Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: beid  (gelezen 6965 keer)

Offline patrick

• Lid
beid
« Gepost op: 2010/05/30, 10:37:59 »
Ik heb de software voor de belgische id kaart geinstalleerd en kan de id lezen.
Als ik in firefox probeer op vb www.mypension.be in te loggen met mijn id kaart krijg ik deze fout

Beveiligde verbinding mislukt
Fout tijdens het verbinden met www.socialsecurity.be.
SSL-peer kon niet onderhandelen over een acceptabele set beveiligingsparameters.
(Foutcode: ssl_error_handshake_failure_alert)

*   De pagina die u wilt bekijken kan niet worden weergegeven, omdat de echtheid van de ontvangen gegevens niet kon worden geverifieerd.

*   Neem contact op met de website-eigenaars om ze te informeren over dit probleem. U kunt ook de opdracht in het helpmenu gebruiken om deze defecte website te rapporteren.

Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Offline Bloom

• Lid
Re: beid
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/30, 10:50:21 »
Dat lijkt me een certificatenprobleem. Zorg dat je alle instructies gevolgd hebt op deze site: http://eid.belgium.be/nl/Achtergrondinfo/Handleidingen_voor_softwareupdates/index.jsp. Er staan er zowel voor de Mac als voor Linux.

Offline patrick

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/30, 19:36:04 »
Heb ik al gevolgd maar het werkt niet.
Ik kan mijn id kaart wel lezen met het programma lezen en beheren maar op het internet werkt het niet.
Waar zijn de certificaten op te halen.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.

Offline patrick

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/31, 19:16:17 »
Nog altijd zelfde probleem, als ik in windows mijn id in de kaartlezer steek vraagt firefox of ik het certificaat wil instellen, in ubuntu niks.
Hoe weet ik of java scripts werken want al ik usr/share/beid/beid-pkcs11-register.html uitvoer verschijnt dit
Registration of the "Belgium Identity Card PKCS#11" module in Mozilla, Netscape or Firefox maar ik kan nergens OK drukken.

Is het misschien omdat ik de 64 bit gebruik van ubuntu
« Laatst bewerkt op: 2010/05/31, 20:26:23 door patrick »

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/01, 00:38:36 »
De meeste instructies om de BeID aan de gang te krijgen met Ubuntu en Firefox zijn al van 2007 en dus bedoeld voor oudere versies van Ubuntu en Firefox. Ze moeten getweakt worden om correct te werken met huidige versies en zeker met een 64-bit versie. Lees dit eens: http://dagvandedownload.be/forum/viewtopic.php?f=7&t=12729&start=0 Het is overigens niet nodig om een 32-bit Firefox in een 64-bit omgeving te installeren om de BeID aan de gang te krijgen. Ik heb het vorig jaar allemaal keurig aan het werk gekregen met een Ubuntu 9.10 Karmic Koala 64-bit, maar dit jaar heb ik het voor Lucid 64-bit nog niet geprobeerd. Zal ik nog eens moeten doen, zodra ik eens wat tijd heb.

Offline patrick

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/01, 22:13:38 »
Ik heb dit nog gedaan en nu werkt het.

wget http://frozenfox.freehostia.com/cappy/getlibs-all.deb
sudo dpkg -i getlibs-all.deb
sudo getlibs /usr/local/bin/beidgui

stond in de link die je gegeven hebt.

Bedankt.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/01, 22:26:47 »
De meeste instructies om de BeID aan de gang te krijgen met Ubuntu en Firefox zijn al van 2007 en dus bedoeld voor oudere versies van Ubuntu en Firefox.
Als inwoner van Nederlands vraag ik mij af of de instructies op http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Eid wel up-to-date zijn. ???
Klik links bovenin op Documentatie

« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/10, 11:23:07 »
Ik heb daar net nog een triviale wijziging doorgevoerd: de nummer van de pcks11-module is alweer hoger geworden. Gevonden door eerst te gaan kijken in /usr/lib...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #9 Gepost op: 2010/06/10, 12:36:38 »
'k Zit wel met een ander probleem: als ik m'n PIN ergens nodig heb of gewoon wil testen, krijg ik volgend schermpje...

Maar ik heb op die kaartlezer (uiteraard) geen toetsenbord, en het programma reageert op geen enkele cijfertoets...

Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #10 Gepost op: 2010/08/19, 18:38:02 »
Citaat van: Prosper
'k Zit wel met een ander probleem: als ik m'n PIN ergens nodig heb of gewoon wil testen, krijg ik volgend schermpje...

Maar ik heb op die kaartlezer (uiteraard) geen toetsenbord, en het programma reageert op geen enkele cijfertoets...

Misschien verkeerde driver ? : http://www.smartcard.se/ny3/smartcard_ab/downloads2.html