Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waarom zijn mensen toch zo bang voor Linux Ubuntu/Mint ?  (gelezen 59983 keer)

Offline bwman

• Lid
Re: Waarom zijn mensen toch zo bang voor Linux Ubuntu/Mint ?
« Reactie #225 Gepost op: 2011/07/05, 11:27:59 »
en net dat Engels is voor veel mensen net die horde teveel, Iemand die nooit Engels gehad heeft op school bv zal die pagina zo wegklikken. omdat hij misschien wel wat engels kent maar technische termen zijn dikwijls een stap te ver.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

« Reactie #226 Gepost op: 2011/07/05, 11:47:49 »
@bwman: LEZEN. Ik zei ook dat het alleen maar even erom gaat het wel degelijk op de sites zelf staat, terwijl emiel zei van niet. Dat was mijn enige punt, en dat kan me geen reet schelen of dat nu Engels of Swahilisch is, punt is dat het op de websites zelf staat en dat is waar het hier om ging.

« Reactie #227 Gepost op: 2011/07/05, 11:59:26 »
Zeg, laat bwman dan eens even die post overnieuw lezen. Sorry hoor, maar ik begin het beu te worden dat mensen steeds slechter en slechter gaan lezen. Hier, maar ook elders op internet en dan in het algemeen dus niet alleen mijn dingen.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #228 Gepost op: 2011/07/05, 14:57:22 »
Vistaus tussen vertellen wat er op zit en hoe het werkt zit voor veel mensen ook een groot verschil.
Je kunt FF laten zien en zeggen dat het erop zit maar weet je dan hoe het werkt? Als je nooit met een pc hebt gewerkt, niet.
Dat is ook met de dash en dergelijke.
Tevens is Engels voor meer mensen een hindernis dan dat je denkt.
Ik ben thuis de enige die Engels spreekt en de rest van de familie is niet veel beter.

Maar ook als ze Engels spreken, is het nog niet duidelijk hoe het werkt.
Er worden termen gebruikt die voor veel mensen nieuw zijn.

Ondanks dat blijf ik geloven dat een samenwerking met een computer keten beter werkt.
Je bereikt de mensen beter en de vragen die ze hebben worden dan gelijk beantwoord en ze kunnen zien wat het is.
Wil je mensen over halen, dan moeten ze het voelen. Dat werkt vele malen beter en vooral als ze weten dat ze bij de winkel terecht kunnen voor als er problemen zijn.
Dat is fijner dan als ze terug naar de winkel gaan en daar zetten ze Windows terug omdat je zo je pc hebt gekocht bij hun en ze tevens een rekening erop doen.
Je bent dan je installatie kwijt, plus je probleem is nog niet opgelost.

Toen ik mijn laptop weg bracht voor reparatie en liet zien wat het probleem was, toen had je die gezichten moeten zien.
Voor een aantal verkopers was het nieuw maar voor anderen was het interessant omdat ze er zelf ook mee gewerkt hebben.
Maar je zult maar eens in een winkel komen waar niemand het kent en die winkels zijn er. Sta je raar te kijken als hun je al niet eens kunnen helpen.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #229 Gepost op: 2011/07/05, 14:59:05 »
Zeg, laat bwman dan eens even die post overnieuw lezen. Sorry hoor, maar ik begin het beu te worden dat mensen steeds slechter en slechter gaan lezen. Hier, maar ook elders op internet en dan in het algemeen dus niet alleen mijn dingen.

Uhm Vistaus ze moeten je ook begrijpen wat je bedoelt.

« Reactie #230 Gepost op: 2011/07/05, 15:14:32 »

En hiermee geef je nu dus zelf al aan dat lezen niet noodzakelijk lijd tot duidelijkheid.
En dus waarom we deze discussie voeren.
Zo zie je maar dat hoe je het ook probeert het erg moeilijk is om aan de mensen duidelijk te maken wat Linux is, en bovenal hoe het werkt.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #231 Gepost op: 2011/07/05, 15:17:54 »
dat mensen steeds slechter en slechter gaan lezen. Hier, maar ook elders op internet en dan in het algemeen dus niet alleen mijn dingen.

Helemaal mee eens lezen op de div webstekjes en luisteren als je met mensen aan tafel zit is idd overal een probleem aan het worden
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

« Reactie #232 Gepost op: 2011/07/05, 17:50:21 »
"Waarom wordt iemand leraar of voetbalcoach? Omdat ze de aanleg hebben om dingen uit te leggen. Dat is een vak, een vak apart. Echt waar. "

WHAHAHAHAHAHA XD XD
Ja hoor, en daarom heb ik dus ook wel leraren meegemaakt die slecht konden uitleggen?

En tuurlijk luister ik ook wel eens niet goed of lees wel eens niet goed. Waarom denk je dat ik zei: "dat mensen steeds slechter"
De laatste keer dat ik bij de dokter was verklaarde hij me toch echt een mens hoor.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #233 Gepost op: 2011/07/05, 18:15:56 »

En hiermee geef je nu dus zelf al aan dat lezen niet noodzakelijk lijd tot duidelijkheid.
En dus waarom we deze discussie voeren.
Zo zie je maar dat hoe je het ook probeert het erg moeilijk is om aan de mensen duidelijk te maken wat Linux is, en bovenal hoe het werkt.

+1

dat mensen steeds slechter en slechter gaan lezen. Hier, maar ook elders op internet en dan in het algemeen dus niet alleen mijn dingen.

Helemaal mee eens lezen op de div webstekjes en luisteren als je met mensen aan tafel zit is idd overal een probleem aan het worden

Niet perse , sommigen doen hun best om het te begrijpen maar begrijpen het gewoon niet.
Dat zie je vaak terug in een klas waar je iets uitlegt en de ene het wel begrijpt en de ander het niet begrijpt of het anders opneemt.
Dit hoeft dus niets te maken hebben met niet of slecht lezen of luisteren.

In dit geval heeft Vistaus het zelf ook niet helemaal goed begrepen met zijn reactie op mijn mail maar dat licht niet aan Vistaus maar aan hoe ik het omschreven heb.
Het werkt dus vanuit 2 kanten op.

Zoals Vistaus al zij, legt ook niet iedere leraar het goed uit. Niet altijd omdat de leraar slecht is maar ook omdat niet iedereen met dezelfde uitleg uit de voeten kan.

Mij werd altijd verteld dat je leraar word als je echt niets anders kunt. XD
We hadden een leraar die uit het bedrijfsleven kwam en die zij dat altijd. Was ook één van mijn favoriete leraren toen ik op school zat.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #234 Gepost op: 2011/07/05, 20:24:16 »
Mijn Nederlands is niet echt goed en ik weet nooit wanneer wat te gebruiken en zolang er geen rood streepje onder komt, is het goed voor mij.
Ze hebben op school van alles geprobeerd maar niets hielp bij mij. Tal is geen logica voor mij.

Er zijn ook slechte leraren hoor Femke98 maar na zelf verschillende keren bij de Scouting instructies te hebben gegeven en leiding geweest te zijn, heb ik geleerd dat je vaak dingen op verschillende manieren moet uitleggen.
Net als bij mijn instructeurs opleiding kregen we dat en zag ik mede studenten moeite hebben met dingen waar ik meteen begreep wat er bedoelt werd en bij andere dingen dat zij het gelijk begrepen en ik het niet begreep.
Sommige mensen hebben afbeeldingen nodig om het duidelijk te maken en de ander kan met de teksten uit de weg.
Bij sommige leerlingen moest je het voor doen en bij andere hoefde je alleen maar te zeggen wat ze moesten doen.
Voordoen was wel even wennen in het begin want je moet zelf natuurlijk wel goed kunnen rijden om niet zelf de fout te maken.

Iedereen die lest wil zijn rijbewijs halen en zal er moeite voor doen, maar bij een aantal moet je dingen herhalen en vaak ook voor het blijft hangen.
Bij andere gaat het van zelf maar die hebben weer meer moeite met de controle over het voertuig.
Iedereen heeft dus zijn sterke en zwakke punten.

Offline h2o

• Lid
« Reactie #235 Gepost op: 2011/07/05, 21:17:09 »
Waar gaat dit over? Spelling/grammatica of iets anders?
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

« Reactie #236 Gepost op: 2011/07/05, 21:23:49 »
Ik denk worstenbroodjes. XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline h2o

• Lid
« Reactie #237 Gepost op: 2011/07/05, 21:32:54 »
Dan denk ik toch dat we op het verkeerde forumonderdeel bezig zijn.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

« Reactie #238 Gepost op: 2011/07/05, 22:45:48 »
We zijn heus wel op het goede forum onderdeel bezig. Ik denk alleen dat alles wel gezegd is, nu nog een goede analyse van het geheel en kunnen we dit ook afsluiten. Bang blijven de meeste mensen toch wel voor het "onbekende". uit  ;)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #239 Gepost op: 2011/07/06, 22:09:03 »
Inderdaad Gijs, +1 :)

« Reactie #240 Gepost op: 2011/07/08, 19:11:23 »
Niet helemaal; er zijn er ook veel die iets nieuws willen uitproberen (advies/ steunpunt/ gewoon Microsoft beu/ enz) .

Ik ben zelf ook zo doodgewoon een Suse 9.0 gaan kopen in de Fnac en dat gewoonweg dualboot gezet met mijn XP toentertijd.

Bang? Nooit geweest; zelfs toen ik geen bal kende van Linux ( en achteraf bekeken was Linux maar een fractie van wat het nu is), ik wist zelfs niet dat Suse eigenlijk Linux was ;) .

Het is gewoon het aspect van durven denk ik, en dat heeft eigenlijk niets met software te maken maar het is gewoon een instelling.   
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

« Reactie #241 Gepost op: 2011/07/08, 19:32:39 »
Alleen kun je in Nederland niet zomaar Linux los kopen ;)

Offline Pfoeh

• Lid
« Reactie #242 Gepost op: 2011/07/08, 23:56:57 »
Ik ben ook in 2007 overgestapt naar Ubuntu nadat ik eerder dat jaar een dualboot met Pardus op een PC gezet had. Ik kan je wel vertellen dat mijn hartslag hoger lag dan normaal :-) Omdat de Pardus-installatie goed gegaan was, was de stap naar Ubuntu 7.10 niet meer zo opwindend.
Ik beschouw mezelf echter als een gewone gebruiker en ik denk dat de meeste gebruikers toch wel peentjes zweten als ze voor het eerst partities aan gaan passen etc.. Je moet dus even over een bepaald punt heen. Het risico is dat, net als bij egeltjes die een asfaltweg oversteken, de veilige overkant niet bereikt wordt....
Een beetje lef heb je dus wel nodig, zeker als je maar 1 PC in huis hebt.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

« Reactie #243 Gepost op: 2011/07/09, 09:12:58 »
Alleen kun je in Nederland niet zomaar Linux los kopen ;)
Is dat wel waar? (http://www.comcol.nl/suseshop/)

Joris kocht het in een winkel, niet in een webshop. Dat is dan ook waar mijn zin op doelde.

« Reactie #244 Gepost op: 2011/07/09, 11:49:18 »
Joris kocht het in een winkel, niet in een webshop. Dat is dan ook waar mijn zin op doelde.

Mijn eerste Suse kocht ik in 1999 ook gewoon in de winkel (Borger).
Ze hadden hem niet op voorraad (voor die tijd meer dan logisch), dus hij moest besteld worden.
Een windows of officepakketje raak je wel kwijt, maar specifieke software moet altijd besteld worden.
Van software wil je niet teveel op voorraad hebben, anders kun je het magazijn niet meer in zonder bedolven te worden onder oude software.

Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

« Reactie #245 Gepost op: 2011/07/09, 12:06:34 »
Toch beschouw ik mijzelf niet als een deskundige, maar gewoon iemand die door veel lezen en gewoon de dingen doet, daar veel van geleerd heeft. Ik kan mij aardig redden gelukkig en ik draai ook mijn hand er niet voor om. Maar een deskundige? Nee, zelfs niet na 4 jaar.

Wie is dat wel? Tenslotte kan 1 gek meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden. :D
Een ieder heeft zo zijn specialiteit, kennis is ook weten waar je antwoorden kan vinden.
En dan is een forum als dit een leuke bron.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

« Reactie #246 Gepost op: 2011/07/09, 22:19:09 »
Sinds wanneer koop je Linux? Suse kan je trouwens ook van hun site downloaden?  :rolleyes:
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

« Reactie #247 Gepost op: 2011/07/10, 00:40:59 »
Je koopt Linux, omdat je als Windows gebruiker niet weet dat gratis downloaden van een OS legaal kan zijn.
Ik begon met Linux toen ik hoorde over Wubi in Ubuntu 8.04 LTS en dus mooi tijd om te zien hoe snel die zonder Live CD draaide.
Daarvoor kende ik Linux via vrienden en gaven mij Linux Mint 4 om effe op m'n laptop uit te proberen.
Ik vond Mint wel leuk, maar erg traag.
Ik durfte nog niet over te stappen, maar niet omdat ik bang was voor Linux, maar omdat ik nog heel veel bestanden moest overzetten, en had maar 'n 128 MB USB Stickje.
Jaaaaa, probeer dan maar es 40 GB aan gegevens over te plaatsen.
Het overplaatsen was om te huilen, helemaal omdat ik geen andere PC in de buurt had (ik gebruikte een school PC hiervoor, en verplaatste alles naar de school server toe, en wanneer ie vol zat, dan maar op een Administrator account.)

Offline Wout55

• Lid
« Reactie #248 Gepost op: 2011/07/10, 09:00:24 »
Ik ben indertijd, 2006 of 2007 met Redhat begonnen. Dat kon ik toen redelijk goedkoop kopen.  ^-^ Daarna kwam Ubuntu 8.04, eerst in wubi, en langzamerhand kreeg ik er meer vertrouwen in. Nu kan ik me niet eens meer goed voorstellen dat ik vroeger hier thuis ook eindeloos op dat Windows zat te wachten. Wel herinner ik me levendig hoe vreselijk ik me zat te ergeren aan virussen en andere malware.  :evil: Eigenlijk vreemd dat het marktaandeel Linux maar onder de 1% blijft staan terwijl in mijn beleving de laatste jaren toch massa´s mensen Linux zijn gaan proberen.  :(

« Reactie #249 Gepost op: 2011/07/10, 09:13:57 »
Sinds wanneer koop je Linux? Suse kan je trouwens ook van hun site downloaden?  :rolleyes:

In 1999 was breedband internet nog geen gemeengoed waar ik woonde.
Een 56k6 modem moest het toen doen, plus het leek me wel handig om een handleiding te hebben.
En dan bedoel ik ook echt een handleiding van een paar honderd pagina's