Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Android.  (gelezen 158107 keer)

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
Re: Android.
« Reactie #125 Gepost op: 2010/09/12, 18:12:26 »
Daar heb je zogenaamde Task Killers voor, maar.. Neem dit maar aan van een long time Android user, het doet meer kwaad dan goed. Als jij namelijk met je task killer alles killed moet jouw Android telefoon alle nodige widgets + utilities weer in laden, dit kost meer accu dan gewoon dingen laten draaien.

Android heeft vanuit zichzelf een prima task manager die dit keurig voor jouw regelt.

Offline satshow

• Lid
« Reactie #126 Gepost op: 2010/09/12, 18:53:20 »
Op mijn eerste pagina staat inderdaad een app genaamd actieve applicaties en daarin kan ik alle lopende processen stoppen. Daar kijk ik regelmatig in overigens
Nog iets anders, hier staat roaming uit. Wat is dat eigenlijk?

« Reactie #127 Gepost op: 2010/09/12, 19:23:56 »
Daar heb je zogenaamde Task Killers voor, maar.. Neem dit maar aan van een long time Android user, het doet meer kwaad dan goed. Als jij namelijk met je task killer alles killed moet jouw Android telefoon alle nodige widgets + utilities weer in laden, dit kost meer accu dan gewoon dingen laten draaien.

Android heeft vanuit zichzelf een prima task manager die dit keurig voor jouw regelt.

Ik vond het al zo vreemd dat je zelf je memory kan beheren. Maar een browser, weer, gmail, market, wat allemaal mee draait, dat heeft toch invloed op je systeem?

FrSu

• Gast
« Reactie #128 Gepost op: 2010/09/12, 20:46:58 »
Android heeft een optimale relatie met G-Mail (Hoe kan het ook anders ;))
Nu wil ik G-Mail juist gaan gebruiken, om mijn prive mail ook op de Android GSM te kunnen lezen en versturen. Daarom wil ik juist een Android toestel gaan gebruiken

Maar ik heb nu een KPN mailadres. Kan ik nu via KPN naar G-mail mail binnen halen en van G-mail via KPN mijn mail weer versturen, zodat mijn originele mailadres gebruikt kan blijven?

Ik ben, sinds ik Linux gebruik, overgestapt van Outlook naar Evolution en heb n.l. niet zoveel verstand van het werken met accounts. :o

Ik weet dan wel dat ik nite meer met Evolution hoef te werken en dat vind ik prima. Scheelt mij hopelijk straks weer een kopzorg op mijn netbookje  ;).

Een goed advies zou zeer welkom zijn. :D

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #129 Gepost op: 2010/09/12, 20:52:45 »
Kan ik nu via KPN naar G-mail mail binnen halen en van G-mail via KPN mijn mail weer versturen, zodat mijn originele mailadres gebruikt kan blijven?
Geen probleem,
gewoon de account van gmail.com instellen en klaar !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

FrSu

• Gast
« Reactie #130 Gepost op: 2010/09/12, 21:14:49 »
Ik denk  :o :o dat ik het voor elkaar heb. Even afwachten of het echt zo is.

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #131 Gepost op: 2010/09/12, 21:33:57 »
Je

Ik vond het al zo vreemd dat je zelf je memory kan beheren. Maar een browser, weer, gmail, market, wat allemaal mee draait, dat heeft toch invloed op je systeem?

Ja, maar als jij die service killed, start de system user ze weer omdat hij ze nodig heeft ;), en dat kost dus meer accu :P

« Reactie #132 Gepost op: 2010/09/12, 21:43:30 »

Misschien op andere toestellen, maar zeker niet op mijn Desire. Als ik alles kill met Advanced Task Killer, dan hoeft ie geen widgets enzo opnieuw in te laden. Ik klik op het poppetje en hij killt alles en kan direct weer verder werken.

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #133 Gepost op: 2010/09/12, 21:59:24 »

Misschien op andere toestellen, maar zeker niet op mijn Desire. Als ik alles kill met Advanced Task Killer, dan hoeft ie geen widgets enzo opnieuw in te laden. Ik klik op het poppetje en hij killt alles en kan direct weer verder werken.

Natuurlijk, voor jou is het weer totaal anders dan alle andere Android gebruikers :). Zodra jij op home drukt, nadat je je widgets gekilled heb moeten ze opnieuw gestart worden, dat kost meer power dan ze laten draaien. Misschien ben jij zo intelligent dat je de widgets gewhitelist hebt. 

http://geekfor.me/faq/you-shouldnt-be-using-a-task-killer-with-android/
http://androidforums.com/android-applications/161686-should-you-use-task-killer.html

http://www.google.com/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=why+you+shouldnt+use+a+task+killer+android

FrSu

• Gast
« Reactie #134 Gepost op: 2010/09/12, 22:00:04 »
Er zit een klein kansje in dat ik er morgen ook een heb..... ;)

En dan weet ik dat ik voor hulp hier aan het goede adres ben. XD

« Reactie #135 Gepost op: 2010/09/12, 22:02:53 »
@#!: Nee hoor, ik heb niks gewhitelist, ik zou niet weten hoe ??? Maar als ik op home druk na het killen, herlaad zich niks hoor, dan krijg ik de keuze welk bureaublad ik wil gebruiken.

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #136 Gepost op: 2010/09/12, 22:06:26 »
Als jij met je task killer, alles killed, dan kill je zelfs sense, op het moment dat je dan uit je task killer switched krijg je weer dat loading schermpje. Zo niet dan heb je dus wat aparts gedaan met je task killer of je hebt een slechte.

iig, Task Killers nooit gebruiken, ze zijn bullshit en zonde van je stroom, dat Vis-saus eigenwijs moet je, je maar even niet aantrekken :).

« Reactie #137 Gepost op: 2010/09/12, 22:42:49 »
Oke, ik geloof je wat betreft task killers. Maar toch killt deze geen sense. Ik gebruik Advanced Task Killer, die zo'n beetje overal wordt aangeraden als je een taskkiller zoekt :)

« Reactie #138 Gepost op: 2010/09/13, 00:14:42 »

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #139 Gepost op: 2010/09/13, 07:22:54 »
Oke, ik geloof je wat betreft task killers. Maar toch killt deze geen sense. Ik gebruik Advanced Task Killer, die zo'n beetje overal wordt aangeraden als je een taskkiller zoekt :)

In je lijst met dingen die hij killed zal dan ergens ook sense staan, zodra je op kill drukt zal je zien dat hij bij jouw geen sense killed, default doet hij dit wel.

@Sander M Hmm dat zou ik niet weten misschien dat er bepaalde managment tools van het OS zelf worden uit geschakelt die b.v in de gaten houden of je CPU niet te heet wordt? Ik zeg ook maar wat.. Had daar ook nog niet van gehoord.

« Reactie #140 Gepost op: 2010/09/13, 10:34:24 »
Het spreekt over schijffouten. Als je een app killt die naar de schijf schrijft. Zal wel meevallen dus.
« Laatst bewerkt op: 2010/09/13, 10:39:45 door Sander M »

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #141 Gepost op: 2010/09/13, 14:52:39 »
Het spreekt over schijffouten. Als je een app killt die naar de schijf schrijft. Zal wel meevallen dus.

Hmm dat zou best is kunnen ja, als een app heel hard aan het loggen is, en je killed het, kan het zijn dat er dingen corrupt gaan raken :), daar had ik nog nooit over na gedacht op die manier!

FrSu

• Gast
« Reactie #142 Gepost op: 2010/09/13, 16:02:31 »
HTC Hero is aangeschaft  :D

WiFi werkt goed.
Mail via G Mail werkt perfect en via mijn originele mailadres. Super!

Nu nog de nodige andere nuttige zaken uitzoeken.

« Reactie #143 Gepost op: 2010/09/13, 16:50:08 »
Welkom bij de club! En nu rap die market verkennen. ;)

Offline dallco

• Lid
    • stormsail.nl
« Reactie #144 Gepost op: 2010/09/13, 19:30:17 »
 Als ik iets mag aanbevelen...... Droidcam !!! Gebruik je telefoon als ip camera. Met een linux driver hulde voor de ontwikkelaar.
Werkt prima mat een iets wat lage resolutie (320x240) met 10.04 en een htc desire.

http://dev47apps.wordpress.com/2010/09/06/linux/#comment-622
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #145 Gepost op: 2010/09/13, 20:23:11 »
er is nu ook een DropBox app voor oa Andriod, ideaal.

kan je waar dan ook je in DropBox opgeslagen foto's , documenten etc. altijd bekijken en meer.

« Reactie #146 Gepost op: 2010/09/13, 21:55:34 »
@#!:
Advanced Task Killer:

Vóór het killen:

Ná het killen:

Mag jij mij vertellen waar Sense staat .__.

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #147 Gepost op: 2010/09/13, 22:03:30 »
Heeft Android niet z'n eigen taakbeheerder? Of zit dat in de custom ROM van Samsung. Want daar staat wel altijd TouchWiz tussen en wil ik terug naar m'n homescreen na alles gestopt te hebben moet 'ie ook even laden.

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #148 Gepost op: 2010/09/14, 12:36:53 »
Blijkbaar denken ze daar dus tegenwoordig beter overna :) toen ik nog Task killers gebruikte (jaar terug, Android 1.5 HTC Hero) werd wel degelijk sense om zeep geholpen. Erg irritant.

« Reactie #149 Gepost op: 2010/09/14, 15:02:58 »
Krijg je dan nog wel smsjes Vistaus? Als je handcent SMS z'n strotje dichtknijpt?

@ #!
in advanced task killer heb je verschillende security levels, misschien dat dat het verschil maakt. Ik had hem altijd op hoog staan. Gebruik hem sinds zondag niet meer. Het lijkt dat m'n accu iets sneller gaat. Maar heb hem ook intensiever gebruikt dus moeilijk te zeggen.