Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox 4 nu beschikbaar  (gelezen 60750 keer)

Re: Firefox 4 nu beschikbaar
« Reactie #150 Gepost op: 2011/03/27, 14:20:47 »
Ubufox is onder andere voor het toevoegen van ondersteuning voor apt://-links.
Die branding geeft wat meer eigens aan FF doordat het wat meer "Ubuntu" wordt, maar goed dat heeft inderdaad niet echt een toegevoegde waarde.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #151 Gepost op: 2011/03/27, 16:58:53 »
Ik ervaar het zo dat ik me al een tijdje ergerde aan de traagheid van FF zeker in vergelijking met Chrome.
Ik heb overigens nergens gezegd dat FF onbetrouwbaar zou zijn, het is alleen verouderd er is een modernere variant beschikbaar.

Ik lees wel vaker berichten over een ontzettend trage of constant crashende Firefox. Heb ik zelf (ondanks of juist dankzij ;) het tweaken en/of het kleine aantal add-ons dat ik gebruik) nog nooit last van gehad, dus ligt dat dan aan een programma of aan de gebruiker ervan?
Bovendien werk ik met een Ubuntu LTS-versie en ben niet van plan dat te veranderen, dus ben wel gewend aan 'verouderde' programma's. Zolang die 'verouderde' programma's worden bijgewerkt met (beveiligings)updates, heb ik daar geen enkel probleem mee.
Maar ja, ik begrijp dat het bij sommigen jeukt als er een week na het uitkomen van een nieuwe versie nog steeds geen update te bekennen valt. 8)

« Reactie #152 Gepost op: 2011/03/27, 17:09:48 »
Met kale FF3 heb ik altijd wel traagheidsproblemen gehad, zelfs zonder add-ons aan. Met FF4 geen enkel probleem, hij is zelfs nog iets sneller Opera 11 :)

« Reactie #153 Gepost op: 2011/03/28, 09:29:22 »
Vistaus +1 !

FF3 heeft zelfs de neiging om te bevriezen voor een tijdje. Met FF4 zijn die euvels helemaal weggewerkt.
Tweaken van FF4 is zelfs compleet overbodig !

Er is een wezenlijk verschil tussen die twee.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline MKe

• Lid
« Reactie #154 Gepost op: 2011/03/28, 14:17:32 »
+1

DarkEra

• Gast
« Reactie #155 Gepost op: 2011/03/28, 17:58:49 »
Citaat van: wout55
Dat is niet helemaal waar, je kan tegenwoordig geheel gratis MS Security Essentials krijgen om alle lekken te dichten. Een soort fietsband met voorgeplakte lapjes.  Cool Scheelt je toch al gauw 50 euro per jaar aan een verder overbodige virusscanner.

Ja, ja en die houden alle troep buiten de deur.............laat me niet lachen zeg.

MS Security Essentials dicht geen "lekken", het is een simpel anti virus/spyware progje, niet meer en niet minder, bedoelt voor "huis tuin en keuken gebruik". Voor bedrijven (Kantoren etc. b.v.) zal je toch een beter programma moeten aanschaffen en dan nog is het niet veilig genoeg.

En zoals femke al enigzins aangaf, MS Security Essentials houd niet alle troep buiten. Dan spreek ik daarbij uit eigen ervaring.

Lang leve Linux.

Verder wat FF4 betreft, ik vind 'm wat trager dan FF3 en bevat nog kinderziektes naar mijn mening.

Offline MKe

• Lid
« Reactie #156 Gepost op: 2011/03/28, 19:48:28 »

Verder wat FF4 betreft, ik vind 'm wat trager dan FF3 en bevat nog kinderziektes naar mijn mening.
Bij mij is hij absoluut veel sneller dan 3.6, maar de kinderziektes kloppen wel. Soms dan doet het menu het niet. Dan kun je het laten uitklappen, maar zodra je een item in het menu wilt selecteren (bijvoorbeeld een bladwijzer) dan klapt hij direkt weer dicht. Very annoying. Geen idee hoe dat komt.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #157 Gepost op: 2011/03/29, 18:19:45 »
Vistaus, ik zie je nieuwe avatar, en ik mis de oude nu al :'(.

Dus, neem de oude terug!

OT: Ik denk dat ik geduldig -voor zover mogelijk- op de updates van canonical wacht, maar misschien dat ik ook mijn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen... =D

En ff4 draait hier op mijn linux... Oh ik heb geen geduld :rolleyes:.

Overigens vind ik het snelheidsverschil minder goed merkbaar dan op windows opdezelfde pc. Waardoor zou dat komen ???

« Reactie #158 Gepost op: 2011/03/29, 18:50:33 »
Heeft iemand nog problemen met Flash? Bij mij werkt ie niet goed met allerlei storingen enzo...
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

« Reactie #159 Gepost op: 2011/03/29, 20:14:30 »
Flash werkt super hier en ik draai notabene 4.2a1pre, maar Java daarentegen... (zowel openjdk als Oracle Java)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #160 Gepost op: 2011/03/29, 20:38:52 »
Hier gaat hij goed maar is wel gewoon worden ,a ja in Windows7. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #161 Gepost op: 2011/03/30, 12:05:10 »
Kon het uiteindelijk toch niet laten om met de ppa FF4 binnen te halen.
Draaid geweldig op 1 ding na.
Hij staat bij mij nu standaard op Engels.
Hoe krijg ik hem makkelijk weer standaard op Nederlands?
Kan het niet zo snel vinden.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #162 Gepost op: 2011/03/30, 17:07:59 »
Flash is een probleem en webm.
Maar webm draait op het moment alleen goed in Chrome.

Verder draait ie bij mij goed. Ik heb verder geen bugs of zo.
In Linux is ie bij mij net zo snel als in Windows.

« Reactie #163 Gepost op: 2011/03/30, 17:10:35 »
Kon het uiteindelijk toch niet laten om met de ppa FF4 binnen te halen.
Draaid geweldig op 1 ding na.
Hij staat bij mij nu standaard op Engels.
Hoe krijg ik hem makkelijk weer standaard op Nederlands?
Kan het niet zo snel vinden.

http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/firefox-4-nu-beschikbaar/msg712712/#msg712712
:)

« Reactie #164 Gepost op: 2011/03/31, 01:42:18 »
Jep gelukt. :D

« Reactie #165 Gepost op: 2011/03/31, 02:31:57 »
Allemaal leuk en aardig, maar...
Ondertussen werkt het met plugins die geleverd worden door derde partijen.
Veel sites die je bezoekt zijn deze nodig, hoeveel snelheidswinst is er dan daadwerkelijk?
Wanneer ik een bijvoorbeeld een spelletje speel op facebook merk ik er eerlijk gezegd weinig van de 'geweldige' snelheidswinst.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

« Reactie #166 Gepost op: 2011/03/31, 10:32:45 »
Ik merk zelfs met Flash een snelheidswinst. Helaas dat die bagger Flash Player nog steeds bugt, maar goed, het hoogstnodige doet ie prima.

Offline wowo

• Lid
« Reactie #167 Gepost op: 2011/03/31, 10:41:38 »
Welk objectief progje kan ik gebruiken om de "snelheid" van mijn browser te bepalen ?
Subjectief gezien vind ik namelijk Frirefox 3.6 bij mij sneller werken dan Firefox 4.

Bovendien veroorzaakt Firefox 4 bij mij meer problemen, bv pagina's die niet in 1 keer openen. Hij blijft laden en dan moet ik eerst afbreken en na opnieuw laden komt hij wel te voorschijn (mn bij het klikken op links).
3xDesktop Manjaro Linux Gnome; 2xLaptop Manjaro Linux Gnome

Offline Tom

• Lid
« Reactie #168 Gepost op: 2011/03/31, 11:38:52 »
Firefox 4 is gewoon nog niet af voor Ubuntu ,had ge bij de standaard 3.6.16 gebleven hadden jullie al die probleempjes niet gehad.
Maar ja dat geduld nietwaar en die nieuwsgierigheid. XD
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #169 Gepost op: 2011/03/31, 12:01:11 »
Firefox 4 is gewoon nog niet af voor Ubuntu ,had ge bij de standaard 3.6.16 gebleven hadden jullie al die probleempjes niet gehad.

Precies! Nieuwsgierigheid heeft de kat vermoord ;)

Offline wowo

• Lid
« Reactie #170 Gepost op: 2011/03/31, 13:11:53 »
Ik heb dan ook nu besloten om maar weer terug te gaan naar Firefox 3.6.16.
Dat zal toch wel niet zo moeilijk zijn?
FF volledig verwijderen via Synaptic en vervolgens de desbetreffende ppa verwijderen.
Na update de "oude" Firefox weer installeren.
De bladwijzers en favorieten synchroniseer ik wel weer met Xmarks.

Heb ik het goed of zie ik wat over het hoofd ?
3xDesktop Manjaro Linux Gnome; 2xLaptop Manjaro Linux Gnome

« Reactie #171 Gepost op: 2011/03/31, 14:10:04 »

Ik heb anders geen problemen met FF4 en ik draai nota bene 4.2 pre-alpha 1

« Reactie #172 Gepost op: 2011/03/31, 14:28:33 »

Ik heb anders geen problemen met FF4 en ik draai nota bene 4.2 pre-alpha 1

Ik zou maar eens op zoek gaan naar onbewerkt hout om op af te kloppen  =D

Offline simthadim

• Lid
« Reactie #173 Gepost op: 2011/03/31, 21:05:09 »
Best enthousiast over Firefox 4. Eigenlijk tot dus ver niet veel nadelen gevonden... alleen flash, dat werkt minder.
Buiten het feit dat ik adobe flash 10.2 draai, en deze crasht als je een andere 'applicatie' draait met flash (bijv. indien je middenin een Youtube filmpje een andere opent dan wordt het filmpje dat je zit te bekijken grijs), heb ik nu ook een zwarte 'flikkering' in filmpjes zitten, die flash (?) gebruiken (maar dan juist weer niet bij youtube, wel andere sites zoals net bij collegehumor.com. Erg hatelijk.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #174 Gepost op: 2011/03/31, 21:09:52 »
Best enthousiast over Firefox 4. Eigenlijk tot dus ver niet veel nadelen gevonden... alleen flash, dat werkt minder.
Buiten het feit dat ik adobe flash 10.2 draai, en deze crasht als je een andere 'applicatie' draait met flash (bijv. indien je middenin een Youtube filmpje een andere opent dan wordt het filmpje dat je zit te bekijken grijs), heb ik nu ook een zwarte 'flikkering' in filmpjes zitten, die flash (?) gebruiken (maar dan juist weer niet bij youtube, wel andere sites zoals net bij collegehumor.com. Erg hatelijk.

En U bent enthousiast  ???   :D
Awel ik ook want mijn 3.6.16 heeft daar geen last van. XD
« Laatst bewerkt op: 2011/03/31, 21:11:27 door Wanda »