Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Android.  (gelezen 154412 keer)

Offline satshow

• Lid
Re: Android.
« Reactie #175 Gepost op: 2010/09/18, 19:10:48 »
Ik gebruik alleen maar de orginele firmware, ga niet experimenteren met die gelekte roms.

Offline rja

• Lid
« Reactie #176 Gepost op: 2010/09/18, 22:21:51 »
Wat is "rooten"?
Wat dacht je ?

Root worden op je Android.

Zie : http://en.wikipedia.org/wiki/Rooting_%28Android_OS%29

Dat ga ik deze week nog doen op m'n Hero, om onder 2.1 applicaties op de sdhc kaart te installeren, anders is het geheugen zo snel vol.

« Reactie #177 Gepost op: 2010/09/19, 21:23:40 »
Ben trouwens benieuwd als ik mijn samsung galaxy update naar android 2,2 als die er is of dat mijn garantie dan ook weg is.
Gewoon de originele firmware backuppen.

Dan je kun je die terugzetten als je problemen hebt met je telefoon.

Als je custom roms gaat gebruiken, ja. Als je update ota naar 2.2, nee. 2.2 is een officiële update die binnen de garantie valt.

Offline rja

• Lid
« Reactie #178 Gepost op: 2010/09/20, 12:42:24 »
Als je custom roms gaat gebruiken, ja. Als je update ota naar 2.2, nee. 2.2 is een officiële update die binnen de garantie valt.
Een backup lijkt me niet verkeerd.

Zo'n update kan altijd mis gaan natuurlijk, bijvoorbeeld als de batterij bijna leeg is.

Moet je eigelijk altijd  met een volle batterij doen en als je echt voor zeker wilt gaan, gewoon aan de lader hangen.

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #179 Gepost op: 2010/09/20, 14:40:46 »

Zo'n update kan altijd mis gaan natuurlijk, bijvoorbeeld als de batterij bijna leeg is.

Moet je eigelijk altijd  met een volle batterij doen en als je echt voor zeker wilt gaan, gewoon aan de lader hangen.

Als jij een rom flashed, en je stroom valt uit en hij was toevallig in een belangerijk stukje aan het schrijven dan is mooi je telefoon gebrickt hoor :P. Dan heb je ook niks meer aan je back-up.

« Reactie #180 Gepost op: 2010/09/20, 15:32:55 »
Ja als die update naar 2.2 komt voor HTC, neem aan dat dat alleen kan als je de stekkert erin hebt zitten? Of ff proberen met een accu op 100%.
Bij een PSP bijvoorbeeld moet je accu 70% vol zitten om zonder stekker firmware te kunnen updaten.

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #181 Gepost op: 2010/09/20, 15:44:42 »
FYI, samsung update gaan niet ota, maar via het windows only programma Samsung kies.

Offline rja

• Lid
« Reactie #182 Gepost op: 2010/09/20, 17:59:47 »
Als jij een rom flashed, en je stroom valt uit en hij was toevallig in een belangerijk stukje aan het schrijven dan is mooi je telefoon gebrickt hoor :P. Dan heb je ook niks meer aan je back-up.
Daar is het stroomnet van Nederland te goed voor, als daar je daar rekening mee houdt.

Maar dat hij brickt als de stroom uitvalt is niet helemaal zeker, sommige apparaten hebben daar een bescherming tegen, geen idee of HTC dat gebruikt.

Daarnaast sluit ik alle programma's af als ik een firmware flash, daarnaast gebruik ik de pc niet, tot die flash klaar is.

« Reactie #183 Gepost op: 2010/09/20, 18:02:56 »
Daar is het stroomnet van Nederland te goed voor, als daar je daar rekening mee houdt.

Maar dat hij brickt als de stroom uitvalt is niet helemaal zeker, sommige apparaten hebben daar een bescherming tegen, geen idee of HTC dat gebruikt.

Daarnaast sluit ik alle programma's af als ik een firmware flash, daarnaast gebruik ik de pc niet, tot die flash klaar is.

Ik denk dat ze bedoelen dat je apparaat aan de stekker ligt, voor het geval je accu het niet haalt.

Maar wat ik me afvraag, staat hij het je eigenlijk wel toe om zonder netsnoer een update te maken? Nooit geprobeerd..
« Laatst bewerkt op: 2010/09/20, 18:05:39 door Sander M »

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #184 Gepost op: 2010/09/20, 19:08:24 »
Ik heb er al 2 gebrickt, de HTC's zijn er niet bestendig tegen :D.

Offline rja

• Lid
« Reactie #185 Gepost op: 2010/09/20, 19:14:32 »
Ik heb er al 2 gebrickt, de HTC's zijn er niet bestendig tegen :D.
Onder garantie gerepareerd hoop ik ?

Zo'n service center kan er toch wel een firmware opzetten ?

« Reactie #186 Gepost op: 2010/09/20, 20:38:23 »

Dus de stroom valt uit als ik mijn telefoon in mijn hand heb, zonder stekker? Ik doe gewoon alles OTA op mijn HTC, via de officiële updates.

« Reactie #187 Gepost op: 2010/09/20, 23:45:01 »

Nogmaals.. ^-^
Is dit niet beveiligd dan, dan je alleen een update kan doen als de stekker erin zit, om zo platte batterij corruptie problemen te voorkomen???

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #188 Gepost op: 2010/09/21, 11:08:20 »

Dus de stroom valt uit als ik mijn telefoon in mijn hand heb, zonder stekker? Ik doe gewoon alles OTA op mijn HTC, via de officiële updates.

HTC heeft gelukkig in sense iets ingebouwd wat een update gewoon niet door laat gaan als je te weinig stroom hebt :) dus dat zit wel snor.

Nee, geen garantie meer.. toestellen weg/foetsie/stuk :P

« Reactie #189 Gepost op: 2010/09/24, 23:16:17 »
Helaas nog geen 2.2 FroYo voor Wildfire. Rustig maar blijven wachten zeker.?

« Reactie #190 Gepost op: 2010/09/24, 23:50:55 »

Denk dat de Legend eerst krijgt, aangezien die ouder is dan de Wildfire.

Offline rja

• Lid
« Reactie #191 Gepost op: 2010/09/25, 02:18:02 »
Denk dat de Legend eerst krijgt, aangezien die ouder is dan de Wildfire.
Voor m'n Hero komt die er niet zeker niet.

De alternatieve rom voor 2.2 is nog niet echt stabiel.

Maar dat komt vanzelf, genoeg hackers die een Hero hebben.

Dan komt wel goed.

Mensen die via een het alternatieve circuit wachten op een rom is een HTC geen verkeerde keus, veel verkocht.

FrSu

• Gast
« Reactie #192 Gepost op: 2010/09/26, 12:36:46 »
Android heeft een agenda applicatie. Zijn er alternatieven?

1:2 Syncen met Outlook is voor mij erg belangrijk. Hieirvoor had ik op mijn Palm Keysuite van Chapura staan. Die gebruikte eigen databases en had daarom alle mogelijkheden die ik in Outlook ook had: 250 categorieën, bevestigingen van deelnemers aan vergaderingen, labels etc.

Zou mooi zijn als dit er voor Android ook was.

« Reactie #193 Gepost op: 2010/09/26, 13:23:43 »

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #194 Gepost op: 2010/09/26, 13:58:13 »
Ik heb Android 2.1 op m'n telefoon, maar toch kan ik Flash gebruiken. Hoe kan dat :')

« Reactie #195 Gepost op: 2010/09/26, 15:30:31 »

http://www.androidworld.nl/46012/froyo-update-voor-de-htc-wildfire-rolt-binnen/
:)

*Update: We hebben dit nieuws uit een betrouwbare bron vernomen. Maar deze doorgaans betrouwbare bron blijkt op dit moment niet erg betrouwbaar te zijn. Dit klinkt misschien vaag maar het komt er op neer dat wij, Androidworld, deze verkeerde informatie aan jullie hebben doorgespeeld. En daar bieden wij onze excuses voor. Wij zullen ook passende maatregelen treffen voor wat betreft deze bron.

wat een poepschoen >:(
Ach kan nooit lang meer duren.

Offline rja

• Lid
« Reactie #196 Gepost op: 2010/09/27, 02:10:40 »
Android heeft een agenda applicatie. Zijn er alternatieven?

1:2 Syncen met Outlook is voor mij erg belangrijk. Hieirvoor had ik op mijn Palm Keysuite van Chapura staan. Die gebruikte eigen databases en had daarom alle mogelijkheden die ik in Outlook ook had: 250 categorieën, bevestigingen van deelnemers aan vergaderingen, labels etc.

Zou mooi zijn als dit er voor Android ook was.
Ik heb er aantal geprobeerd.

Niet gezien met zulke functies.

Ik zocht een agenda met de zelfde functie als de agenda op een Nokia 5800, daar kun je een alert instellen met geluid net zo lang totdat je die uitzet voor een agenda item,  heb ik ook als wekker gebruikt.

Ik probeer nu nog een applicatie die dit kan, die werkt ook niet echt, er is nog commerciële versie van die dezelfde applicatie voor 1 euro, daarover twijfel ik nog, 1 euro is niet veel, maar als het niet werkt toch zonde van de 1 euro.

De Agenda is niet  een sterk punt van de Android.

Ik hoop dat snel verander, ik heb goede hoop, een aantal applicaties die ik  gebruik, zijn pas een paar weken uit, zo snel kan dat gaan, de ontwikkeltools van Android zijn zeer toegankelijk en Java programmeurs zijn er ook genoeg, alleen de Api van Android  leren kennen.

« Laatst bewerkt op: 2010/09/27, 03:50:48 door rja »

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #197 Gepost op: 2010/09/27, 15:45:52 »
Uhh mijn agenda kan dat gewoon hoor op Android :P, de standaard Agenda, werkt echt prima.

Je kan je euro trouwens terug vragen als het niet blijkt te werken binnen 24 u.

FrSu

• Gast
« Reactie #198 Gepost op: 2010/10/03, 13:33:24 »
Uhh mijn agenda kan dat gewoon hoor op Android :P, de standaard Agenda, werkt echt prima.

Je kan je euro trouwens terug vragen als het niet blijkt te werken binnen 24 u.

Standaard agenda kan wat ik hierboven genoemd heb? Graag een toelichting.

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #199 Gepost op: 2010/10/03, 13:49:09 »
Dat labels, uitnodigen van mensen enz. zit allemaal gewoon in Google Calender en dus ook in de Android agenda.