Kan je de typenummer van die pc geven ?
Dan kunnen we eens dieper zoeken naar de spec's van die pc.
Ook kan je zoeken of er al een service manual van die pc bestaat. Acer geeft, meestal, daarin ook howto's om bv na een crash van de HD toch te recoveren.
Voor mijn 7 jaar oude laptop heb ik die manual gevonden. Dus er is hoop !!
Bij mijn XP licentie kan ik gewoon recoveren van de meegeleverde CD's (1 systeem-disc, en 1 eigenlijke Windows disc) ook met een nieuwe HD.
Ik zou, gezien dat je toch een verse installatie moet doen, met Gparted de schijf VOLLEDIG wissen vanuit een Live-sessie (geen partities, geen wat dan ook) en daarna de recovery cd van W7 erop los laten. (Wat je ook dient te doen i.g.v. een HD crash) Mocht dat niet lukken --> DVD lenen.
Bij een installatie van die W7 (dus van een 'geleende' DVD) dien je eerst je drivers voor die laptop te downloaden. Acer is daarmee soms een nachtmerrie dus kijk in alle gevallen uit naar een service manual en lees die eerst door ! (Gewoonlijk geven ze die tips op het laatste van die manual)
Bij mijn weten, is alleen het Engels de voertaal voor die manuals.
Mocht je er niet uitgeraken: Acer heeft ook een technische helpdesk (hier in België toch), maar dat kan een héél duur telefoontje worden.