hd5870). Daarna gewoon de oude gnome geprobeerd, dat wordt alleen niet meer ondersteunt. Dus gebruik ik nu sinds vanochtend xcfe (Xubuntu dus). Tot nu toe vind ik het erg fijn werken, dus waarschijnlijk blijf ik er ook bij.

De screenshots zijn nogal groot dus heb ik hier maar directe linkjes neergezet.

Dit is met een aantal vensters open.:

En dit is met alleen mijn desktop, en het paneel bovenaan zichtbaar (hij staat op auto-hide).

Ik gebruik de elementary theme, en de dock onderaan is Plank, verder heb ik er niks mee gedaan, dus alles is standaard.

*edit*
Hmmm, het paneel was een paar pixels te breed, dat heb ik dus nog even verandert.

moderator-edit: link met plaatjes gefixed en plaatjes in grootte aangepast
« Laatst bewerkt op: 2011/08/05, 21:54:46 door Prosper »
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

« Reactie #160 Gepost op: 2011/08/05, 17:44:10 »
Dat ziet er netjes opgeruimd op...
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #161 Gepost op: 2011/08/05, 17:53:43 »
Lijkt zo heel erg op Elementary OS Luna.
Komt denk ik ook door het dock wat je gebruikt en de bovenbalk die zo heel erg op die van Gnome 3 lijkt.

Offline Idroy

• Lid
    • yddegraaf
« Reactie #162 Gepost op: 2011/08/05, 18:33:25 »
Dat ziet er netjes opgeruimd op...
Is mijn bedoeling ook ;).

Lijkt zo heel erg op Elementary OS Luna.
Komt denk ik ook door het dock wat je gebruikt en de bovenbalk die zo heel erg op die van Gnome 3 lijkt.
Klopt, ik gebruik de dock (Plank) die ook in Elementary OS Luna zit, en het thema is ook Elementary. De bovenbalk heb ik zo gedaan omdat ik dat er ook mooi uit vond zien in Gnome 3. Dat heb ik overigens gedaan met seperators, is helemaal standaard eigenlijk. Ik hoop dat ze intellihide/window-dodge aan de panelen toevoegen, dat zou nog beter zijn dan auto-hide in dit geval.

« Laatst bewerkt op: 2011/08/05, 18:39:09 door Idroy »

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #163 Gepost op: 2011/08/05, 18:59:59 »
Ik heb een vroege alpha getest van Luna en dat draaide zeer snel maar was heel beperkt en het menu was een scherm vol iconen.
opzet vond ik wel heel mooi maar ik heb een breed scherm en ik heb mijn dock nu zitten zoals het in in Unity.
Boven balk vind ik fijner als je het kunt zien maar dat is wat ik persoonlijk wat fijner vind werken.

Plank heb ik een keer geprobeerd en het is een fijn dock.
Voor als je een niet al te snel systeem hebt en je wilt een goed dock hebben, dan is dat een hele goede keus. Ik gebruik DockbarX omdat ik wat extra opties wou maar plank is samen met awn mijn 2de keus.

Ik weet niet of je Luna al eens geprobeerd hebt? Het draaide bij mij in virtualbox op 1 core en nog was het super snel net als van een live cd.
Latere updates werkte niet altijd even goed dus ik wacht op de release er van maar het is een mooi systeem en de opzet is een beetje als Apple maar dan wel nog simpeler, sneller en eigenlijk ideaal voor iemand die niet meer doet dan de standaard dingen met de computer.
Ze kunnen niets verpesten en het is super simpel en super snel. Ook ideaal voor netbook's en zo.

Maar mooie desktop zo.
Ik wissel veel van programma's en ik gebruik meerdere desktops en programma's, maar ik heb met die layout gewerkt en op zich werkt het wel fijn.

Offline Jitse

• Lid
« Reactie #164 Gepost op: 2011/08/05, 19:55:15 »

(klik)

Vandaag CentOS 6 naast Ubuntu 10.10 gezet en het bevalt erg goed. Het uiterlijk is bijzonder spartaans, maar vanbinnen is CentOS oerdegelijk (een wereld van verschil met het instabiele gedrocht Fedora).

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #165 Gepost op: 2011/08/05, 20:02:18 »
Nu is er toch Gnome versie 2.32?
Is dat dezelfde Gnome versie als ik Ubuntu 10.10?

Offline Jitse

• Lid
« Reactie #166 Gepost op: 2011/08/05, 20:11:22 »
2.32 zit inderdaad in 10.10 (en in 11.04). Gnome 2.28 zat in 9.10.

Offline Idroy

• Lid
    • yddegraaf
« Reactie #167 Gepost op: 2011/08/05, 20:15:21 »
Lang verhaal ;)

Ja klopt, ik heb heel even Luna geprobeerd, maar die deed het niet helemaal lekker hier (heel erg buggy), dus ik wacht nog liever eventjes, het lijkt mij ook een lekker snel systeem.

Plank, vind ik ook erg fijn, ook omdat hij lekker simpel is, ik heb verder ook niet meer features nodig. Qua systeem, heb ik een behoorlijke pc al zeg ik het zelf (niet om op te scheppen). Als je nieuwschierig bent dan zijn dit een beetje de specificaties: Intel Core I7 920, 4GB ram, Ati Radeon hd5870, 60GB ssd en een TB hdd. Op de ssd staat het systeem zeg maar, dus dat laad ook nog extra snel.

Wat ik met de pc doe is: muziek luisteren, af en toe een video kijken, en dan nog met GIMP foto-bewerking en ik doe best veel met Inkscape de laatste tijd (logo's maken voor Ubuntu-nl bijvoorbeeld.), verder eigenlijk niets, naja dan nog internetten enzo. Ik wil gewoon een zo snel mogelijk systeem hebben, ik wil eigenlijk al mijn rekenkracht inzetten voor de dingen die ik doe met GIMP en Inkscape eigenlijk. Verder game ik nog, maar dat doe ik op de Windows 7 partitie.

Even offtopic, weet jij of Luna GNOME 3 gebruikt, en dat dat Pantheon er boven op draait of is het op iets anders gebaseerd? Als het wel op GNOME 3 gebaseerd is, dan moet ik sowieso nog even wachten, aangezien de ATI drivers niet met GNOME 3 overweg kunnen (heb je een goed systeem... werkt de software niet mee :P). De open source drivers werken wel helemaal, alleen blijven de fans van de grafische kaart keihard blazen, en dat leidt af. (ook nergens gezien of ik dat toevallig kon veranderen...)
« Laatst bewerkt op: 2011/08/05, 20:27:04 door Idroy »

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #168 Gepost op: 2011/08/05, 21:28:40 »
Ja Luna maakt gebruik van Gnome 3 en compiz.
De eerdere Alpha versies draaide beter maar de latere versies waren wat buggy.
Maar is ook logisch omdat er meer dingen in aangepast waren.

Luna is straks een goede optie als je een snel systeem wilt hebben met zo mijn mogelijk poespas.
Vooral op jou systeem zal het heel snel draaien.

Je kunt ook de voorganger nemen, die draait op gnome 2 waarbij de boven balk is aangepast zodat alles vast staat.
Buiten dat die versie ook simpel is, is het ook vrij snel, niet zo snel als Luna maar wel sneller dan andere versies.
Maar het gebruikt maar heel weinig geheugen en CPU kracht om te draaien.

Offline Idroy

• Lid
    • yddegraaf
« Reactie #169 Gepost op: 2011/08/05, 22:11:34 »
Ah okay, naja dat wordt dan nog even wachten totdat Ati de drivers op orde heeft.

Ja klopt, ik heb Elementary OS 0.1 (Jupiter) al geprobeerd, is inderdaad ook lekker vlot. Enige probleem wat ik ermee heb is dat ik geen geluid heb, hij kan mijn geluidskaart (xonar DG) niet vinden. Die bovenbalk kan je ook wel 'losmaken' hoor, moet je een optie uitvinken in gconf.

*edit*
Ik draai nu Luna in virtualbox, de wallpaper is alleen egaal grijs... naja zal wel een bug zijn, Luna is ook nog in Alpha state.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/05, 22:30:51 door Idroy »

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #170 Gepost op: 2011/08/05, 23:06:09 »
2.32 zit inderdaad in 10.10 (en in 11.04). Gnome 2.28 zat in 9.10.

Nog ouder dan ik dacht.
Ziet er wel goed uit.

@Idroy, Nog even wachten want ik denk dat als Ubuntu 11.10 uit komt, dan zal Ati ook wel komen met drivers zoals ze deden met 11.04.
Ati kijkt toch naar Ubuntu en Luna is gebaseerd op Ubuntu.

Dat van die achtergrond heb ik ook gehad. Ik wacht nog even met het weer proberen want de latere versies hadden meer bugs dan de eerdere versie.

« Reactie #171 Gepost op: 2011/08/07, 23:31:30 »
Mijn desktop ziet er op het moment zo uit (E17):

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #172 Gepost op: 2011/08/08, 08:45:34 »
En wat staat er op dat briefje?

« Reactie #173 Gepost op: 2011/08/08, 11:29:20 »
Mijn bureaublad. Eigen foto, niet bewerkt.
Omdat ik pas met Ubuntu ben begonnen is het bureaublad nog erg leeg en dit hoop ik zo te houden.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #174 Gepost op: 2011/08/08, 11:40:54 »
Mooie foto :o