Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Deelname Linux Thema dag  (gelezen 68441 keer)

Offline TonH

• Promotieteam
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #125 Gepost op: 2011/05/20, 11:29:33 »
Nah.. ik zou gewoon het Mint stuk van het eiland gaan bemannen. :) Er zijn van wel wat Ubuntu-NL'ers die willen bijspringen met een Mint installatie mocht het te druk worden. ;)

Ik zou inderdaad gewoon komen en LinuxMint of Ubuntu installeren. Wat mij betreft lijkt me dat geen enkel probleem.
Op die manier kunnen mensen die komen om Mint toch geholpen worden.

« Reactie #126 Gepost op: 2011/05/20, 11:32:37 »
Ik kom morgen gewoon naar de dag en neem wel wat Linux Mint info mee. Als ik het rustig heb kan ik altijd nog de Ubuntu mensen helpen. Andersom zal het ook geen probleem zijn denk ik.

Groetjes van Karel,

Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

« Reactie #127 Gepost op: 2011/05/20, 12:08:16 »
Ik wil altijd wel helpen, of dat nu Linux Mint is of Xubuntu of weet ik veel wat. Dus als het rustig is, vraag gerust om hulp :D

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #128 Gepost op: 2011/05/20, 12:09:58 »
1 voor allen, allen voor 1 :D

Tot morgen!
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

« Reactie #129 Gepost op: 2011/05/20, 12:41:52 »
Precies Rachid, goed gezegd :D

Tot morgen allen! :)

« Reactie #130 Gepost op: 2011/05/20, 13:22:16 »
Even voor wat betreft installatie cd's. Neem bij geen tegenbericht gewoon je eigen installatie cd's mee! We hebben deze keer geen officiële cd's. Waarschijnlijk is er wel iets geregeld met netwerk installaties oid, maar ik zou er niet vanuit gaan!

« Reactie #131 Gepost op: 2011/05/20, 13:36:06 »
Ow, dan mag ik flink gaan branden vandaag.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #132 Gepost op: 2011/05/20, 13:47:39 »
Wat betreft de beschikbaarheid van internet: van de vorige keer in Ede kan ik me herinneren dat de bandbreedte voor anderen dan de installateurs (lees sprekers en anderen) zeer gering was, zo weinig dat het bijna onwerkbaar was. Als je dan nogal afhankelijk bent van internet tijdens je presentatie dan sta je tandenknarsend naar een cursor te kijken....

De vorige keer is er wel gesproken over apt-caching e.d. maar dat is toen niet werkzaam gemaakt dacht ik. Is er nu wel iets geregeld op dit gebied? Of maak ik me zorgen om niets?

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #133 Gepost op: 2011/05/20, 14:40:58 »
Ik maak iig wat bootable stikkies ;)

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #134 Gepost op: 2011/05/20, 14:59:02 »
Wat betreft de beschikbaarheid van internet: van de vorige keer in Ede kan ik me herinneren dat de bandbreedte voor anderen dan de installateurs (lees sprekers en anderen) zeer gering was, zo weinig dat het bijna onwerkbaar was.
+1 voor deze, ik heb daar bijna drie kwartier zitten wachten tot alle updates binnen waren. Hopen dat dat deze keer beter is.

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #135 Gepost op: 2011/05/20, 14:59:52 »
Ik maak iig wat bootable stikkies ;)
Dit. Ceedeetjes heb ik even niet dus ik neem een stikkie mee. En m'n laptop, zodat ik er andere iso's op kan zetten.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #136 Gepost op: 2011/05/20, 18:03:55 »
Mijn klapdoosie gaat misschien ook mee, maar er staat win7 op, is dat erg ;) ???

Nee, maar een bootable stickie en een cdtje voor oude pc's, is dat genoeg? Oh ja, en x, k, en ubuntu iso's op mijn klapdoosie ;)

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #137 Gepost op: 2011/05/20, 18:17:14 »
Mijn klapdoosie gaat misschien ook mee, maar er staat win7 op, is dat erg ;) ???
Ja, bij binnenkomst word je gefouilleerd op Microsoftproducten en moet je ze inleveren. Die krijg je weer terug als je weg gaat.

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #138 Gepost op: 2011/05/20, 18:20:58 »
Droogkloot xD

Nee hoor, tiempjuuh, je mag er gewoon mee komen, maar start het plz niet op... Er is een algemene non-windows regel daar ^^

OT:
Stick doet irri. Dan maar geen bootable stick :( Wel netwerksnoerkabeldingen.

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #139 Gepost op: 2011/05/20, 19:03:05 »
Omegod, dat hotel zit nét op het randje van wel of niet 3G hebben bij Vodafone. Ik sterph nu al.
Is er die dag ook wifi?

« Reactie #140 Gepost op: 2011/05/20, 20:40:11 »
Wat betreft de beschikbaarheid van internet: van de vorige keer in Ede kan ik me herinneren dat de bandbreedte voor anderen dan de installateurs (lees sprekers en anderen) zeer gering was, zo weinig dat het bijna onwerkbaar was.
+1 voor deze, ik heb daar bijna drie kwartier zitten wachten tot alle updates binnen waren. Hopen dat dat deze keer beter is.

http://cad.cx/blog/2010/11/10/squid-deb-proxy-or-how-updates-fly-at-work/

Misschien is dit een oplossing voor snelle updates? Eenvoudig in gebruik, en snel.

Een computer in het netwerk als server installeren:
sudo apt-get install squid-deb-proxy
en vervolgens alvorens updates te downloaden op computers eerst de squid-deb-proxy-client installeren:
sudo apt-get install squid-deb-proxy-client
Dat is alles, dan zouden de updates automatisch uit de cache gehaald moeten worden.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/20, 20:45:10 door Thomas de Graaff »

« Reactie #141 Gepost op: 2011/05/20, 20:44:49 »
Ja, bij binnenkomst word je gefouilleerd op Microsoftproducten en moet je ze inleveren. Die krijg je weer terug als je weg gaat.

Briljante opmerking XD 1 van de beste die ik hier op het forum heb gehoord, serieus XD

« Reactie #142 Gepost op: 2011/05/20, 21:28:55 »
Ik neem mee aan CD's:

1x Ubuntu 11.04 32-bit
1x Ubuntu 11.04 64-bit
1x Kubuntu 11.04 32-bit
1x Kubuntu 11.04 64-bit
1x Bodhi Linux 32-bit
1x Ubuntu 32-bit (op SD-kaartje)
1x Ubuntu 64-bit (op SD-kaartje)
1x Ubuntu 64-bit (op USB-stick)
« Laatst bewerkt op: 2011/05/20, 22:15:20 door Vistaus »

« Reactie #143 Gepost op: 2011/05/20, 21:51:23 »

Briljante opmerking XD 1 van de beste die ik hier op het forum heb gehoord, serieus XD
Ook een zelf samen gestelde XP cd, zeg maar een Windows mini-iso?
Gelukkig kan ik Bing! ongezien mee naar binnen nemen. 8-)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #144 Gepost op: 2011/05/20, 23:29:00 »
http://cad.cx/blog/2010/11/10/squid-deb-proxy-or-how-updates-fly-at-work/

Misschien is dit een oplossing voor snelle updates? Eenvoudig in gebruik, en snel.

Ik heb net even een pc geïnstalleerd met squid-deb-proxy, en getest. Het werkt uitstekend! Het installeren van updates gaat vele malen sneller vanaf de cache. Morgen zal ik die pc meenemen zodat we updates vanaf de cache kunnen halen.

Bij het installeren dan even opletten dat je de netwerkkabel eruit trekt zodat je zeker weet dat er geen pakketten worden gedownload. Na het opstarten van de verse installatie dan de netwerkkabel erin. En dan eerst squid-deb-proxy-client installeren:
sudo apt-get updatesudo apt-get install squid-deb-proxy-clientVervolgens de updates pas binnenhalen:
sudo apt-get upgrade

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #145 Gepost op: 2011/05/20, 23:51:36 »
Moet daarna squid-deb-proxy-client weer verwijderd worden, of valt de proxy terug als er geen 'server' gevonden wordt?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

« Reactie #146 Gepost op: 2011/05/20, 23:56:37 »
Als er geen server wordt gevonden worden de pakketten gewoon gedownload. Dus verwijderen is niet nodig, maar wel netjes. ;)

p.s. mocht iemand ervaring hebben met nic bonding, dan kan het wellicht nog sneller morgen door twee netwerkkaarten samen te voegen.

Offline EricH

• Lid
    • Steunpunt Roosendaal
« Reactie #147 Gepost op: 2011/05/21, 06:46:42 »
Het belooft een hele mooie dag te worden.
Ik kom vanmiddag bij jullie kijken..

Maak ze gek daar he? Allemaal heel veel succes!!
Steunpunt-Roosendaal helpt je verder..
http://www.steunpunt-roosendaal.nl

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #148 Gepost op: 2011/05/21, 08:22:10 »
En we hebben der zin an!

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #149 Gepost op: 2011/05/21, 09:11:11 »
Ik ben net aangekomen, net t-shirt gekocht, Gijsbert kwam er net aan, Thomas De Graaff en Ton Hafkamp waren er al. Zal zo af en toe wel even verslag doen ;). Maarten123 is er ook al. Gijsberts shirt schijnt niet meer te kunnen XD, versleten...