Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: automatisch RSync starten bij booten  (gelezen 1209 keer)

automatisch RSync starten bij booten
« Gepost op: 2011/04/19, 11:29:56 »
Misschien dat iemand deze leek kan helpen met het volgende.

Ik ben sinds kort in het bezit van een XBMC machine draaiend op xbmc live.  Nu ben ik ook in het bezit van een Synoplogy NAS waar alle downloads op binnen komen.

Ik heb nu een rsync command in een cronjob weten te plaatsen, maar ik vindt dit erg omslachtig. Het liefst wil ik dat rsync automatisch start bij het booten van de machine.

Helaas krijg ik dat dus niet voor elkaar. Ik weet dat ik het script in de init.d map moet zetten, maar ik doe blijkbaar echt iets fout, want het werkt dus niet.

Hier onder de tekst wat in het bestand rsync-tvseries.sh staat in de init.d map

#!/bin/bash
rsync -r -p /home/xbmc/MOUNTPOINT/movie/03_TV-series/01_Lopende_series/ /home/xbmc/'TV Shows'/01_Lopende_series

Is er iemand die mij verder kan helpen?

Offline Bloom

• Lid
Re: automatisch RSync starten bij booten
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/19, 12:18:07 »
Een opdracht die onmiddellijk na de systeemstart uitgevoerd moet worden, zet je beter in /etc/rc.local.

« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/19, 14:35:15 »
Zou het script daar graag in plaatsen en testen,, maar het lijkt er op dat ik die map dus niet heb?  Moet ik die eerst zelf aanmaken?

« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/19, 14:44:08 »
Gevonden....... Het is geen folder maar een bestand dat ik blijkbaar moet aan passen?

Maar nu nog weten hoe?  wat hier onder staat lijkt niet te werken?.........

#!/bin/sh -e
#
# rc.local
#
# This script is executed at the end of each multiuser runlevel.
# Make sure that the script will "exit 0" on success or any other
# value on error.
#
# In order to enable or disable this script just change the execution
# bits.
#
# By default this script does nothing.

rsync -r -p /home/xbmc/MOUNTPOINT/movie/03_TV-series/01_Lopende_series/ /home/xbmc/'TV Shows'/01_Lopende_series

exit 0

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/19, 15:10:52 »
Kan je het script wel uitvoeren? Rechtsklikken op de file en kiezen voor eigenschappen en dan tabblad rechten. Bijna onderaan staat er een vakje dat je kan aanvinken om het bestand uitvoerbaar te maken. (Staat in de intro van die rc.local)
(verder heb ik niet te veel kennis op dat gebied hoor)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu