Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: De Ubuntu-NL website/wiki: bugs, ideeën en de broncode  (gelezen 381471 keer)

Offline Joshua822

• Lid
Re: De Ubuntu-NL website/wiki: bugs, ideeën en de broncode
« Reactie #125 Gepost op: 2010/04/04, 21:38:29 »
Citaat
Bij de release van Ubuntu 10.04 gaat ook de nieuwe huisstijl van Ubuntu in.
Is het idee om dan ook een nieuwe lay-out voor deze site te lanceren?
Anders zitten we hier nog met het oude bruin:P
Goed punt, daar had ik nog niet aan gedacht. Maar ik denk dat het vooral belangrijk is om het Ubuntu logo in de linkerbovenhoek van deze website te veranderen naar het nieuwe logo. Het uiterlijk van de rest van deze website komt volgens mij namelijk niet zo veel overeen met de oude, bruine look van Ubuntu.

« Reactie #126 Gepost op: 2010/04/04, 21:50:58 »
Joshua +1

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #127 Gepost op: 2010/04/18, 13:08:52 »
Ik heb nog een opmerking over de website: op de pagina "Doe mee!" staan er onder de secties "Ontwikkel mee!" en "Artwork" geen hyperlinks naar meer informatie, terwijl hyperlinks van die aard wel aanwezig zijn in de andere secties. Ik weet dat er op deze website pagina's zijn die meer informatie over het meehelpen aan deze zaken bieden, maar ik weet niet welke op de "Doe mee!" pagina thuishoren. Zouden deze hyperlinks moeten verwijzen naar onze eigen Developers en Creatief wiki, of eerder naar Ubuntu op Launchpad en de officiële verzamelplaatsen voor artwork voor Ubuntu ? Vandaar trouwens dat ik op de Launchpad pagina van Ubuntu-NL nog geen bugmelding heb geplaatst.

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #128 Gepost op: 2010/06/06, 13:36:30 »
Moderators: dit bericht is misschien fout geplaatst, als het inderdaad zo is, verplaats het dan even.

Op elke pagina op de wiki is er iets mis met de copyright opmerking, dit is wat er altijd staat:
Citaat
© 2004-2008 Ubuntu Nederland
Uiteraard dient dit "© 2004-2010 Ubuntu Nederland" te zijn.

Op de gewone website van Ubuntu-NL is dit overigens wel in orde.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #129 Gepost op: 2010/06/06, 14:03:05 »
De voettext van het forum kan eventueel gemakkelijk aangepast worden. Ik heb dit zelf ooit gedaan van 2008 naar 2009. Hiervoor is een forum admin nodig.

De voettext van de site is een ander pak mouwen volgens mij is hier dennis of swat nodig.

Overigens de juiste plaats om zoiets te melden is de launchpad pagina zoals vermeld in het begin van dit topic.
https://bugs.launchpad.net/ubuntu-nl-website zo kunnen zaken gemakkelijk opgevolgd worden of ze al opgelost zijn etc.

« Reactie #130 Gepost op: 2010/06/06, 14:11:49 »
Op het forum is het bijgewerkt. Op de wiki vind ik niet meteen hoe ik het kan veranderen.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #131 Gepost op: 2010/06/06, 15:07:28 »
@nunslaughter bedankt voor de snelle actie.

Op de wiki en de site heb ik me ooit ook rot gezocht, volgens mij kun je er gewoon niet bij.

« Reactie #132 Gepost op: 2010/06/06, 15:09:53 »
idd, dat kan niet, alleen sebastiaan en dennis kunnen die interface wijzigen

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #133 Gepost op: 2010/06/06, 17:50:58 »
Kan iemand anders even deze bug rapporten ? Ik kan op het moment namelijk niet meer op Launchpad komen ( 'k ben m'n wachtwoord echt vergeten en kan de "Wachtwoord Vergeten" optie maar niet werkend krijgen :( ).

« Reactie #134 Gepost op: 2010/06/06, 20:52:37 »
Zal het rapporteren

« Reactie #135 Gepost op: 2010/06/06, 20:54:40 »
Kan men de code van de website ook uitgeven, dan kunnen meer mensen een patch maken

Offline atex

• Lid
    • Stichting SoftwareConsulent.nl
« Reactie #136 Gepost op: 2010/06/17, 20:43:22 »
Onze link staat niet goed: http://www.stichtingsoftwareconsulent.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=13&category_id=2&keyword=ubuntu&option=com_virtuemart&Itemid=1

Staat op de pagina van Ubuntu-cd-kopen onder het woord Shop, als het kan graag veranderen in www.softwareconsulent.nl, de gewone startpagina.

Heb dit ook al een tijdje terug es gemaild, echter geen reactie op gehad.... Weet ook niet wie de mailbox beheert van de site?

gr,

Alex
Ubuntu 12.04, Linux Mint en W7 Twitter: alextexel of softwaretexel

« Reactie #137 Gepost op: 2010/06/17, 23:09:23 »
@Alex: Het is opgelost ;)

Offline atex

• Lid
    • Stichting SoftwareConsulent.nl
« Reactie #138 Gepost op: 2010/06/19, 09:52:12 »
Goedemorgen!

Dank je wel!

gr,

Alex
Ubuntu 12.04, Linux Mint en W7 Twitter: alextexel of softwaretexel

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #139 Gepost op: 2010/06/23, 20:03:45 »
Het officiële Drupal-thema van Ubuntu is online! Downloaden doe je door bzr branch lp:ubuntu-website/light-drupal-theme. Komt deze ook op www.ubuntu-nl.org?

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #140 Gepost op: 2010/06/23, 20:51:45 »
Ubuntu-nl gebruiks MoinMoin (wiki) als onderliggend systeem. Daar is voorlopig nog geen thema voor.

Zelf ben ik op dit moment bezig met het SMF (Forum) thema. De eerste stappen zijn gezet:
http://imagebin.ca/img/Nz43xCqD.png

Er is nog een lange weg te gaan. Ik hoop binnenkort wat hulp te krijgen van de internationale Ubuntu Website groep. Alle hulp is namelijk welkom. Dus ben je creatief, goed met HTML/CSS help dan mee om dit thema samen met de community op te bouwen.

Om mee te helpen kun je aanmelden op de launchpad groep: https://launchpad.net/~ubuntu-nl-werkgroep-artwork
En daarna kun je de huidige code downloaden met brz branch lp:~ubuntu-nl-werkgroep-artwork/+junk/light-smf-theme
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

« Reactie #141 Gepost op: 2010/06/23, 20:57:14 »
dit kan binnekort denk ik wel verandert worden in drupal toch?

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #142 Gepost op: 2010/06/23, 21:11:59 »
Ubuntu-nl gebruiks MoinMoin (wiki) als onderliggend systeem. Daar is voorlopig nog geen thema voor.
Okee, ik zag drupal in de stylesheet staan dus ik dacht dat we (= UbuntuNL, samen zijn we één, blablabla) Drupal gebruikten.
Tijd voor nieuwe software? :rolleyes:

http://imagebin.ca/img/Nz43xCqD.png
Imagebin ligt plat...

Welk "voorbeeld" gebruik je voor het SMF thema? Ik hoop ~ubuntu-website-community/ubuntu-website/light-base-theme/forum.html :D en als we dan ~ubuntu-website-community/ubuntu-website/light-base-theme/index.html en presentation.html gebruiken voor de website wordt het allemaal één mooi geheel.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/23, 21:18:49 door Luuk de Leest »

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #144 Gepost op: 2010/06/23, 21:22:33 »
wget http://imagebin.ca/img/Nz43xCqD.png
timeout.

Citaat van: Down For Everyone Or Just Me .com
It's not just you! http://imagebin.ca  looks down from here.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #145 Gepost op: 2010/06/23, 21:54:26 »
Net getest en hier werkt de link (zelfs met CTRL+F5)

Het gemaakte SMF thema is nog lang niet af. Ik heb alleen de header en footer 'gekopieerd', zodat deze in de SMF software past. Voor de rest van de site zal nog veel CSS geschreven moeten worden en het design moet nog bepaald worden. Genoeg te doen

Ik verwacht niet dat de www (hoofdpagina) over gaat naar drupal. Dennis had daar geloof ik gegronde redenen voor. Het fijne weet ik daar niet van. Dennis heeft er verstand van en met de Wiki software gaat het prima. Geen reden om over te stappen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #146 Gepost op: 2010/06/23, 21:58:12 »
Geen reden om over te stappen.
De thema's moeten steeds omgebouwd worden?

« Reactie #147 Gepost op: 2010/06/23, 22:09:47 »
@Ronnie: Imagebin lag er inderdaad even uit, maar dat was maar van korte duur.
Ziet er al super uit zeg! :)

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #148 Gepost op: 2010/10/31, 18:55:46 »
Goed nieuws,  Ronnie en testcees succes als kersverse en vooral bekwame ubuntu-nl website editors.

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #149 Gepost op: 2010/10/31, 18:58:57 »
Mooi. Gaan we dan ook eindelijk eens over naar een ander CMS, zodat we gewoon de community layouts kunnen gebruiken? Met dat MoinMoin moet steeds alles opnieuw gemaakt worden...