Lang verhaal 
Ja klopt, ik heb heel even Luna geprobeerd, maar die deed het niet helemaal lekker hier (heel erg buggy), dus ik wacht nog liever eventjes, het lijkt mij ook een lekker snel systeem.
Plank, vind ik ook erg fijn, ook omdat hij lekker simpel is, ik heb verder ook niet meer features nodig. Qua systeem, heb ik een behoorlijke pc al zeg ik het zelf (niet om op te scheppen). Als je nieuwschierig bent dan zijn dit een beetje de specificaties: Intel Core I7 920, 4GB ram, Ati Radeon hd5870, 60GB ssd en een TB hdd. Op de ssd staat het systeem zeg maar, dus dat laad ook nog extra snel.
Wat ik met de pc doe is: muziek luisteren, af en toe een video kijken, en dan nog met GIMP foto-bewerking en ik doe best veel met Inkscape de laatste tijd (logo's maken voor Ubuntu-nl bijvoorbeeld.), verder eigenlijk niets, naja dan nog internetten enzo. Ik wil gewoon een zo snel mogelijk systeem hebben, ik wil eigenlijk al mijn rekenkracht inzetten voor de dingen die ik doe met GIMP en Inkscape eigenlijk. Verder game ik nog, maar dat doe ik op de Windows 7 partitie.
Even offtopic, weet jij of Luna GNOME 3 gebruikt, en dat dat Pantheon er boven op draait of is het op iets anders gebaseerd? Als het wel op GNOME 3 gebaseerd is, dan moet ik sowieso nog even wachten, aangezien de ATI drivers niet met GNOME 3 overweg kunnen (heb je een goed systeem... werkt de software niet mee

). De open source drivers werken wel helemaal, alleen blijven de fans van de grafische kaart keihard blazen, en dat leidt af. (ook nergens gezien of ik dat toevallig kon veranderen...)