Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Word unity in 11.04 su6 of fail?

Jazeker deze editie word top
19 (19.6%)
Nee dit word een fail
20 (20.6%)
ik draai liever classic
43 (44.3%)
Ik vind unity geweldig
15 (15.5%)

Totaal aantal stemmen: 93

Auteur Topic: Word unity in 11.04 suc6 of fail?  (gelezen 72830 keer)

Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #250 Gepost op: 2011/06/06, 17:56:33 »
Ze vind balk aan de zijkant erg fijn om mee te werken. Vooral het navigeren, inderdaad een hoog Fisher Price gehalte,intuïtief, ik denk daarom dat kinderen dit erg aanspreekt. En mooiere achtergronden, beschikbaar.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #251 Gepost op: 2011/06/06, 18:27:49 »
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden.

Wat is haar reactie op het menu?

Ik heb nog niemand gehoord die het menu fijn vind te gebruiken.
Degene die Unity gebruiken, gebruiken het zoek venster en de zij balk.

Dat die zij balk alla Win7 goed werkt geloof ik wel.
Ik vond die balk ook wel fijn.

« Reactie #252 Gepost op: 2011/06/06, 18:31:52 »
Ik zal later nog een antwoord geven, ze is nu naar de manege.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ruujan

• Lid
« Reactie #253 Gepost op: 2011/06/07, 12:56:17 »
Voor mij is het een suc6. Ik weet niet waarom, want een heleboel zaken die in Unity zitten, zaten allang in KDE en/of Gnome.

M'n manier van werken komt blijkbaar overeen met hoe Unity gebouwd is. De meest gebruikte applicaties heb ik in de linkerbalk geplaatst. Met één klik heb ik die dus te pakken en dan maakt het niet uit of ze al actief waren of niet. Het nadeel van een boomstructuur in een menu vond ik altijd al dat je voor de applicaties die je niet vaak gebruikt, nogal eens moet zoeken waar ze uithangen. Ook als je een aantal werkstations gebruikt, waarbij applicaties niet altijd op alle werkstations geïnstalleerd zijn, is dat lastig. Met Unity volstaat het als je een deel van de naam inklopt. Zelden heb ik meer dan twee letters nodig.

Als je dan een aantal applicaties hebt draaien, dan kun je met Unity die dingen ook makkelijk verplaatsen naar andere werkbladen. Dat kon natuurlijk al heel lang en ik weet eigenlijk niet goed waarom ik dit in Unity pas echt ben gaan gebruiken. Misschien heb ik me er nooit genoeg in verdiept.

Eigenlijk zijn er zo een heleboel kleine dingen die prima aansluiten bij wat ik doe. Dat het nog niet helemaal af is, nou ja, daar heb ik eigenlijk geen last van. Het is bij mij in ieder geval zo stabiel als een huis.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #254 Gepost op: 2011/06/07, 13:14:42 »
M'n manier van werken komt blijkbaar overeen met hoe Unity gebouwd is.
Zo voel ik het ook aan.

Offline petervs

• Lid
« Reactie #255 Gepost op: 2011/06/07, 13:15:59 »
Unity heeft handige dingen, maar weet iemand hoe ik eenvoudig van werkblad kan wisselen (ipv eerst links op een icoontje klikken en dan het overzicht zien) en/of een overzicht van de werkbladen?
Dat is eigenlijk het enige wat ik mis in Unity, dat ik net zoals in de klassieke versie meteen een overzicht de werkbladen zie. Misschien zie ik iets over het hoofd.
Ubuntu MATE 16.04

Offline ThomasN

• Lid
« Reactie #256 Gepost op: 2011/06/07, 13:24:01 »
Als je sneltoetsen eenvoudiger vindt dan op een icoontje klikken, kan je met Windows-toets + s het overzicht van de werkbladen oproepen, of met ctrl + alt + pijltjestoetsen direct wisselen tussen de werkbladen.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #257 Gepost op: 2011/06/07, 18:34:51 »
Unity heeft handige dingen, maar weet iemand hoe ik eenvoudig van werkblad kan wisselen (ipv eerst links op een icoontje klikken en dan het overzicht zien) en/of een overzicht van de werkbladen?
Dat is eigenlijk het enige wat ik mis in Unity, dat ik net zoals in de klassieke versie meteen een overzicht de werkbladen zie. Misschien zie ik iets over het hoofd.

Nee dat is er niet maar zoals ThomasN zegt kun je het wel met een extra handeling doen.
Ik vond het zeer onhandig dat ik iedere keer mijn toetsenbord moest gebruiken om te zien waar alles stond en snel te wisselen.
In Gnome 2 kon ik in zonder wat aan te raken zien waar iets stond en er gelijk naar toe met 1 klik net als dat ik naar een leeg blad wou gaan.

Het is fijn dat voor een aantal Unity goed is ingedeeld maar voor mij was dat niet en ik had graag wat dingen anders gezien.
Helaas is Unity nu nog zo gemaakt dat je zelf eigenlijk niets kunt aanpassen naar eigen inzicht.

@Gijsbert, doet ze paardrijden of helpt ze daar met het verzorgen van de paarden?

« Reactie #258 Gepost op: 2011/06/07, 21:01:17 »
@Gijsbert, doet ze paardrijden of helpt ze daar met het verzorgen van de paarden?

Ze leert die paarden werken met Unity XD

« Reactie #259 Gepost op: 2011/06/07, 21:25:15 »
@petervs Er is een Indicator Workspaces. Deze is te vinden op https://launchpad.net/indicator-workspaces. Voor een mooi overzicht van allerlei indicators (waar ik ook de indicator workspaces heb gevonden) kun je terecht op http://askubuntu.com/questions/30334/list-of-application-indicators

Offline petervs

• Lid
« Reactie #260 Gepost op: 2011/06/08, 07:48:30 »
@petervs Er is een Indicator Workspaces. Deze is te vinden op https://launchpad.net/indicator-workspaces. Voor een mooi overzicht van allerlei indicators (waar ik ook de indicator workspaces heb gevonden) kun je terecht op http://askubuntu.com/questions/30334/list-of-application-indicators
Bedankt. Ik heb dit geprobeerd, maar wat ik ook instel in die indicator, op de balk blijft het maar 1 werkblad weergeven. Dit met die werkbladen zal in unity wel verder ontwikkeld worden denk ik.
Ubuntu MATE 16.04

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #261 Gepost op: 2011/06/08, 07:53:00 »
Er is aangegeven dat ze eerst de basis stabiel willen hebben en daarna gaan kijken voor meer mogelijkheden om dingen aan te passen.

Er is wel een manier om zo'n balk te krijgen maar dat kan alleen als je AWN of cairo dock installeert.
Die hebben ook zo iets en kun je in die balk plaatsen.
AWN heeft degene die het meeste op de Gnome versie lijkt.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #262 Gepost op: 2011/06/09, 17:24:39 »
Ik ben er laatst achter gekomen dat een vriend van me ook Ubuntu draait, helaas niet als de standaard, en hij heeft zich er ook niet in verdiept ("welke versie heb je?" "ehm, geen idee, volgens mij de nieuwste") maar goed, als we er idd vanuit gaan dat hij de nieuwste versie heeft, klopt je inventarisatie wel, emiel. Hij vond het er namelijk 'wel stoer uit zien'. Hij is, even voor de duidelijkheid, ongeveer even oud als ik ben.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #263 Gepost op: 2011/06/09, 19:53:10 »
Ik ben er laatst achter gekomen dat een vriend van me ook Ubuntu draait, helaas niet als de standaard, en hij heeft zich er ook niet in verdiept ("welke versie heb je?" "ehm, geen idee, volgens mij de nieuwste") maar goed, als we er idd vanuit gaan dat hij de nieuwste versie heeft, klopt je inventarisatie wel, emiel. Hij vond het er namelijk 'wel stoer uit zien'. Hij is, even voor de duidelijkheid, ongeveer even oud als ik ben.

Ik had niet anders verwacht.
Het is echt ongelofelijk maar het is immens populair bij jongeren.

Heb je een laptop?
zorg anders dat je een laptopje met Unity hebt en laat het op school zien.
Je moet een zien hoe snel de rest van je klasgenoten het dan ook hebben.
Het is net een virus.

DarkEra

• Gast
« Reactie #264 Gepost op: 2011/06/09, 19:55:16 »
We kunnen zeggen wat we willen over Unity of het een succes of fail wordt. 1 ding staat voorop..... dit topic is een succes op zich.  :D =D

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #265 Gepost op: 2011/06/09, 20:02:22 »
Ik denk dat het wel een succes kan worden.
Niet bij mij en ook niet bij een aan van jullie maar ik denk bij jongeren dat het erg goed aanslaat en dat als je het onder jongeren bekender maakt, dat het dan een groot succes word.

DarkEra

• Gast
« Reactie #266 Gepost op: 2011/06/09, 20:16:40 »
Bij nieuwkomers en de jongeren kan het inderdaad aan slaan. Ik blijf het bij nader inzien toch volgen op mijn netbook hoe het verder gaat met de updates in 11.04 en Unity. Met de 11.10 doe ik dat denk ik ook. Ik heb geen echte test/probeer computer ter beschikking dus doe ik het zo maar.

Met de 12.04 LTS zullen er wel verbeteringen in zitten en zal het verfijnd zijn, tegen die tijd heb ik een desktop Pc ter beschikking waar alleen nog de LTS versies op komen.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #267 Gepost op: 2011/06/09, 20:36:44 »
Ook bij nieuwkomers is het niet altijd een succes.
Wat ik merk is dat het juist bij jongeren is en dat ouderen eerder kiezen voor een andere omgeving.

« Reactie #268 Gepost op: 2011/06/09, 21:27:12 »
Jeff Hoogland van Bodhi Linux heeft een klein profiel gemaakt voor E17 die je gewoon in .e/config moet zetten en dan ziet het er prima uit als GNOME 2: http://jeffhoogland.blogspot.com/2011/04/gnome-refugees-guide-to-enlightenment.html
Het kan zelfs als GNOME 3 zegt ie zelf ook nog in het artikel.

Misschien is dit wel leuk voor de mensen die straks toch GNOME 2-indeling enzo willen behouden zonder GNOME 2. Natuurlijk kan dit ook op KDE wel, maar het is leuk op te zien dat het op E17 ook kan met dat instellingen-bestandje van Jeff :) (hoewel ik het niet ga gebruiken)

DarkEra

• Gast
« Reactie #269 Gepost op: 2011/06/09, 22:01:03 »
Leuk om te lezen, te zien en proberen.  :)

Maar... ja hoor, daar is ie weer  =D.... daar hebben we Xfce nog voor. Zonder enige verder fratsen uit te gaan halen ligt deze standaard toch het dichtste bij de bijna klassieke Gnome 2.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #270 Gepost op: 2011/06/09, 22:24:52 »
Precies Maik, het is niet alleen het uiterlijk het is ook het geen eronder en dat zit bij Xfce wel goed.

Dit zag ik trouwens.http://www.webupd8.org/2011/06/dockbarx-044-gets-option-to-run-as.html#more
Dit bied de mogelijkheid om in AWN te gebruiken of apart.

Het is best mooi al werkt het nog niet perfect. de prieview werkt bij mij niet maar die heb ik daarna uitgezet en nu werkt alles zeer goed.
Ben het aan het uitproberen met AWN en dan kun je Unity namaken plus heb je het fijne menu en kun je alles plaatsen waar je zelf wilt.

« Reactie #271 Gepost op: 2011/06/09, 23:28:26 »
Wat eronder zit is bij E17 zelfs ietsje makkelijker uit te breiden enzo. En AWN enzo kan ook. Maar goed, ieder zijn keuze hè :)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #272 Gepost op: 2011/06/10, 01:18:11 »
Xfce lijkt zoveel op mijn geliefde Gnome 2.x dat het prima werkt.

E17 is leuk maar je moet van alles doen om het op Gnome te laten lijken terwijl Xfce er zo al op lijkt.

Het dock moet je los zien van de omgeving. Het ging mij er meer om dat het er was en dat het eigenlijk een los Unity dock is.
Je kunt nu de balk die op zich zeer fijn is, nu zelf in een andere omgeving gebruiken zonder dat je Unity nodig hebt.
Een ander voordeel is, is dat je de balk kunt plaatsen waar je wilt, hoe groot die is en als je hem in AWN gebruikt kun je hem laten verdwijnen en krijg je nog eens extra opties er bij.
Mij beviel namelijk die balk best goed waardoor ik het best lang vol hield in Unity.
Ik probeerde alles vanuit die balk te doen en uiteindelijk was dat niet genoeg om mij in Unity te houden.
Dit bied weer datgene wat mij beviel aan Unity met de voordelen van wat Gnome 2 had maar dan in de vorm van Xfce.

Ik heb de balk nu in mijn werkbalk gezet die ik onder heb.
Er zijn verschillende thema's en je kunt de kleuren aanpassen.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #273 Gepost op: 2011/06/10, 07:05:58 »

Ik had niet anders verwacht.
Het is echt ongelofelijk maar het is immens populair bij jongeren.

Heb je een laptop?
zorg anders dat je een laptopje met Unity hebt en laat het op school zien.
Je moet een zien hoe snel de rest van je klasgenoten het dan ook hebben.
Het is net een virus.

Sja, op mijn laptop staat nu Kubuntu (ik moet nog een keertje Xubuntu ergens opzetten, heb ik het rijtje compleet XD). Ik denk dat ik maar eens een live usb maak, als mijn stickje het weer doet. usb controller van nieuwe computer is kaduuk, en heeft mijn stickje gemold >:(
Ding wordt nu gloeiende heet! Zal mijn vader maar es liefjes aankijken :P

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #274 Gepost op: 2011/06/10, 16:23:43 »
Op je laptop Ubuntu met Unity zetten en op naar school met dat ding.