Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wie bedenkt die interface???  (gelezen 10699 keer)

Offline ivo

  • Lid
wie bedenkt die interface???
« Gepost op: 2011/05/01, 21:01:57 »
Ik heb samen met mijn zoontje ruim een half uur zitten zoeken waar de screensaver instellingen gebleven zijn in de 11.04.
Uiteindelijk vonden we de System Settings onder de Lock/LogOut/Hybernate/Restart enzovoorts knop.
Erg logisch!
Waarom niet gewoon onder Applications -> All Applications -> System ?????????
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline heir4c

  • Lid
Re: wie bedenkt die interface???
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/01, 21:19:06 »
 =D Tja, ik was er ook op zoek naar een paar dagen terug. Toen ik wilde afsluiten vond ik het.  :rolleyes:
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline ivo

  • Lid
Re: wie bedenkt die interface???
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/01, 21:22:29 »
=D Tja, ik was er ook op zoek naar een paar dagen terug. Toen ik wilde afsluiten vond ik het.  :rolleyes:

Daar sta "je" dan met al je Linux Sysadmin certificaten, Certified Linux Network and Security Engineer enzovoorts.....
Maar de screensaver weten te veranderen, ho maar..... Gewoon omdat iemand de interface meende te moeten aanpassen.

Grrrr....
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline heir4c

  • Lid
Re: wie bedenkt die interface???
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/01, 21:23:49 »
 =D =D =D     ;)
Verandering he... Nu snappen we weer waarom mensen niet willen overstappen naar linux. Gewoonte he.  :)
« Laatst bewerkt op: 2011/05/01, 21:25:46 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline ivo

  • Lid
Re: wie bedenkt die interface???
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/01, 21:25:58 »
=D =D =D     ;)


Ik kan me mateloos ergeren aan dat soort knulligheden.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline vanadium

  • Lid
Re: wie bedenkt die interface???
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/01, 23:11:48 »
Ben ik het nu alleen? Als ik op Super druk, dan "screensaver", Enter, dan verschijnen de screensaver voorkeuren.

Offline ivo

  • Lid
Re: wie bedenkt die interface???
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/01, 23:42:38 »
Ben ik het nu alleen? Als ik op Super druk, dan "screensaver", Enter, dan verschijnen de screensaver voorkeuren.

En waar drukt de Vanadium op Super...???
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline liawim

  • Lid
Re: wie bedenkt die interface???
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/01, 23:45:39 »
tja het is even wennen, net als wanneer je overstapt van windows naar linux. je moet er even voor gaan zitten. ;).

Offline Mikkel

  • Lid
Re: wie bedenkt die interface???
« Reactie #8 Gepost op: 2011/05/01, 23:47:07 »
En waar drukt de Vanadium op Super...???

Ik denk dat dat die toets met dat vlaggetje is. 8)

Offline ivo

  • Lid
Re: wie bedenkt die interface???
« Reactie #9 Gepost op: 2011/05/01, 23:49:25 »
En waar drukt de Vanadium op Super...???

Ik denk dat dat die toets met dat vlaggetje is. 8)

Die Windows toets bedoel je?
Ik zie dan geen klikkertje dat Super heet.....
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: wie bedenkt die interface???
« Reactie #10 Gepost op: 2011/05/01, 23:51:44 »
De Windows-toets IS die Super............ dacht ik toch ergens gelezen te hebben. ??? Toets indrukken en dan zou je een of ander woord typen om een lijstje te krijgen met bijbehorende programma's. Audio wanneer je een muziekspeler wilt starten, bijvoorbeeld.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/01, 23:54:05 door Mikkel »

Offline ivo

  • Lid
Re: wie bedenkt die interface???
« Reactie #11 Gepost op: 2011/05/01, 23:53:27 »
Ja, en wáár is die screen saver dan?????????????????????????????????????
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: wie bedenkt die interface???
« Reactie #12 Gepost op: 2011/05/01, 23:54:00 »
Ja, en wáár is die screen saver dan?????????????????????????????????????

Zoeken naar Schermbeveiliging?

Offline Mikkel

  • Lid
Re: wie bedenkt die interface???
« Reactie #13 Gepost op: 2011/05/01, 23:55:32 »
Ja, en wáár is die screen saver dan?????????????????????????????????????

Heb m'n vorige bericht nog wat aangepast terwijl jij het jouwe postte.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: wie bedenkt die interface???
« Reactie #14 Gepost op: 2011/05/01, 23:56:04 »
Overweeg eens een overschakeling naar het klassieke uiterlijk:
http://sites.google.com/site/computertip/klassiek

Offline Tom

  • Lid
Re: wie bedenkt die interface???
« Reactie #15 Gepost op: 2011/05/02, 00:08:19 »
Langs de andere kant kan hij het zo beter laten des zo sneller hij er aan gewoond.
En in de 11.10 is klassiek zo wie zo weg.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline joop13

  • Lid
Re: wie bedenkt die interface???
« Reactie #16 Gepost op: 2011/05/02, 00:09:40 »
Overweeg eens een overschakeling naar het klassieke uiterlijk:
http://sites.google.com/site/computertip/klassiek
Heb ik al bijna direct gedaan, Unity zal ik wel eens bekijken als ik tijd heb. Ik zie op het internet ook veel commentaar op Unity, en vooral dat het nog een beta is, met redelijk veel onduidelijkheden.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: wie bedenkt die interface???
« Reactie #17 Gepost op: 2011/05/02, 00:13:03 »
Langs de andere kant kan hij het zo beter laten des zo sneller hij er aan gewoond.

Klopt, maar waarom überhaupt wennen aan iets wat je niet aanstaat? Niks moet, keuze zat.... Ik laat me sowieso niks door de strot douwen.  =D

Citaat
En in de 11.10 is klassiek zo wie zo weg.

Dat staat nog niet vast: ook Ubuntu kan niet om de wensen van z'n klanten heen... Onder druk wordt alles vloeibaar. Een half jaar is veel tijd.

Bovendien: ook al zou dat zo uitpakken, dan nog zijn er alternatieven (Xfce, LXDE, .....).

DarkEra

  • Gast
Re: wie bedenkt die interface???
« Reactie #18 Gepost op: 2011/05/02, 00:14:17 »
Het is zo simpel allemaal als je er eens de tijd voor neemt en er eens rustig voor gaat zitten om eens uit te zoeken hoe het werkt. Ik had het binnen no-time gevonden en dan heb ik nog niet eens Linux Sysadmin certificaten en ben ik ook geen Certified Linux Network and Security Engineer.

Net toch een install van Ubuntu 11.04 gedaan met Unity. Switchen naar klassiek is overbodig imho, doorgaan en proberen. :)

Ik ben altijd vlot om uit te vinden hoe iets werkt of zeg, ik vind snel m'n weg in desktop omgevingen etc.

DarkEra

  • Gast
Re: wie bedenkt die interface???
« Reactie #19 Gepost op: 2011/05/02, 00:17:11 »

Citaat
En in de 11.10 is klassiek zo wie zo weg.

Dat staat nog niet vast.

Dat staat wel vast, heb het eerder ergens gelezen. Of hier op het forum in een post of via een link naar een artikel of elders op het net. Vanaf 11.10 is er geen klassieke omgeving meer.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: wie bedenkt die interface???
« Reactie #20 Gepost op: 2011/05/02, 00:19:14 »

Citaat
En in de 11.10 is klassiek zo wie zo weg.

Dat staat nog niet vast.

Dat staat wel vast, heb het eerder ergens gelezen. Of hier op het forum in een post of via een link naar een artikel of elders op het net. Vanaf 11.10 is er geen klassieke omgeving meer.

Wat is vast? Onder druk wordt alles vloeibaar. Als de klanten massaal dreigen weg te lopen....
« Laatst bewerkt op: 2011/05/02, 00:23:15 door Pjotr »
Houd je Ubuntu gezond: vermijd 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Engels


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: wie bedenkt die interface???
« Reactie #22 Gepost op: 2011/05/02, 00:31:33 »
We shall see.

Zo is dat.

En hoe dan ook, als Canonical niet tot inkeer komt: ik laat me niet dwingen tot iets wat ik niet wil. Tegen die tijd zal ik alle opties eens rustig bekijken, en vervolgens mijn eigen plan trekken.

Offline elendil

  • Lid
Re: wie bedenkt die interface???
« Reactie #23 Gepost op: 2011/05/02, 00:48:26 »
Ben ik het nu alleen? Als ik op Super druk, dan "screensaver", Enter, dan verschijnen de screensaver voorkeuren.
Nee hoor, bij mij werkt dat net zo :)


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline elendil

  • Lid
Re: wie bedenkt die interface???
« Reactie #24 Gepost op: 2011/05/02, 00:51:14 »
=D =D =D     ;)
Verandering he... Nu snappen we weer waarom mensen niet willen overstappen naar linux. Gewoonte he.  :)
Hehehehe, ik zat vorig jaar deze tijd in Vista net zo te zoeken naar de verschillende instellingen. Wat de nieuwe Unity betreft kunnen Windows gebruikers zo overstappen, het is beiden even user (un) friendly  =D


-=[ Not all those who wander are lost ]=-