Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Drapes op Ubuntu 10.04 met een 64bit  (gelezen 469 keer)

Offline Brononi

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Drapes op Ubuntu 10.04 met een 64bit
« Gepost op: 2010/07/25, 14:05:58 »
Hey,

Ik ben op zoek achter een goed programmaatje voor mijn wallpaper te wijzigen.
Nu las ik heel wat positieve opmerkingen over drapes.

Dus met veel goeie moed dit geinstalleerd. Doch wat blijkt?
Hij start niet op. :$

Als ik hem opstart, zou je naast je klokje een icoontje moeten krijgen? Bij mij dus niet.
Als ik hem opstart via console (drapes --tray), dan komt hij me zeggen dat hij wat bestanden (achtergronden) niet vindt, maar daar stop het bij....

Enig idee wat ik fout doe?

Offline HarzG

• Lid
Re: Drapes op Ubuntu 10.04 met een 64bit
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/25, 15:31:23 »
Hier staan probleemrapporten over Drapes.
Daar staan vergelijkbare kwesties tussen.
Xubuntu 16.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Goldfingers

• Lid
Re: Drapes op Ubuntu 10.04 met een 64bit
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/25, 20:33:15 »
Het kan veel simpeler dan met een apart programma voor het periodiek wisselen van de achtergrond hoor. Ik heb zelf een aantal mappen gemaakt in mijn home/afbeeldingen/wallpapers (bijvoorbeeld) Ik heb daarin met een programma Wallpaper Stacks (in de repo volgens mij) een XML bestand laten maken met daarin de instelling voor de volgorde van de wallpapers, duur van het laten staan en wijze van overvloeien meen ik. Het enige wat je dan hoeft te doen is naar je Werkbladachtergrond->Achtergrond, kies dan voor Toevoegen, zoek dan de map op (let op: rechtsonderin een drop-downmenu, default staat die op Afbeeldingen, zet die op Alle bestanden) met daarin de gewenste collectie wallpapers en wijs dan het XML bestand aan, want dat zoekt die, de defaultnaam is stack.xml.
Op deze wijze voeg je een nieuwe map met wisselende wallpapers toe, en je hebt geen extra programma nodig die op de achtergrond meedraait, je maakt gewoon gebruik van de standaard aanwezige functies binnen Ubuntu. Je moet wel eenmalig Wallpaper Stacks installeren en benutten om die xml bestanden aan te maken. Klaas is kees :-)
Wellicht is het wat.......just my 5 cents.... O0
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb