Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ontwerpwedstrijd Lucid Lynx Poster en Flyers  (gelezen 19675 keer)

Offline Bobbie

• Lid
Re: Ontwerpwedstrijd Lucid Lynx Poster en Flyers
« Reactie #50 Gepost op: 2010/03/11, 08:09:23 »
Mooie poster Ronnie  :) :)

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #51 Gepost op: 2010/03/11, 08:41:05 »
Mooie poster Ronnie  :) :)

Yeey, ik heb een fan  O0
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #52 Gepost op: 2010/03/11, 10:16:42 »
Ter aanvulling, ziet er fris uit, zo de desktop er op maakt het duidelijk dat het om een computer besturings systeem gaat, de kleuren, passend en komt overeen met de Gnome desktop, ja zou zeggen profesioneel, top.

« Reactie #53 Gepost op: 2010/03/11, 13:11:11 »
Idd. ik vind deze ook veel beter dan de vorige. :) De achtergrond van een weg zonder de titel "The highway to freedom is now open for everyone" kwam op mij niet zo duidelijk over. Het gaat spannend worden.

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #54 Gepost op: 2010/03/11, 21:59:18 »
die van ronnie heeft ook mijn stem,

de rest is ook prachtig maar dit is mooi, duidelijk en to the point voor een buitenstaander :)

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #55 Gepost op: 2010/03/11, 22:09:15 »
Als ik eerlijk ben, vind ik die van mij te druk. Kon alleen geen manier vinden om dit te verbeteren.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline siaman

• Lid
    • Bits of Freedom
« Reactie #56 Gepost op: 2010/03/11, 22:37:14 »
Ik heb mijn flyer terugveranderd naar dezelfde stijl als de poster.

@chris: je begrijpt natuurlijk wel dat Apeldoorn voor jou nu een no go area is  =D
And Tschaikovsky said: Let There Be Rock!

Offline siaman

• Lid
    • Bits of Freedom
« Reactie #57 Gepost op: 2010/03/12, 09:16:17 »
Als ik eerlijk ben, vind ik die van mij te druk. Kon alleen geen manier vinden om dit te verbeteren.

Gebruik bv hetzelfde font als in de flyer of een andere schreefloze letter.
Je hebt een mooie, frisse en moderne poster, dan vind ik het zonde om een lettertype te gebruiken dat wat "ouderwets" aandoet. Schreefletters vind ik vooral geschikt voor boeken, niet voor posters.

De paarse balk bovenin zou ik weghalen, die verstoord een beetje de ronde hoeken erboven.

En als laatste: als je de alternatieve tekst gebruikt waarin de steekwoorden al verwerkt zitten kunnen de geroteerde steekwoorden die je nu hebt, weg.

Dat was het, ik hoop dat ik niet teveel kritiek heb, want je hebt een hele mooie poster maar hij kan nóg mooier, vind ik persoonlijk. Ook al verlies ik nu misschien wel  ;)
And Tschaikovsky said: Let There Be Rock!

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #58 Gepost op: 2010/03/12, 09:56:41 »

Gebruik bv hetzelfde font als in de flyer of een andere schreefloze letter.
Je hebt een mooie, frisse en moderne poster, dan vind ik het zonde om een lettertype te gebruiken dat wat "ouderwets" aandoet. Schreefletters vind ik vooral geschikt voor boeken, niet voor posters.

De paarse balk bovenin zou ik weghalen, die verstoord een beetje de ronde hoeken erboven.

En als laatste: als je de alternatieve tekst gebruikt waarin de steekwoorden al verwerkt zitten kunnen de geroteerde steekwoorden die je nu hebt, weg.

Dat was het, ik hoop dat ik niet teveel kritiek heb, want je hebt een hele mooie poster maar hij kan nóg mooier, vind ik persoonlijk. Ook al verlies ik nu misschien wel  ;)

Bedankt voor de Feedback, zo zie ik het graag. Dit heb ik veel liever, dan dat iedereen zegt dat het een mooie poster is. Hoe mooi een poster ook is, er is altijd wel wat te verbeteren, het is dan ook goed te horen wat er verbeterd kan worden. Ik zal eens kijken wat ik nog voor de 15e kan verbeteren.

Wat betreft die paarse balk had ik ook hetzelfde idee, maar ik vond ook dat de datum goed zichtbaar moet zijn. Tot nu toe nog geen goede oplossing voor gevonden.

Bij het lettertype had ik het idee, dat de poster wat luchtiger is dan de strakke arial. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de mening van de anderen hier op het forum.

Ach, het zal een spannende strijd worden denk ik. Mijn stem heb je alvast, ik vind die van jou mooier (grootste deel vanwege de rust)

Documentatie Terminal

« Reactie #59 Gepost op: 2010/03/13, 14:26:15 »
De inzendingen sluiten per maandag. Op dit moment zijn er minder dan 7 ontwerpers die een ontwerp hebben gemaakt. Ik herhaal nog even dat de procedure is aangepast indien er minder dan 7 inzendingen zijn zodat daar geen onduidelijkheid over is.

De stemprocedure is enigszins aangepast. Als er minder dan 7 ontwerpers een ontwerp hebben ingeleverd dan kiezen de sponsoren direct het winnende ontwerp. Zijn er 7 of meer ontwerpers die een ontwerp inleveren dan gaat het stemmen met een tweetraps procedure waarbij de sponsoren de drie finalisten kiezen, en de community het winnende ontwerp.

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #60 Gepost op: 2010/03/13, 15:37:59 »
Ik kan ze niet zelf verwijderen maareh; al mijn bijlages behalve luuk6.png mogen weg.

« Reactie #61 Gepost op: 2010/03/15, 09:17:06 »
Kan het ook verlengt worden?

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #62 Gepost op: 2010/03/15, 10:58:19 »
Kan het ook verlengt worden?

Ik vrees van niet. De sponsoren hebben tijd nodig om de poster te beoordelen. Daarna krijgt de winnaar nog tijd om de poster verder te verbeteren. De volgende stap is het drukken van de posters en flyers. Als laatste moeten deze nog verspreid worden door heel het land.

En dit moet allemaal in grofweg 2 maanden gebeuren.

Documentatie Terminal

« Reactie #63 Gepost op: 2010/03/15, 11:04:49 »
De inzendingen zijn nu gesloten. Het is nu aan de sponsoren om het winnende ontwerp te kiezen. 23 maart zal bekend zijn welke ontwerper de posters en flyers van de releaseparty mag maken, en de twee andere posters die het meest gewaardeerd werden. Komen er twee winaars met evenveel stemmen uit de bus, dan zal hier op het forum de finale plaatsvinden.

« Reactie #64 Gepost op: 2010/03/15, 11:49:21 »
Ik zal in dit berichtje de stemming bijhouden. Toch spannend. :)

Iedere sponsor geeft zijn drie favorieten aan. Het favoriete ontwerp krijgt 4 punten, de tweede krijgt 2 punten, de derde krijgt 1 punt.

Tussenstand:

Siaman      2
Thomas1
Ronnie
Luuk584
Kalilah
« Laatst bewerkt op: 2010/03/15, 13:27:59 door Thomas de Graaff »

« Reactie #65 Gepost op: 2010/03/15, 12:24:54 »
Heey, wacht ff. Het was tot 15 mrt ik heb nog een inzending

« Reactie #66 Gepost op: 2010/03/15, 12:32:17 »
Hallo Dooitze,
15 maart was het einde inzendingen. Dat staat duidelijk op de wiki vermeld. Vandaag dus. Helaas ben je dus te laat.

« Reactie #67 Gepost op: 2010/03/15, 12:34:09 »
Dus als ik vandaag nog iets inlever ben ik dus neem ik aan nog op tijd

« Reactie #68 Gepost op: 2010/03/15, 12:36:28 »
Nee, vandaag is het einde inzendingen. Dat wil zeggen dat er geen inzendingen meer ingezonden mogen worden.

« Reactie #69 Gepost op: 2010/03/15, 12:38:01 »
Heb ik mijn best erop gedaan, en nu maag ik hem niet eens meer inzenden :|

DarkEra

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: 2010/03/15, 12:39:01 »
Er is een verschil tussen de uitspraken "Tot" en "Tot en met....". Als men had gezegd "Tot en met 15 maart" dan had je nog geluk gehad Dooitze. Dus eigenlijk had jij jou ontwerp gisteren ten laatste moeten insturen.

« Reactie #71 Gepost op: 2010/03/15, 16:11:06 »
Jammer, dan stuur ik hem voor M wel in

« Reactie #72 Gepost op: 2010/03/16, 09:51:09 »
Tussenstand (de laatste sponsor gaf aan maar twee ontwerpen goed te vinden, en heeft geen derde genoemd):

Siaman      6
Thomas1
Ronnie
Luuk586
Kalilah

« Reactie #73 Gepost op: 2010/03/16, 13:03:10 »

Naam      Totaal            
Siaman      10244
Thomas11
Ronnie
Luuk58642