Hoi allemaal,
Er zijn, sinds de laatste update weer problemen met het ICQ-protocol onder Empathy en Pidgin. Het probleem is weer dat er niet ingelogd kan worden onder ICQ. Heel vervelend als je gebruik maakt van ICQ.
Het probleem is betrekkelijk simpel op te lossen, maar hiervoor moet je wederom even in de terminal duiken. Schakel even je ICQ-account tijdelijk uit, en start de terminal op. Tik (of kopieer) de volgende commando:
mc-tool update haze/icq/_3<VUL_HIER_JE_INLOGCIJFERS_IN>0 bool:use-clientlogin=0
Je inlogcode invullen tussen de "3" en de "0". De "<" en de ">" NIET meenemen in de commando!
Als voorbeeld, dit zou er dan moeten staan: mc-tool update haze/icq/_3
123456780 bool:use-clientlogin=0 (de groene cijfers vertegenwoordigen jouw ICQ-inlogcijfers)
Heb je dit gedaan, roep dan je accountinstellingen even op bij "Bewerken" > "Accounts". Klik op het plusje bij "Geavanceerd", en er komen wat instellingen tevoorschijn. Waarschijnlijk zie je bij "Server" de regel "login.messaging.aol.com" staan. Bij mij werkte dat niet meer. Ik heb dat gewijzigd in "login.icq.com" (geen hoofdletters gebruiken!). De tekenset blijft UTF-8, en de poort is 5190. Druk op "Toepassen", en schakel het account vervolgens weer in.
Mocht je meerdere ICQ-accounts hebben, herhaal dit proces bij elke account. Log vervolgens in, en alles zou het weer moeten doen. Bij mij wel in ieder geval.
Mocht het bij jou niet werken, dan staat SSL waarschijnlijk nog aan. Ga dan even naar mijn eerdere post in deze topic, en schakel dit via de commandolijn eerst uit. Mogelijk werkt het dan wel.
In Pidgin werkt het principe ongeveer nét zo, maar dat is in Pidgin via de grafische schil te regelen. De instellingen die ik hier beschreven heb, zijn hetzelfde.
Hopelijk lost dit voor fervente ICQ-gebruikers het probleem (tijdelijk?) weer even op. Succes!