Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Android.  (gelezen 154411 keer)

Re: Android.
« Reactie #150 Gepost op: 2010/09/14, 20:22:41 »
@#!: Kennelijk ja. Dus Advanced Task Killer kun je goed gebruiken op de Desire.
@Sander M: Ja, smsjes komen gewoon binnen. Hij sluit Handcent af, maar bij een nieuw smsje, komt ie direct weer tevoorschijn.

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #151 Gepost op: 2010/09/15, 07:33:25 »
Nee, je moet hem nog steeds niet gebruiken.. Want het heeft nog steeds geen zin :D, Het Android OS weet ZELF het beste wanneer hij iets uitzet, b.v als jij hem een tijdje niet meer gebruikt. Het is heel irritant om op een bepaald moment al je notificaties kwijt te zijn (Facebook/Twitter) omdat je prongeluk de verkeerde app hebt gekilled. Dan moet je dus de Facebook app weer openen en sluiten zodat de notificaties weer aankomen, of Facebook moet dit zelf doen (gebeurt ook geloof ik). Dit kost dus meer stroom dan gewoon dingen aan laten staan :). Dingen zoals Task Killers, juice defenders hebben geen zin. Het enigste wat zin heeft is slim om gaan met je GPS/HSPDA/WIFI verbindingen.

« Reactie #152 Gepost op: 2010/09/15, 12:56:28 »
#! Weet jij een goede app die laat zien welke apps echt bezig zijn en welke slechts een memory footprint hebben?

Offline dallco

• Lid
    • stormsail.nl
« Reactie #153 Gepost op: 2010/09/15, 16:08:29 »
@ sander  instellingen-applicaties-active sevices    laat toch zien welke apps echt actief zijn. Daar heb je geen aparte app voor nodig.

Leuk in de context van dit forum: Synchronisatie van je adressen met je ubunu one acount. Zoek op "ubuntu one contacts" in de markt.

Voor de mensen die zoals ik experimenteren met opencpn (navigatie op het water) de app "GPS 2 Bluetooth" geeft je gps coordinaten in NMEA door via Bluetooth (duh).
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

jesse2314

• Gast
android os draaien op sony ericsson.
« Reactie #154 Gepost op: 2010/09/15, 16:31:47 »
He allemaal, is het mogenlijk om android te draaien oop mijn sony ericsson w302?
http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_w302-2470.php

alvast bedankt

en nee dit is niks illegaals!!

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #155 Gepost op: 2010/09/15, 17:00:49 »
Bericht van jesse hier even bijgezet, gaat ten slotte ook over android.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #156 Gepost op: 2010/09/15, 17:11:16 »
He allemaal, is het mogenlijk om android te draaien oop mijn sony ericsson w302?
http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_w302-2470.php

alvast bedankt

en nee dit is niks illegaals!!

Nee.

FrSu

• Gast
« Reactie #157 Gepost op: 2010/09/15, 18:06:50 »
Android 2.1 op mijn Hero HTC.

Welke sync software moet ik gebruiken om met Outlook 2003 te kunnen syncen?

De Ondersteuningssite van HTC is hier niet echt duidelijk over. ???

IT heeft op mijn werk laptop de laatste versie 3. nog wat geinstalleerd, die lijkt mijn Hero wel te zien en kan ook syncen, maar ik kan bij Outlook niets instellen, want dat blijft licht grijs in het sync programma. :o

« Reactie #158 Gepost op: 2010/09/15, 22:02:27 »
Nee, je moet hem nog steeds niet gebruiken.. Want het heeft nog steeds geen zin :D, Het Android OS weet ZELF het beste wanneer hij iets uitzet, b.v als jij hem een tijdje niet meer gebruikt. Het is heel irritant om op een bepaald moment al je notificaties kwijt te zijn (Facebook/Twitter) omdat je prongeluk de verkeerde app hebt gekilled. Dan moet je dus de Facebook app weer openen en sluiten zodat de notificaties weer aankomen, of Facebook moet dit zelf doen (gebeurt ook geloof ik). Dit kost dus meer stroom dan gewoon dingen aan laten staan :). Dingen zoals Task Killers, juice defenders hebben geen zin. Het enigste wat zin heeft is slim om gaan met je GPS/HSPDA/WIFI verbindingen.

Dat is zeker waar inderdaad :)
Alleen gebruik ik zulk soort apps niet, ik gebruik Friend Stream en die heeft altijd al moeite met verversen ;)

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #159 Gepost op: 2010/09/16, 07:27:31 »
Dat is zeker waar inderdaad :)
Alleen gebruik ik zulk soort apps niet, ik gebruik Friend Stream en die heeft altijd al moeite met verversen ;)

Nogmaals dat kan best, ik gebruik al tijden geen Sense (al is de laatste wel een pareltje die gister is aangekondigd) dus ik kan niet oordelen over de Sense-Android (Want dat is het, gewoon een totaal andere vorm van Android). Ik heb het hier voornamelijk over mijn eigen bevindingen + onderzoek van nu (vanilla) en toen ik Android 1.5 sense had (HTC Hero)

FrSu

• Gast
« Reactie #160 Gepost op: 2010/09/17, 23:04:14 »

IT heeft op mijn werk laptop de laatste versie 3. nog wat geinstalleerd, die lijkt mijn Hero wel te zien en kan ook syncen, maar ik kan bij Outlook niets instellen, want dat blijft licht grijs in het sync programma. :o

Iemand mogelijk nog een tip voor mij? Ik heb in elk geval de voorlaatste versie gedownload en active sync. Deze laatste schijnt ook te werken. Iemand hier ervaring mee?

Groet en een fijn weekend gewenst :D

« Reactie #161 Gepost op: 2010/09/17, 23:20:54 »
HTC Sync moet je hebben :)
En jij ook een fijn weekend toegewenst, FrSu :)

Offline rja

• Lid
« Reactie #162 Gepost op: 2010/09/18, 00:08:41 »

Ik krijg m'n Hero volgende week.

Ga toch maar afscheid nemen van m'n Nokia.

Heb je de laatste versie van de HTC software sync  geinstalleerd ?

Ik las over meer problemen met Syncen op http://www.androidworld.nl/forum/ vooral met Windows 7.

Ik wil m'n contacten en m'n agenda wel overzetten van m'n Nokia naar de Hero, zal syncen wel moeten werken met Outlook 2003, dat zal onder Windows XP worden niet Windows 7.

Ik gebruik helemaal geen Outlook 2003 prive, maar lijkt me de enige manier omdat over te zetten.

« Laatst bewerkt op: 2010/09/18, 00:10:21 door rja »

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #163 Gepost op: 2010/09/18, 08:05:14 »
Niet helemaal waar :), wat je het beste kan doen is alles alvast in kloppen/invoeren in je Google account, bijvoorbeeld met een sync tool (er zijn er genoeg voor Windows).

FrSu

• Gast
« Reactie #164 Gepost op: 2010/09/18, 08:33:49 »
De laatste versie 3. nogwat werkt HTC Sync niet om te syncen met Outlook 2003 op mijn werk. Daar gebruiken we geen Google, behalve om te zoeken. :D

Ga het IT laten proberen met de eerdere 2.4 versie of anders met Active Sync. Hoop dat dit gaat werken, want zonder mijn (werk)agenda kan ik niet. En heb ook het liefst 1 apparaat bij me.

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #165 Gepost op: 2010/09/18, 08:49:37 »
Het was dan ook een bericht naar rja en niet naar jou ;). Als je op dit moment al je info in een normale outlook hebt thuis (dus niet op je werk, of via exchange) is de beste manier het gewoon even pushen naar je Google account.

FrSu

• Gast
« Reactie #166 Gepost op: 2010/09/18, 09:10:08 »
Duidelijk. ;)

Dit draadje gaat over het systeem Android als andere distributie van Linux en ik denk dat ik het nu wat aan het vervuilen ben met mijn sync vragen. Kan dit beter op een Android NL forum doen, lijkt mij. Behalve dit forum uiteraard, wat is een goed Android NL forum waar ik met dit soort vragen terecht kan?

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #167 Gepost op: 2010/09/18, 09:23:26 »
www.androidworld.nl/forum is volgens mij op dit moment het meest bezochte Android forum..  draait ook alweer een tijdje, verder is xda heel goed maar dat is Engels, en meer voor de hackers/tweakers onder ons :).

FrSu

• Gast
« Reactie #168 Gepost op: 2010/09/18, 09:42:05 »
Dank voor de tip, heb me inmiddels aangemeld op dat forum en de vraag daar gesteld. :D

Offline rja

• Lid
« Reactie #169 Gepost op: 2010/09/18, 11:44:40 »
Dank voor de tip, heb me inmiddels aangemeld op dat forum en de vraag daar gesteld. :D
Als jullie Exchange gebruiken, kun je ook rechtstreeks de gegevens ophalen via de Hero, volgens mij.

Zonder een pc.

Kun je IT vragen.

Zie :

http://www.htc.com/nl/howto.aspx?p_id=283&id=38

FrSu

• Gast
« Reactie #170 Gepost op: 2010/09/18, 13:02:37 »
Ok , dank voor de tip. Heb dit even doorgestuurd naar IT.

Offline satshow

• Lid
« Reactie #171 Gepost op: 2010/09/18, 13:42:50 »
Ben trouwens benieuwd als ik mijn samsung galaxy update naar android 2,2 als die er is of dat mijn garantie dan ook weg is.

Offline simthadim

• Lid
« Reactie #172 Gepost op: 2010/09/18, 14:00:43 »
Ben trouwens benieuwd als ik mijn samsung galaxy update naar android 2,2 als die er is of dat mijn garantie dan ook weg is.

Als jij 'm eind September update dan zeker niet. Naar verwachting komt Samsung dan met een update (en ook met een nieuwe firmware om die irritante GPS en LAG bugs te verminderen). Indien je z'on custom ROM wil gebruiken zou je het warranty kaartje er even bij moeten pakken (blauw ding dat je erbij kreeg): : "Warranty is void if..."

Offline rja

• Lid
« Reactie #173 Gepost op: 2010/09/18, 14:31:50 »
Gewoon de originele firmware backuppen.

Dan je kun je die terugzetten als je problemen hebt met je telefoon.

FrSu

• Gast
« Reactie #174 Gepost op: 2010/09/18, 18:38:19 »
Wat is "rooten"?