Allereerst: ik respecteer de visie en mening van Pjotr123. Laten we niet vergeten, dat hij zich bijzonder veel inzet voor Ubuntu-NL. Tevens hebben zijn adviezen mij (en vele anderen) al dikwijls geholpen. Zijn visie is voor mij in elk geval een signaal.
Ik ben het trouwens met hem eens, dat Ubuntu op bepaalde principes is gebouwd, zoals de pakketbronnen en de versies van progjes. Ubuntuzilla en Ubuntu Tweak passen daar misschien niet in.
Anderzijds:
Het hele idee achter Linux en Open Source is gebouwd op het vroegere idee van het delen en verspreiden van software. Ik kan me herinneren, dat we ooit software met elkaar deelden via de radio (al die piepjes, weet je wel) en dan opnamen op cassette.
Die PPA's zijn in mijn ogen een moderne versie van dat concept. Waarom moet dat dan zo moeilijk zijn? Waarom heeft Ubuntu zelf dan geen handige tool om gewenste bronnen toe te voegen? Het gevolg is nu, dat ik allerhande vage websites moet afstruinen om de bronnen en keys te vinden.
Ubuntu Tweak is dan toch wel een handig progje.
Ik zou eigenlijk willen pleiten, om iets dergelijks standaard op te nemen in Ubuntu. Dan is er tegelijk de gewenste controle op wat het doet, naast het gemak wat het meebrengt.
Hetzelfde geldt voor UbuntuZilla. Het hele idee achter Linux, is scripting. Waarom dan iets dergelijks afraden?
Met Pjotr ben ik het eens: wanneer een script of programma
bewezen heeft onveilig te zijn , moeten we het ten zeerste afraden. In alle andere gevallen moeten we het op zijn minst analyseren, of het voordeel van de twijfel geven.
Dit is mijn bescheiden visie,
voor wat het waard is

Groetend,
Steven
P.S.
Pjotr,
in geen geval heb ik trouwens de bedoeling je aan te vallen, uiteraard begrijp je dat