Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Irl teammeeting animo?  (gelezen 58321 keer)

Re: Irl teammeeting animo?
« Reactie #125 Gepost op: 2010/11/01, 17:04:07 »
Dat is geen slecht idee voor in de toekomst. Is dit trouwens makkelijk te regelen/uit te voeren? Ik weet nu wel iets maar i.v.m anderen juist heel weinig van al deze technische zaken.
Een IRC-kanaal projecteren met een beamer en een microfoon live laten streamen. Dat gebruiken ze ook voor de verschillende ruimtes bij de Ubuntu Developer Summit.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

« Reactie #126 Gepost op: 2010/11/01, 18:51:37 »
Kan er niet iets gedaan worden met de VOIP applicatie Ekiga? Misschien kan hiermee een tussenvorm bereikt worden.

Een IRC-kanaal projecteren met een beamer en een microfoon live laten streamen. Dat gebruiken ze ook voor de verschillende ruimtes bij de Ubuntu Developer Summit.
Misschien is het goed om dan ook beeld erbij te betrekken omdat dit ervoor kan zorgen dat mensen die er zitten begrepen worden als zij een opmerking maken
« Laatst bewerkt op: 2010/11/01, 18:54:18 door Dooitze de Jong »

« Reactie #127 Gepost op: 2010/11/01, 18:57:04 »
Kan er niet iets gedaan worden met de VOIP applicatie Ekiga? Misschien kan hiermee een tussenvorm bereikt worden.

Misschien is het goed om dan ook beeld erbij te betrekken omdat dit ervoor kan zorgen dat mensen die er zitten begrepen worden als zij een opmerking maken
Video is lastiger te streamen omdat het nou eenmaal langzamer en duurder wordt wanneer je het doet.

Ik weet niet of we wel VoIP moeten gaan gebruiken, het is natuurlijk wel zo dat we vooral de aandacht bij de groep ter plekke willen houden. Mensen die ter plekke zijn verdienen voorrang. Zo'n dienst zou de gelegenheid bieden aan mensen om te volgen wat er besproken wordt, en om eventueel een opmerking of bijdrage te plaatsen. Maar wanneer je van plan bent om veel te gaan zeggen zou je eigenlijk langs moeten komen.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #128 Gepost op: 2010/11/01, 18:59:55 »
Dat zo heel mooi zijn, wanneer er besloten worden tot een "open" gedeelte, om deze hulpmiddelen in te zetten!Ik kan me overigens zeer wel voorstellen dat er ook een gesloten/besloten gedeelte van zo'n bijeenkomst nodig is. (En ook van het koek en zopie/chinees/de griek gedeelte hoeft wat mij betreft geen verslag en is er geen behoefte aan virtuele deelname.....)
Is er reeds zicht op een agenda, of loop ik nu te hard van stapel?

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #129 Gepost op: 2010/11/01, 19:28:53 »
Oke, de meerderheid kan op 12, 19 december of 16 januari. Ik kan alle drie, dus het maakt mij niet uit welke het wordt. In principe moeten we nu zonder discussie 1 van deze 3 kunnen pakken, anders heeft die doodle weinig zin gehad he.

Ik ben voor zestien.
Ik zeg de 16e januari, omdat 19 een week voor kerst valt en voor vele (alhoewel op dit moment nog weinig gepland is) dan toch een drukke tijd hebben. Ook voor het organiseren ervan lijkt me dit gemakkelijker.
Ik stem voor de 19e december.

Ik zeg, het wordt 16 januari.

Dingen die mij nog onduidelijk zijn:
 - Agenda?
 - Hoe laat beginnen we, begin van de middag?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

« Reactie #130 Gepost op: 2010/11/01, 21:40:18 »
VoIP is een leuk idee. Nu nog een KDE-client voor VoIP vinden..

@Wazzaaa: Jij bent ook al tegen mij? XD
Waarom kiest iedereen toch die 16 januari ???

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #131 Gepost op: 2010/11/01, 22:18:10 »
@Vistaus, heel jammer dat je op die datum niet aanwezig kan zijn. :'(

Een begin van een agenda: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20110116

ONDER VOORBEHOUD. De genoemde tijden en onderwerpen (of voorzieningen) kunnen worden aangepast, toegevoegd (of gewist).

Voeg je agendapunt toe!
Klik links bovenin op Documentatie

« Reactie #132 Gepost op: 2010/11/01, 22:20:07 »
De VoIP client ekiga kan je toch gewoon op KDE installeren?

Om even op Voip voort te borduren. Het  ou misschien wel een goede vervanger voor IRC kunnen zijn. Je kunt meestal aan de stem horen welke bedoengen iemand met een uitspraak heeft.

« Reactie #133 Gepost op: 2010/11/02, 00:17:21 »
De VoIP client ekiga kan je toch gewoon op KDE installeren?

Ja, dat kan, maar ik wil niet al die GNOME-troep meekrijgen.

@testcees: Zeker jammer :( Ik zal kijken wat ik kan doen om e.e.a. te verschuiven, dat natuurlijk wel :)

« Reactie #134 Gepost op: 2010/11/02, 19:24:55 »
@Vistaus, heel jammer dat je op die datum niet aanwezig kan zijn. :'(

Een begin van een agenda: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20110116

ONDER VOORBEHOUD. De genoemde tijden en onderwerpen (of voorzieningen) kunnen worden aangepast, toegevoegd (of gewist).

Voeg je agendapunt toe!
Suggestie: gebruik geen Gobby, maar iets anders, zoals Etherpad. Gobby had nogal wat stabiliteitsproblemen tijdens de Ubuntu Developer Summit, en met Etherpad kun je ook nog net iets meer.

Daarnaast zou ik willen voorstellen om de agenda iets te veranderen:
Punt één (Welkom) hetzelfde.
Punt twee naar:
'Visie voor Ubuntu NL'
  • Wat moet een LoCo doen?
  • Waar willen we naar toe met Ubuntu NL?

Nieuw punt drie:
'Organisatievoorstel Ubuntu NL'
Ik ben van plan om voor december 2010 met een organisatievoorstel te komen voor Ubuntu NL. In dat voorstel zal ik al bestaande plannen en ideeën verwerken. In de weken tot de vergadering kunnen we reacties verzamelen en het plan kan besproken worden tijdens de vergadering. Er zijn al verschillende plannen gemaakt en aangenomen, maar ik wil voor eens en altijd een goed en duidelijk plan op tafel hebben liggen. Een plan dat de goedkeuring krijgt van alle subteams, dat iedereen toezegt het ook uit te gaan voeren.
Nadat ik een eerste opzet gemaakt heb wil ik het plan beschikbaar maken voor commentaar. Deze zal ik er in verwerken en ik zal regelmatig bijgewerkte plannen publiceren. Iedereen is welkom om reacties te geven.

Ik zou de punten die nu punt drie en vier zijn samenvoegen tot één punt vier: 'Infrastructuur'. Als onderdeel van dit agendapunt zouden we alle infrastructuur die tot onze beschikking staat kunnen bespreken, waaronder het gebruik van Launchpad voor groepbeheer, en het vervangen van OTRS door maillijsten.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #135 Gepost op: 2010/11/02, 19:38:00 »
Voordeel van Gobby is dat iedereen het snel kan installeren via het Ubuntu softwarecentrum.

De rest van de wijzigingen kan je zo op de wiki doorvoeren.  :)

« Reactie #136 Gepost op: 2010/11/02, 19:50:32 »
Voordeel van Gobby is dat iedereen het snel kan installeren via het Ubuntu softwarecentrum.

De rest van de wijzigingen kan je zo op de wiki doorvoeren.  :)
Gedaan!

Het voordeel van Etherpad is dat het een webapplicatie is, dus niemand hoeft er ook maar iets voor te installeren. :)

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #137 Gepost op: 2010/11/02, 21:27:29 »
Een LoCo event aangemaakt: http://loco.ubuntu.com/events/team/531/detail/

Je kunt aangeven of je aanwezig bent (of "onder voorbehoud", might be attending).

« Reactie #138 Gepost op: 2010/11/02, 21:54:23 »
@testcees: Eh, hoe kan ik mezelf toevoegen als attending? :-[

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #139 Gepost op: 2010/11/02, 22:09:10 »
@testcees: Eh, hoe kan ik mezelf toevoegen als attending? :-[
Inloggen met je Launchpad open-id

Op "Register for this Event" klikken en attending, might be attending of not attending aangeven.

En dan op Submit klikken.

« Reactie #140 Gepost op: 2010/11/02, 22:28:52 »
Dankje, gelukt :)

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #141 Gepost op: 2010/11/02, 22:46:03 »
Een LoCo event aangemaakt: http://loco.ubuntu.com/events/team/531/detail/

Je kunt aangeven of je aanwezig bent (of "onder voorbehoud", might be attending).

Gedaan, maar sta er wel zonder naam in (bugje in de software). Die andere zonder naam is sense, die wil ook anoniem gaan ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

« Reactie #142 Gepost op: 2010/11/03, 13:43:04 »
Dus dan krijgen we straks 2 onzichtbare mensen op de meeting :D

« Reactie #143 Gepost op: 2010/11/03, 14:25:34 »
Had ik ook al enkele keren gezien bij de IRC meetings. Zijn dit telkens dezelfde die onzichtbaar zijn?

PS: als ik het haal, dan is het wel met mijn vriendin. Maar die kunnen we wel ergens in een winkelstraat dumpen eventueel.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/03, 14:27:56 door Nunslaughter »

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #144 Gepost op: 2010/11/03, 14:48:37 »
Had ik ook al enkele keren gezien bij de IRC meetings. Zijn dit telkens dezelfde die onzichtbaar zijn?
Zie https://bugs.launchpad.net/loco-directory/+bug/637166 #4: Het treft (waarschijnlijk dezelfde) personen die hun gebruikersnaam op Lauchpad hebben gewijzigd.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #145 Gepost op: 2010/11/03, 15:20:19 »
Maar die kunnen we wel ergens in een winkelstraat dumpen eventueel.
Aan de andere kant van de spoorlijn in BoZ is het centrum......
Misschien maar 300m lopen !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #146 Gepost op: 2010/11/03, 15:32:54 »
Ow, perfect dan :).

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #147 Gepost op: 2010/11/08, 23:30:20 »
Ik zei ook, correct me if I wrong.

De bedoeling was toch echt eerst een meeting tussen de mods (wat ik ooit had geopperd omdat de communicatie niet helemaal je-van-het verliep) toen werd het een meeting voor alle teamleden.
Nu is het dus een meeting geworden voor iedereen en alleman.

Nou ja, het zal allemaal wel. Schiet mij maar lek.
Er zijn niet zoveel IRL teammeeting mogelijkheden. Wat mij betreft is iedereen welkom die een positieve en blijvende bijdrage geeft voor onze Ubuntu-nl "LoCo". Hierbij denk ik ook aan personen die een bijdrage geven op events, irc of launchpad (vertalen!). Niet alle agendapunten zullen voor iedereen even interessant zijn (maar dat is wel vaker zo). En als niet-mod ben ik graag aanwezig en welkom.

Er is natuurlijk niets op tegen om een extra forumteam irl overleg te organiseren. Al is het maar met een aantal mods uit de regio.

« Reactie #148 Gepost op: 2010/11/09, 10:59:40 »
@testcees: Ik ben het volledig met je eens :)
Misschien ter compensatie dat we het grootste gedeelte van de dag gewoon de meeting houden zoals jij die voorstelt, en mocht het nodig zijn, dat we dan op het einde nog een uurtje ofzo samen gaan zitten als forumteam? :)

« Reactie #149 Gepost op: 2010/11/09, 21:47:16 »
@testcees: Ik ben het volledig met je eens :)
Misschien ter compensatie dat we het grootste gedeelte van de dag gewoon de meeting houden zoals jij die voorstelt, en mocht het nodig zijn, dat we dan op het einde nog een uurtje ofzo samen gaan zitten als forumteam? :)
Dat lijkt me het beste. Niet ieder teamlid is ook actief voor het forum, dus dan kun je beter met het forumteam een goed gefocuste discussie houden.