Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Word unity in 11.04 su6 of fail?

Jazeker deze editie word top
19 (19.6%)
Nee dit word een fail
20 (20.6%)
ik draai liever classic
43 (44.3%)
Ik vind unity geweldig
15 (15.5%)

Totaal aantal stemmen: 93

Auteur Topic: Word unity in 11.04 suc6 of fail?  (gelezen 72925 keer)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #200 Gepost op: 2011/06/02, 00:04:39 »
Xubuntu daarentegen draait probleemloos en buiten dat het 2 talig is, ben ik er zeer tevreden over.

Xubuntu is ook mijn favoriete opvolger, straks in oktober.  :)

Er is trouwens aanzienlijke verbetering op komst voor de Nederlandse vertaling van Xubuntu. Bovenstrooms (Xfce) is de boel nu 100 % Nederlands vertaald.

Niet alleen de kernpakketten zijn nu 100 % Nederlands, maar ook de bijkomende pakketten. Zowel de ontwikkelingstak als de stabiele Xfce 4.8, die in Xubuntu 11.04 zit.

Uit mijn contacten met de Xubuntu-ontwikkelaars heb ik begrepen, dat de nieuwe Nederlandse vertalingen mogelijk al deze zomer in Xubuntu 11.04 terecht zullen komen. In opvolger Xubuntu 11.10 komen ze sowieso meteen al, dat staat al vast.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #201 Gepost op: 2011/06/02, 01:13:43 »
Dat is goed nieuws Pjotr. :D
Nou is het voor mij geen probleem maar voor veel gebruikers is het fijn als alles Nederlandstalig is.

Ik hoop dat ik snel wat van Cononical hoor over de domein naam.
Ik heb wat mails verstuurd maar ik weet niet of dit bij de juiste personen is terecht gekomen.
Hun contact pagina is zeer beperkt.
Als ik volgende week niets hoor dan ga ik kijken voor een andere naam.
Eentje waarbij ik zeker weet dat het geen probleem is.

« Reactie #202 Gepost op: 2011/06/02, 11:34:56 »
Dat is zeker goed nieuws Pjotr :)

En dan ben ik straks ook niet meer de enige die een derivaat verkiest boven Ubuntu :D Mwhahaha XD

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #203 Gepost op: 2011/06/02, 15:10:02 »
Dat is zeker goed nieuws Pjotr :)

En dan ben ik straks ook niet meer de enige die een derivaat verkiest boven Ubuntu :D Mwhahaha XD

Dat duurt nog wel even.... In oktober zien we wel weer.  ;)

« Reactie #204 Gepost op: 2011/06/02, 20:38:29 »
Ik maakte ook maar een grapje ;)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #205 Gepost op: 2011/06/02, 21:40:59 »
Ik ben op mijn desktop intel pentium dual core 2x3.4 Ghz  en 3 GB ram uitermate blij met Xubuntu dat ding loopt als een speer.
En dat alhoewel ik toch het één en ander omgebouwd heb en natuurlijk ook gesloopt.
Dus 100 pro een blijvertje ,nu wachten op de 12.04 LTS
Op de andere desktop Isadora 9 tot  de volgende mint 13 ook een LTS .

https://sites.google.com/site/wandasubuntublog/3-xubuntu-11-04
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #206 Gepost op: 2011/06/03, 11:09:53 »
Ik maakte ook maar een grapje ;)
Ja, maar ondertussen zit je wel op laptops van arme zielen als ik kubuntu te installeren ;) XD

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #207 Gepost op: 2011/06/03, 20:12:33 »
Ik draai nu een paar uur (3) unity en ik ben er zeer over te spreken! Ik vind het persoonlijk vrij intuïtief werken en ook logisch. Ook werkt het vrij stabiel, op een paar puntjes naar (zo heel af en toe spontane vastlopers, tot nu toe 1x gebeurd, tijdens klooien). Alleen de systeeminstellingen zijn wel zodanig verstopt dat een willekeurig leek dat direct van windows komt, het niet zal kunnen vinden. Dat is een v/d weinige minpunten, mijn bakkie loopt verder heerlijk soepel en stabiel (en usb toetsenbord werkt ;D) :)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #208 Gepost op: 2011/06/03, 20:42:39 »
Het valt mij op dan de jonkies het zeer fijn vinden werken.
Ik hoor meer dat kinderen het mooi vinden werken.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #209 Gepost op: 2011/06/03, 21:02:16 »
 :D :D :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #210 Gepost op: 2011/06/03, 21:02:29 »
LOL! Op een ander forum las ik een opmerking van een tester die zowat uit het Engelstalige testersforum werd geknikkerd omdat hij vond dat Unity alleen zou aanslaan bij "illiterate high school dropouts working at fast food joints". Unity werd daar ook "Fisher Price Mode" genoemd. Sluit wel een beetje aan bij jouw observatie.  :evil:
« Laatst bewerkt op: 2011/06/03, 21:05:18 door grizzler »

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #211 Gepost op: 2011/06/03, 21:17:48 »
LOL! Op een ander forum las ik een opmerking van een tester die zowat uit het Engelstalige testersforum werd geknikkerd omdat hij vond dat Unity alleen zou aanslaan bij "illiterate high school dropouts working at fast food joints". Unity werd daar ook "Fisher Price Mode" genoemd. Sluit wel een beetje aan bij jouw observatie.  :evil:

Hahaha ja zo kun je het ook omschrijven.
ik had de review van Sneekylinux gezien over Unity en hij vertelde daarin ook dat zijn dochter Unity te gek vond en dat hij zelf het minder vond.
Zo lees ik op meer forums dat jongeren het fijn vinden werken en dat de ouderen met uitzonderingen daargelaten liever de klassieke omgeving hebben.

Nou tiempjuuh je weet dus wat je word na je van school bent gegaan. XD  ;)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #212 Gepost op: 2011/06/03, 21:24:40 »
Unity = "Fisher Price Mode" is een goede voor het moppen topic. XD

Offline midas

• Lid
« Reactie #213 Gepost op: 2011/06/03, 22:04:17 »
Haha....we kunnen natuurlijk een leeftijdsindicatie hanteren:

- Unity voor 3- tot 5-jarigen
- Classic mode voor alles daarboven

(beetje melig vandaag) XD
Linux Mint 20.2 Cinnamon

« Reactie #214 Gepost op: 2011/06/03, 22:13:58 »
Dus Timo en ik zijn 3- tot 5-jarigen? XD

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #215 Gepost op: 2011/06/03, 22:19:06 »
Dus Timo en ik zijn 3- tot 5-jarigen? XD

Ja wat had je anders verwacht ;)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #216 Gepost op: 2011/06/04, 01:01:33 »
Kleuters zijn inderdaad nog niet vastgeroest....  :evil:

Maar goed. Ik heb m'n twijfels over elke gebruikersschil die z'n gebruikers dwingt om allerlei ingewikkelde sneltoetsen of zoektermen aan te leren, wanneer de gebruiker iets meer wil dan alleen Firefox of Libre Office starten....

Zal dat nou echt de sleutel zijn tot het massale succes? Joepie, we gaan de computer helemaal opnieuw leren gebruiken! God ja, daar zaten we nou echt op te wachten. Dat wordt de grote doorbraak, dat kan niet anders. De meeste mensen zijn door en door verveeld en uitgekeken op de bekende manier van omgaan met computers. :P

Zo ken ik verschillende doorgewinterde KDE-gebruikers, die als allereerste stap na installatie, de KDE4-schil terugzetten op de vroegere weergave. Dat kan blijkbaar gelukkig nog bij KDE. Bij KDE wel, maar straks in oktober bij Unity....
« Laatst bewerkt op: 2011/06/04, 01:06:56 door Pjotr »

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #217 Gepost op: 2011/06/04, 03:05:07 »
reactie die ik kreeg toen ik Unity liet zien aan de kinderen van een kennis van mij.
Vet cool, gaaf en ga zo maar verder.
Iconen zagen er mooi uit en het menu was vet gaaf of zo iets.

Gelukkig hebben we Xfce nog en zoals je zegt KDE met een klassiek menu zonder al die vreemde dingen.
Dit soort desktops zal denk ik bij een bepaalde groep gebruikers en blijkbaar bij jongeren wel werken maar voor veel gebruikers is dit niet de desktop waar ze op zitten te wachten.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #218 Gepost op: 2011/06/04, 07:04:46 »
Jongens, nog een minpunt! ;D
Gdebi is weg, foetsie! Als je nu een .deb bestand opent krijg je het softwarecentrum :(

« Reactie #219 Gepost op: 2011/06/04, 08:41:16 »
God ja, daar zaten we nou echt op te wachten.
En dat is zo'n beetje de kern van mijn bezwaren tegen deze stap (al speelt het feit dat ik Unity walgelijk vind uiteraard ook mee).

Voor mij is de computer primair een werktuig waar ik taken mee kan uitvoeren. Ik wil daar gewoon op de mij bekende wijze mee kunnen blijven werken als ik op de volgende versie van het besturingssysteem overstap. Een beetje rondkijken op diverse fora en je hoeft je niet meer af te vragen of er nog meer mensen zijn die er zo over denken.

Voorlopig kan ik nog wel even vooruit met 10.04 LTS. Intussen ga ik me eens oriënteren op een alternatief. Enige echt belangrijke eis daarbij is dat dat iets zal moeten zijn met een desktopomgeving die vooralsnog niet op de nominatie staat om op ingrijpende wijze te worden veranderd. Als ik er eentje kan vinden die een beetje op de klassieke Gnome-desktop lijkt, is dat mooi meegenomen.

« Reactie #220 Gepost op: 2011/06/04, 08:45:18 »
Jongens, nog een minpunt! ;D
Gdebi is weg, foetsie! Als je nu een .deb bestand opent krijg je het softwarecentrum :(

GDebi is gelukkig nog via Synaptic en het Softwarecentrum binnen te halen. Daarna zul je hem als standaard pakketteninstalleerder moeten instellen, maar je bent dan wel van het logge Softwarecentrum af. ;D

« Reactie #221 Gepost op: 2011/06/04, 08:58:32 »
Ik heb al eerder gezegd dat ik persoonlijk unity niet echt mijn ding vind,
echter denk dat we nu allemaal te snel conclusies trekken.....

Lijkt me verstandiger om de volgende LTS versie af te wachten en dan pas kijken of het wat is.
Wat ik ook wel bijna zeker weet is dat wanneer de algemene mening hetzelfde is als hier op het forum over unity er ergens wel een tooltje opduikt waarmee je de looks en feeling kan instellen zoals je het zelf wilt hebben.
MAW een klassiek menu enz enz ....

Devies is dus rustig af te wachten en je niet gek laten maken door de kudde.....  =D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Tom

• Lid
« Reactie #222 Gepost op: 2011/06/04, 09:44:52 »
:D :D :D

Juist Gandyman. :)

« Reactie #223 Gepost op: 2011/06/04, 10:21:44 »
Kleuters zijn inderdaad nog niet vastgeroest....  :evil:

Maar goed. Ik heb m'n twijfels over elke gebruikersschil die z'n gebruikers dwingt om allerlei ingewikkelde sneltoetsen of zoektermen aan te leren, wanneer de gebruiker iets meer wil dan alleen Firefox of Libre Office starten....

Ik gebruik Unity zonder die sneltoetsen (op het gebruikelijke ALT+TAB na dan) en dat gaat meer dan prima. Toegegeven dat ik gewend ben aan dat zoekvak in het Kickoff Menu op KDE, maar toch. Het is m.i. veel sneller om een programma te openen door het zoekvak in een menu (in dit geval de Dash) te gebruiken dan door allerlei menu's en diens submenu's te moeten navigeren. Maar goed, daar zullen sommigen inderdaad wel anders over denken ;)

Zo ken ik verschillende doorgewinterde KDE-gebruikers, die als allereerste stap na installatie, de KDE4-schil terugzetten op de vroegere weergave. Dat kan blijkbaar gelukkig nog bij KDE. Bij KDE wel, maar straks in oktober bij Unity....

Inderdaad kan dat op KDE en dat zal ook altijd blijven kunnen op KDE. Dat weet ik van het KDE-team.
In Unity kan het overigens ook met deze tweak: http://www.ubuntuvibes.com/2011/06/how-to-get-classic-gnome-menu-in-unity.html

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #224 Gepost op: 2011/06/04, 11:16:03 »
Intussen ga ik me eens oriënteren op een alternatief. Enige echt belangrijke eis daarbij is dat dat iets zal moeten zijn met een desktopomgeving die vooralsnog niet op de nominatie staat om op ingrijpende wijze te worden veranderd. Als ik er eentje kan vinden die een beetje op de klassieke Gnome-desktop lijkt, is dat mooi meegenomen.

Xfce is m.i. een interessante kandidaat:
http://sites.google.com/site/computertip/xubuntu
Bijkomend voordeel: je bent meteen van Compiz af.

Maar misschien, hopelijk, zit er straks in de Unity van 11.10, ook een schakelaar om de boel terug te zetten op een Gnome2-achtige gebruikersschil. Voorlopig is "men" dat weliswaar nog niet van plan, maar als er genoeg vraag naar is....
« Laatst bewerkt op: 2011/06/04, 11:36:46 door Pjotr »