Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ik ben terug  (gelezen 27953 keer)

Offline TopGear

• Forumteam
Re: Ik ben terug
« Reactie #50 Gepost op: 2011/02/06, 20:52:38 »
Foei Luuk. Geen Trojaanse paarden XD

OT:
Niet goed en niet leuk! KP is niet zoiets waarvan je überhaupt verwacht dat het gedownloadt wordt via jouw pc.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #51 Gepost op: 2011/02/06, 20:53:37 »
Nee zij kennen Linux niet  >:( anders had ik me pc al terug. Hij wordt naar een speciaal ict gebeuren gestuurd omdat ze gewoon niks weten van Linux.

Kun je ze niet gewoon even je wachtwoord geven? Zou ik doen, in jouw geval. Dan kunnen ze direct zien wat er allemaal op je computer staat, en aldus je onschuld vaststellen.

Des te eerder heb je je computer terug.

Offline Kingdom

• Lid
« Reactie #52 Gepost op: 2011/02/06, 20:56:54 »
Nee zij kennen Linux niet  >:( anders had ik me pc al terug. Hij wordt naar een speciaal ict gebeuren gestuurd omdat ze gewoon niks weten van Linux.

Kun je ze niet gewoon even je wachtwoord geven? Zou ik doen, in jouw geval. Dan kunnen ze direct zien wat er allemaal op je computer staat, en aldus je onschuld vaststellen.

Des te eerder heb je je computer terug.
Hebben ze
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

DarkEra

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: 2011/02/06, 21:06:28 »
We kunnen het er lang en breed over hebben in dit nu al 4 pagina's tellende topic maar hoe men het draait of keert, het is afwachten. Erop doorgaan heeft totaal geen zin. Gebeurt is gebeurt, laat het los en move on.

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #54 Gepost op: 2011/02/06, 21:06:44 »
Moet je dan echt je wachtwoord opgeven? Of mag je ook (evt onder toezien van politie) je wachtwoord veranderen/er af halen? Ik zou mijn wachtwoord niet zomaar aan de politie willen geven. Vind dat toch iets privéïgs.

Offline Kingdom

• Lid
« Reactie #55 Gepost op: 2011/02/06, 21:11:11 »
Moet je dan echt je wachtwoord opgeven? Of mag je ook (evt onder toezien van politie) je wachtwoord veranderen/er af halen? Ik zou mijn wachtwoord niet zomaar aan de politie willen geven. Vind dat toch iets privéïgs.
Tja het is wikken en wegen. ik heb niks te verbergen dus hoe sneller ze alles zien hoe sneller ik mijn pc terug heb. 
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Offline Kingdom

• Lid
« Reactie #56 Gepost op: 2011/02/06, 21:12:03 »
We kunnen het er lang en breed over hebben in dit nu al 4 pagina's tellende topic maar hoe men het draait of keert, het is afwachten. Erop doorgaan heeft totaal geen zin. Gebeurt is gebeurt, laat het los en move on.
ehhh reageer dan niet hier in dit topic.

DarkEra

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: 2011/02/06, 21:21:09 »
Strak plan. Zal ik doen.  :)  :rolleyes:

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #58 Gepost op: 2011/02/06, 22:18:50 »

Dat mag niet.
Ze nemen je pc mee en je mag er niets aan doen.
Wachtwoord geven en dat is het. Als je weigert om het wachtwoord te geven dan maak je het, je zelf alleen maar moeilijker.

Ze draaien standaard programma's om te zien wat er op je schijf staat. een soort zoekmachine die heel je schijf af zoekt. Ook naar verwijderde bestanden.
Wel vreemd dat ze niet voorbereid zijn voor Linux.
Ze kunnen nog minder dan ik dacht!!

Offline Kingdom

• Lid
« Reactie #59 Gepost op: 2011/02/06, 23:45:53 »
Emiel jij begrijpt het ;) nogmaals ik heb niks te verbergen dus als ik mijn w8 woord niet zou geven is er juist aanleiding.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #60 Gepost op: 2011/02/07, 00:37:48 »
Weet hoe het werkt bij de politie.
Is een logge en amateuristische instantie zoals alle instellingen die betaald worden door de belasting betaler.

Beste wat je kunt doen is mee werken en hopen dat ze een keer hun ogen open doen en dat ze iets gaan doen waarbij ze nuttig zijn in plaats van je onzinnig lastig vallen omdat ze oogkleppen op hebben.

Offline Kingdom

• Lid
« Reactie #61 Gepost op: 2011/02/07, 08:14:57 »
Is een logge en amateuristische instantie zoals alle instellingen die betaald worden door de belasting betaler.

Beste wat je kunt doen is mee werken en hopen dat ze een keer hun ogen open doen en dat ze iets gaan doen waarbij ze nuttig zijn in plaats van je onzinnig lastig vallen omdat ze oogkleppen op hebben.

Als ik alles terug heb dien ik ook een klacht in. Het is zeker niet gedaan.

« Reactie #62 Gepost op: 2011/02/07, 09:26:21 »
Zit me net te bedenken dat het misschien niet eens (waarschijnlijk wel) over jouw netwerk gebeurt is.
Iemand anders kan jouw IP adres spoofen om zo de verdenking van zichzelf af te leiden.

Vervelend genoeg is het nu wel zo dat stel het is over jouw modem gegaan het dus iemand dicht in de buurt is.
Een buurman ?
In ieder geval iemand die binnen het bereik zit van jouw modem.......

De politie zou er goed aan doen in de tijd dat jij nu geen conputer hebt het IP adres in de gaten te houden of er nu nog steeds word gedownload.

En anders een computer ertussen zetten waarmee je netwerk in de gaten word gehouden.
Bijv. Een pc als router met daarop PFSense en om het netwerk te controleren installeer je in PFSense  - NTop.

Dan zie je alles wat er gebeurt en wie waarmee verbinding maakt.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Jan E.

• Lid
« Reactie #63 Gepost op: 2011/02/07, 13:28:48 »
Oh ja joh? Vertel? Hoe lang werk je er al dan? Te zien aan je reacties heb je werkelijk geen idee en bazel je maar wat van je af. Telegraaf-niveau, zal ik maar zeggen. Ternauwernood.

Op de gewone bureaus lopen er vaak een paar rond,  die echt het verschil weten tussen een PC en een broodrooster, maar die kunnen over het algemeen niet verder kijken dan de reguliere opslag-lokaties. En het inkijken van diverse instellingen en logbestanden gaat voor die gasten te ver. Daarom konden ze bij die zogenaamde snelle scan (of hoe dat ook heette) niets vinden. Gebrek aan kennis.
Dat die PC wat langer weg is, komt omdat hij naar een speciale afdeling gaat, die echt verstand hebben van computers. Daarom gaat je PC naar de digitale recherche. En of er op dat ding nou windows, linux, mac of wat dan ook staat, is geen probleem.
En ja, zo'n onderzoek duurt even. Er zijn namelijk wat weinig digitale rechercheurs en zie hebben erg veel werk. Het mag namelijk zoals altijd niks kosten. We willen wel een goed functionerend politie-apparaat, maar er voor betalen, ho maar. En dat geldt voor meer overheidsinstellingen. Als je mensen beneden-modaal betaald, krijg je een beneden-modaal product. Zo simpel is het. De echte talenten gaan altijd werken waar ze betaald worden voor hun talenten. En gelijk hebben ze.

Terug on-topic: TS weet dondersgoed waarom zijn PC in beslag is genomen. Dat is hem namelijk direct verteld. Hij moet dus niet zo zielig doen en opletten als er tegen hem gepraat wordt. Bovendien staat het op het stuk papier dat hij ten bewijze van de inbeslagname heeft gekregen.
En als het hem te lang duurt voordat hij zijn PC terug krijgt, kan hij eerst even informeren bij de afdeling die de inbeslagname heeft gedaan. En als dat niet helpt, bij de officier van justitie. Ik weet zeker dat hem verteld is, dat het even kan duren.

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #64 Gepost op: 2011/02/07, 14:28:06 »
Klopt maar dat betekend niet dat het systeem goed werkt.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #65 Gepost op: 2011/02/07, 15:26:56 »
ben onschuldig en lief =D

Offline Kingdom

• Lid
« Reactie #66 Gepost op: 2011/02/07, 15:46:15 »
ok ik zal me wenden aan de admins hier mij  dingen worden verwijdert.

« Reactie #67 Gepost op: 2011/02/07, 16:04:12 »
en wel door moderators zelf!!!

Ik zie geen bericht van een moderator.

Maargoed, vanaf nu gaat het weer on-topic op een fatsoenlijke manier en toon, of de berichten worden gewoon verwijderd.

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #68 Gepost op: 2011/02/07, 16:09:25 »
Het is best een apart verhaal maar .. hoe meer ik lees hoe meer ik de indruk krijg dat het niet meer is dan een .. verhaal   :rolleyes:

maar daar is niets mis mee op een saaie maandag  XD

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #69 Gepost op: 2011/02/07, 16:14:52 »
Hier is dan wel bericht van een moderator.

Enkele posten verwijderd. Gaarne een normaal taalgebruik hanteren tegen elkaar, en persoonlijke aanvallen achterwege laten. Ook bijdrages in de trant van 'het is weer allemaal shit' zijn zinloos en zijn verwijderd.

En nu weer ontopic.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #70 Gepost op: 2011/02/08, 12:38:04 »
Toch zou ik zeker de optie die ik voorstelde gaan uitvoeren, lijkt me dat je wel bewijs materiaal wilt hebben om je onschuld te bewijzen?

Ik neem even aan dat de persoon in kwestie die over jouw netwerk dit uitgevreten heeft, niet weet dat je een inval heb gehad.

Dus zet een loggende pc neer met PFsense en Ntop, of installeer Ntop op je huidige pc en kijk of dit ook goed werkt.
(Beter is Ntop te gebruiken daar waar het netwerk verkeer in en uitgaat voor een kompleet beeld.)

Zet je wifi weer open voor iedereen en gebruik het resultaat van Ntop om zometeen voor de rechter je werkelijke onschuld te bewijzen
en tevens de schuldige aan te wijzen die dit gedaan heeft.

Behalve bezit van illegaal materiaal zal hij ook gestraft kunnen worden door in te breken op jouw netwerk.
Een eventuele schade vergoeding van alle ongemak die je hebt geleden door zijn handelen kan je dan op hem verhalen.
Naast traumatisch letsel en werkelijke schade kan je dan ook verhalen van het opnieuw aanschaffen van een pc enz enz.

Dus schakel je rechtsbijstand verzekering in of een schade letsel advocaat (SAP advocaten?)

Mocht de persoon in kwestie jouw niet de miljoenen claim kunnen betalen, geeft dit nix, want dit krijg je uitbetaald via de regering, waarna de regering bij deze persoon tot in lengte van dagen de schade zal blijven terug vorderen.

Al met al zou ik dit wel gaan doen want het heeft een goede kans van slagen.
ik zou het er zeker niet bij laten zitten..... :evil:
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline vds

• Lid
« Reactie #71 Gepost op: 2011/03/01, 17:40:30 »

Maar de politie kent Ubuntu niet. Ik herinner me ook nog een verhaal van vorig jaar dat de politie bij iemand binnen kwam vallen die aan "piraterij" zou doen, maar het bleek te gaan om een Ubuntu-steunpunt met gratis Ubuntu-CD's.
Dus ik vraag me af: wat doen ze in zo'n geval dat ze een computer met een voor hun onbekend besturingssysteem moeten doorzoeken?
[/quote]

Vrees niet, die hebben daar echt wel hun mannetjes voor om iets wat ze zelf niet kennen te doorzoeken.
Registered User # 531403

Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

« Reactie #72 Gepost op: 2011/03/01, 20:50:11 »

Maar de politie kent Ubuntu niet. Ik herinner me ook nog een verhaal van vorig jaar dat de politie bij iemand binnen kwam vallen die aan "piraterij" zou doen, maar het bleek te gaan om een Ubuntu-steunpunt met gratis Ubuntu-CD's.
Dus ik vraag me af: wat doen ze in zo'n geval dat ze een computer met een voor hun onbekend besturingssysteem moeten doorzoeken?

Vrees niet, die hebben daar echt wel hun mannetjes voor om iets wat ze zelf niet kennen te doorzoeken.
[/quote]

Wat dus extra tijd in beslag neemt.

Offline Kingdom

• Lid
« Reactie #73 Gepost op: 2011/03/02, 00:39:07 »
Duurt een half jaar nog

Offline Kingdom

• Lid
« Reactie #74 Gepost op: 2011/03/02, 00:40:54 »
Echter kan ik met deze pc tot die tijd gewoon geen [Knip], dat is simpel.

dus heb ik een pc besteld.

# AMD AthlonII 635X4 processor (4x2.93 GHz)
# 4GB DDR3 intern geheugen
# 1TB SATA 3G harddisk (5400rpm)
# ATI Radeon HD5450 met Avivo technologie
# DVD±R/RW Lightscribe brander
# Windows 7 Home Premium (64 bits)

[Mod edit: scheldwoord verwijderd]
« Laatst bewerkt op: 2011/03/02, 12:42:26 door asphyxia »