Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vraagje ivm mailprogrammas  (gelezen 928 keer)

Vraagje ivm mailprogrammas
« Gepost op: 2011/01/30, 12:21:05 »
Ik gebruik verschillende computers dus is het handig om aan men mails te raken.

In windows is dit Outlook ( hoe traditioneel ...  8) ) en ubuntu evolution

Probleem is dat evolution duidelijk dominant is en dat ik van op outlook niks meer kan terugvinden buiten de nieuwe berichten ...

Iemand een idee hoe dat in de toekomst te vermijden?
(want dit is minstens onhandig te noemen ... )

Re: Vraagje ivm mailprogrammas
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/30, 12:24:31 »
Weet niet of evolution een optie heeft om als de berichten zijn opgehaald, deze te verwijderen van de server.
Weet dat binnen ThunderBird deze optie bestaat.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/30, 12:29:49 »
In Evolution kan je aanvinken dat je de berichten op de server laat (trouwens ook in Outlook).
Zo heb je altijd access tot je berichten in beide systemen.

Evolution --> (het is een Ubuntu forum XD) kies Bewerken/ Voorkeuren/ kies je account waar je mee werkt en kies dan rechts Bewerken.
In een nieuw venster kan je dan naar het tabblad Ontvangstinstellingen gaan en een vinkje zetten bij Berichten op de server laten.

Voor Outlook kan je een gelijkaardige instelling doen (kan ik ook uitleggen maar dan heb ik de versie nodig waarmee je werkt !)
« Laatst bewerkt op: 2011/01/30, 12:32:05 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/30, 12:38:23 »
Het klinkt alsof je het pop3 protocol gebruikt. Ik gebruik zelf imap waarbij je de mail ook op de server laat. Dit is handig want een mailtje dat je in evolution gelezen hebt zal dan in outlook ook de gelezen status hebben.

je mail provider moet het natuurlijk wel ondersteunen. Wat je eventueel ook nog kan doen is alle mail forwarden naar een gmail account, want daar is imap makkelijk aan te zetten.

« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/30, 14:10:58 »
idd . ik gebruik office 2010 en toebehoren :)

is een hotmail account ....

« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/30, 22:33:00 »
Het klinkt alsof je het pop3 protocol gebruikt. Ik gebruik zelf imap waarbij je de mail ook op de server laat. Dit is handig want een mailtje dat je in evolution gelezen hebt zal dan in outlook ook de gelezen status hebben.

je mail provider moet het natuurlijk wel ondersteunen. Wat je eventueel ook nog kan doen is alle mail forwarden naar een gmail account, want daar is imap makkelijk aan te zetten.

Met POP3 kun je ook de mail op de server laten. Doe dit zelf ook met 1 van mijn e-mailadressen; POP3 GMail en haal dit binnen in KMail op Kubuntu en het blijft allemaal keurig op de server staan (die inmiddels enorm vol staat erdoor XD).

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/30, 23:23:56 »
Yep, het kan ook met pop3, maar imap kan ook de status weergeven in beide systemen. Dus een nieuw mailtje wat in outlook gelezen is, zal in evolution ook als gelezen te zien zijn. Bij pop3 zal het mailtje gewoon weer als ongelezen gemarkeerd zijn.

Maar goed, volgens mij ondersteunt hotmail imap sowieso niet dus zou forwarden naar een andere mail provider de enige optie zijn om met imap te kunnen werken. Maar de tip om evolution zo in te stellen dat mails op de server blijven zou dan ook goed moeten zijn.