Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox 4 nu beschikbaar  (gelezen 60748 keer)

Re: Firefox 4 nu beschikbaar
« Reactie #125 Gepost op: 2011/03/26, 12:07:23 »
Hmm, netjes. Ik moest mijn ww veranderen op Jamendo en meteen na het veranderen vroeg Firefox' wachtwoordbeheerder of ie het te onthouden wachtwoord moest updaten :) Netjes, zeer netjes :)
Dat doet FF3 ook hoor.

Heb ik nooit meegemaakt in FF 3 hoor.

Offline wowo

• Lid
« Reactie #126 Gepost op: 2011/03/26, 12:13:13 »
Ik dacht dat ik nooit zou terugstappen naar FF (zeker door de 3.6.15) maar nu, eigenlijk gebruik ik hem ook al in onze systemen voor klanten.
Zelf heb ik me zelf (helaas) door al deze positieve geluiden ook laten overhalen om Firefox 4 te installeren alhoewel ik helemaal geen klachten had over Firefox 3. Firefox 3 was voor mij nl snel genoeg.

Wat blijkt na mijn overstap naar Firefox 4 het geval: ik merk geen verschil in snelheid. ???

Dus trek ik de volgende leken-conclusie:
Om echt "profijt" te hebben (1 sec wachten ipv 1,5?) van een browser met de nieuwste technologie wordt de hardware de bottle-neck.
Als je oude hardware hebt zal er geen verschil in werking zijn.

Wat zijn jullie gedachten ?
3xDesktop Manjaro Linux Gnome; 2xLaptop Manjaro Linux Gnome

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #127 Gepost op: 2011/03/26, 12:17:21 »
Ik dacht dat ik nooit zou terugstappen naar FF (zeker door de 3.6.15) maar nu, eigenlijk gebruik ik hem ook al in onze systemen voor klanten.
Zelf heb ik me zelf (helaas) door al deze positieve geluiden ook laten overhalen om Firefox 4 te installeren alhoewel ik helemaal geen klachten had over Firefox 3. Firefox 3 was voor mij nl snel genoeg.

Wat blijkt na mijn overstap naar Firefox 4 het geval: ik merk geen verschil in snelheid. ???

Om echt "profijt" te hebben (1 sec wachten ipv 1,5?) van een browser met de nieuwste technologie wordt de hardware de bottle-neck.

Ik heb ff4 op windows draaien op een vrij oud pctje. (1150mhz, 512mbram). Daar merk ik toch duidelijk snelheidswinst nu ik ben overgestapt. Weet dus niet waarom dat bij jou niet zo is :|

Offline Tom

• Lid
« Reactie #128 Gepost op: 2011/03/26, 12:19:34 »
Hmm, netjes. Ik moest mijn ww veranderen op Jamendo en meteen na het veranderen vroeg Firefox' wachtwoordbeheerder of ie het te onthouden wachtwoord moest updaten :) Netjes, zeer netjes :)
Dat doet FF3 ook hoor.

Heb ik nooit meegemaakt in FF 3 hoor.
Ik wel hoor maar ja heb ook een Gnome Firefox. XD
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #129 Gepost op: 2011/03/26, 12:40:49 »
Eh, Firefox is GNOME hoor. Ook op KDE, alleen als je het pakket voor Kubuntu's pakket voor FF installeert gebruikt ie de KDE file picker. Maar dat pakket is nog niet aangepast voor FF4. Doe het dan ook met Oxygen KDE in FF4.
Maar zelfs met die aanpassingen is en blijft het een GNOME-programma.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #130 Gepost op: 2011/03/26, 12:56:53 »
Hap hap hap. :D :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #131 Gepost op: 2011/03/26, 13:40:46 »
Nom nom nom =D

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #132 Gepost op: 2011/03/26, 16:04:56 »

denk niet dat dit veel uitmaakt, ik zat op een 2 weken oude highend met glas verbinding

« Reactie #133 Gepost op: 2011/03/26, 16:54:29 »
Maar even iets gedaan zodat je ons eens een keertje geloofd. :evil:

Ik zei ook niet dat ik je niet geloofde, alleen dat ik dat niet had meegemaakt in FF3 ;)

Offline Wout55

• Lid
« Reactie #134 Gepost op: 2011/03/27, 10:21:40 »
Nou, deze oude baas had het binnen vijf minuten aan de praat alleen kon ik daarna het forum niet meer in  >:( Er ging iets mis met de paswoordenbeheerder maar ik weet niet wat.  :|
Overigens vind ik het beleid van Canonical niet erg klantvriendelijk en ook niet erg wervend voor nieuwe klanten. Als mensen overstappen willen ze het nieuwste van het nieuwste en niet een verouderde versie. Natuurlijk zal men willen testen maar dat hoeft geen maanden te duren.

Offline MKe

• Lid
« Reactie #135 Gepost op: 2011/03/27, 10:23:25 »
Nou, deze oude baas had het binnen vijf minuten aan de praat alleen kon ik daarna het forum niet meer in  >:( Er ging iets mis met de paswoordenbeheerder maar ik weet niet wat.  :|
Overigens vind ik het beleid van Canonical niet erg klantvriendelijk en ook niet erg wervend voor nieuwe klanten. Als mensen overstappen willen ze het nieuwste van het nieuwste en niet een verouderde versie. Natuurlijk zal men willen testen maar dat hoeft geen maanden te duren.
Nou, hij is net een week uit. Geef ze wat tijd.

« Reactie #136 Gepost op: 2011/03/27, 10:32:23 »

Ik heb nu het nieuwste van het nieuwste hoor, via de reguliere updates. ( van de 3.6.x-serie )

Offline Wout55

• Lid
« Reactie #137 Gepost op: 2011/03/27, 10:39:29 »

Ik heb nu het nieuwste van het nieuwste hoor, via de reguliere updates. ( van de 3.6.x-serie )
Dat is natuurlijk onzin, er zit echt wel een groot verschil tussen Firefox 3.6.x en Firefox 4. En dat is nu precies waarom ik moeite hebt om anderen over te halen om Ubuntu te gaan gebruiken. Maar goed, het staat iedereen vrij om oude spullen te blijven gebruiken. Zo schijnt IE 6 niet uit te roeien te zijn.  8)

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #138 Gepost op: 2011/03/27, 11:22:05 »
Nog amper 30 dagen, en je hebt de nieuwste Ubuntu met de nieuwste software. Niet overdrijven met dat "niet klantvriendelijk". Gebruikers van de ene dag op de andere een browser in de strot duwen waar alle knoppen elders staan of verdwenen zijn, dat zou pas klantonvriendelijk zijn.

« Reactie #139 Gepost op: 2011/03/27, 11:22:48 »

Dat is natuurlijk onzin, er zit echt wel een groot verschil tussen Firefox 3.6.x en Firefox 4. En dat is nu precies waarom ik moeite hebt om anderen over te halen om Ubuntu te gaan gebruiken. Maar goed, het staat iedereen vrij om oude spullen te blijven gebruiken. Zo schijnt IE 6 niet uit te roeien te zijn.  8)

Meende het niet echt serieus, maar letterlijk genomen klopte het wanneer je 3.6.x en 4 beschouwt als aparte programma's  :P Je hebt wel gelijk hoor maar van de andere kant is het ook niet moeilijk om die mensen te laten zien hoe ze wel de nieuwste FF kunnen krijgen. Het is een kwestie van 1 pakketbron toevoegen.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #140 Gepost op: 2011/03/27, 11:37:07 »
Dat vind ik nu weer zo een unfaire beoordeling van Ubuntu. Net alsof je bij MS Windows volautomatisch de nieuwste software binnen krijgt. Om te beginnen krijg je bij MS Windows al geen software.

Offline Wout55

• Lid
« Reactie #141 Gepost op: 2011/03/27, 11:53:24 »
Dat vind ik nu weer zo een unfaire beoordeling van Ubuntu. Net alsof je bij MS Windows volautomatisch de nieuwste software binnen krijgt. Om te beginnen krijg je bij MS Windows al geen software.
Dat is niet helemaal waar, je kan tegenwoordig geheel gratis MS Security Essentials krijgen om alle lekken te dichten. Een soort fietsband met voorgeplakte lapjes.  8) Scheelt je toch al gauw 50 euro per jaar aan een verder overbodige virusscanner.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #142 Gepost op: 2011/03/27, 12:04:19 »
.......... er zit echt wel een groot verschil tussen Firefox 3.6.x en Firefox 4.

Maar goed, het staat iedereen vrij om oude spullen te blijven gebruiken.

Overdrijf je nu niet een beetje? Alsof Firefox 3.6.x meteen onbetrouwbare oude meuk is nu versie 4 een paar dagen geleden uitgekomen is. En terwijl je voor 3.6.x gewoon je (beveiligings)updates blijft krijgen, dus wat is het probleem nou helemaal.......? ???

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #143 Gepost op: 2011/03/27, 12:07:38 »
wat heeft Microsoft versus Linux te maken met een nieuwe Firefox ?

Offline Wout55

• Lid
« Reactie #144 Gepost op: 2011/03/27, 12:09:49 »
wat heeft Microsoft versus Linux te maken met een nieuwe Firefox ?
Niets, zij het dat ik op mijn windows machine al firefox 4 had draaien en dat het erom ging of MS wel eens gratis software weggaf. Antwoord ja, gratis virusscanner.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/27, 12:13:18 door Wout55 »

Offline Wout55

• Lid
« Reactie #145 Gepost op: 2011/03/27, 12:17:18 »
.......... er zit echt wel een groot verschil tussen Firefox 3.6.x en Firefox 4.

Maar goed, het staat iedereen vrij om oude spullen te blijven gebruiken.

Overdrijf je nu niet een beetje? Alsof Firefox 3.6.x meteen onbetrouwbare oude meuk is nu versie 4 een paar dagen geleden uitgekomen is. En terwijl je voor 3.6.x gewoon je (beveiligings)updates blijft krijgen, dus wat is het probleem nou helemaal.......? ???
Ik ervaar het zo dat ik me al een tijdje ergerde aan de traagheid van FF zeker in vergelijking met Chrome. Voor mij is het dus een opluchting dat FF 4 is verschenen zodat ik minder in de verleiding kom om Chrome te gebruiken. Ik heb overigens nergens gezegd dat FF onbetrouwbaar zou zijn, het is alleen verouderd er is een modernere variant beschikbaar.

Offline MKe

• Lid
« Reactie #146 Gepost op: 2011/03/27, 13:46:30 »
Op windows kun je de nieuwste FF4 draaien door hem te installeren (geen ondersteuning van Microsoft). Op Ubuntu kun je ook prima FF4 draaien als je de PPA van Mozilla installeerd. Er is dus eigelijk geen verschil.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #147 Gepost op: 2011/03/27, 13:55:03 »
Toch een iets bij , MS kun je kiezen zet ik hem er nu op of wacht ik nog even hier is het te nemen als hij aangeboden wordt.
Hij is daar dus onafhankelijk  van ander progjes.

« Reactie #148 Gepost op: 2011/03/27, 14:07:59 »
Klopt niet echt helemaal. Je kan in Synaptic ook de versie vast zetten. Maar dat is voer voor gevorderden en voor zoiets als FF niet echt aan te raden.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Tom

• Lid
« Reactie #149 Gepost op: 2011/03/27, 14:12:05 »
Dat klopt. :)
FF Branding  ???
FF gnome support  ???
Ubufox  ??? haal ik altijd weg.

Heb eigenlijk ook nooit goed begrepen wat Canonical  nog bijstuurt of veranderd aan FF ,zal wel zijn nut hebben neem ik aan.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/27, 14:18:36 door Wanda »