Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: open office  (gelezen 1394 keer)

Gast

• Gast
open office
« Gepost op: 2007/01/08, 15:42:37 »
Hallo ik ben bezig met presentatie voor school, maar ik ben echt powerpoint gewend en ik moet zeggen dat ik die tot nu toe echt wel fijner werken vindt.

Hoe kan ik afbeeldingen trimmen? Staat wel iets bij help maar daar begrijp ik geen iota van.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de text toolbar permanent aanstaat. NU verschijnt ie alleen als ik op een tekstvak klik en dan flikkert het scherm ff en dat is behoorlijk irritant aan het worden.

Beetje domme vragen misschien maar zou fijn zijn als iemand mij er toch mee kan helpen.

Greetings, ur friendly neighbourhood bobomb buddy

Offline Soul-Sing

• Lid
open office
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/08, 15:51:02 »
met behulp van crossover kun je powerpoint op linux installeren. 60 dagen gratis te gebruiken.

Gast

• Gast
open office
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/08, 16:02:12 »
hey leoquant bedankt! Maar ik heb toch liever een permanente oplossing ;)

het trimmen gaat trouwens ook niet in powerpoint, omdat het gegroepeerde afbeelding zijn of heb ik het nu mis?

Ik kan het wel in een ander programma doen maar dan gaat de kwalititeit van de afbeelding behoorlijk achteruit. De afbeeldingskwaliteit is al niet geweldig en er is voor linux vast geen programma waarmee ik vectoren/plasmids kan tekenen.

Bartbes

• Gast
open office
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/08, 16:04:32 »
Ga naar Beeld>Werkbalken (zit ergens in het midden)>tekstopmaak
Voila! Je werkbalk.

Overigens, dat je powerpoint makkelijker vind werken (ik ook hoor) komt waarschijnlijk omdat je dat gewend bent, als je als eerst presentaties had leren maken met openoffice was het waarschijnlijk andersom

Edit: Ik weet niet eens wat een afbeelding trimmen is (verkleinen/vergroten lijkt mij), maar groeperen staat onder Opmaak

Gast

• Gast
open office
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/08, 16:15:31 »
Thanks ik heb het nu is het al een stuk rustiger voor me ogen.
Met trimmen bedoel ik dat je van een afbeelding de randen verwijdert, bijvoorbeeld een groot wit gedeelte, dat komt je toch wel bekend voor ;) het schaartje :)

Maar het werkt niet bij gegroepeerde afbeeldingen, ook niet in ms pp trouwens, helaas pindakaas ik zal moeten improviseren.

Bedankt voor de reacties

Offline Soul-Sing

• Lid
open office
« Reactie #5 Gepost op: 2007/01/08, 16:16:01 »
@Bo-bomb Buddie

nee, natuurlijk ga voor een permanente/linux oplossing Op een of andere manier
dacht ik dat je iets snel moest fixen/presenteren. :)
ik ken open office, maar ben helaas niet bekend met de functionaliteit waarnaar je vraagt...(wat een zin) succes!

Offline gercokees

• Lid
open office
« Reactie #6 Gepost op: 2007/01/08, 16:22:41 »
Een afbeelding trimmen in OOo:
Selecteer de afbeelding.
Als het goed is verschijnt nu de afbeeldingwerkbalk. (stuk of 9 knoppen, begint bij mij met een toverstafje)
De meest rechter knop (bij mij een schaartje aanklikken).
Et voila!

Hoe je werkbalk permanent aan te zetten:
kies in view (beeld) toolbar (werkbalk) en vink de balk aan die je permanent aan wilt hebben....

(Ik werk in de engelse versie met een ander thema, dus vandaar dat ik de nederlandse teksten even uit het hoofd doe, net als de beschrijving van de werkbalk....)

succes
Groet,
Gerco-Kees
<><