Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Reflectie plugin van Compiz werkt niet in Kubuntu lucid  (gelezen 462 keer)

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
  • Steunpunt: Nee
Reflectie plugin van Compiz werkt niet in Kubuntu lucid
« Gepost op: 2010/07/05, 16:43:36 »
Hoi allemaal,

Lang niet geweest hier. Maar ik heb nu weer een irritant probleem dat ik op internet niet echt kan vinden.

Vanmiddag heb ik dus een nieuwe install gedaan met Kubuntu lucid, 32 bit. Had een aparte home dir, dus die heb ik gewoon behouden. Mijn Compiz profile dus ook.

Nu werkt alleen de reflectie plugin, die zorgt voor die mooie patronen in de window decoration, niet. Als je hem uit- en weer inschakelt werkt hij wél, maar zodra je een ander venster aanklikt of je het huidige venster verplaatst is het effect weer weg. Is dat een (bekende?) bug?

En oja, toen ik de plugin Focusspoor aan had staan, werden vensters ook steeds zomaar doorzichtig als ik de Reflectie plugin aan had staan. Als je dan dus een venster aanklikte, werd het venster weer normaal, maar was de reflectie ook weg.
Ook de menubalk van KDE werd ondoorzichtig bij de delen waar je met je cursor overheen ging. Nu heb ik de Focusspoor plugin uitgezet en ben ik van die problemen af. Maar ik denk dat het er iets mee te maken heeft.

Iemand ideeën?

PS: Ik krijg als ik compiz uitvoer in de terminal ook deze warnings:
compiz (video) - Warn: No 8 bit GLX pixmap format, disabling YV12 image format
compiz (cube) - Warn: Failed to load slide: /usr/share/gdm/themes/Human/ubuntu.png
Die warnings krijg ik de hele tijd door.

Offline Bloom

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: Reflectie plugin van Compiz werkt niet in Kubuntu lucid
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/05, 16:57:20 »
Je neemt best je Compiz profiel niet over van Gnome naar KDE.
Het bevat immers verwijzigingen naar allerlei Gnome-specifieke bestanden en directory's die in een KDE-omgeving ontbreken. Wis je Compiz profiel en maak een nieuw aan onder KDE.

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
  • Steunpunt: Nee
Re: Reflectie plugin van Compiz werkt niet in Kubuntu lucid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/05, 16:57:44 »
Had eerst ook KDE ;)
Ben dus van Kubuntu 9.10 karmic --> Kubuntu 10.04 lucid gegaan.

Oja, ook handig om te weten: Als ik de reflectie plugin uitzet heb ik geen last meer van die warnings.
« Laatst bewerkt op: 2010/07/05, 17:13:14 door Lars »