Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tomboy: een Windows-infiltrant in Linux?  (gelezen 15452 keer)

Re: Tomboy: een Windows-infiltrant in Linux?
« Reactie #50 Gepost op: 2010/01/31, 15:14:49 »
In zekere zin kun je stellen, dat Tomboy een Windows-infiltrant. Op Mono zitten patenten van MicroSoft en Windows is van MicroSoft. Tomboy wordt gemaakt met Mono. Dus in die zin is Tomboy een Windows-infiltrant.

Derhalve moet Tomboy eraf en Gnote erop.
F-spot mag er ook wel af.
Verder mag de GIMP blijven in de komende Ubuntu-versie.
En is het tevens beter, dat Java uit Openoffice gesloopt wordt.
Een opstarttijd van 3 a 5 seconden is echt te traag. De computers worden wat betreft hardware steeds sneller, maar de software lijkt naar verhouding steeds trager te worden.

xubxub
Als je dan toch bezig bent, verwijder dan ook maar alle codecs van je systeem.

« Reactie #51 Gepost op: 2010/01/31, 23:34:14 »
Tomboy is een fijn programma, maakt mij het verder uit wat er achter zit. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Rinse

• Lid
« Reactie #52 Gepost op: 2010/02/01, 11:04:40 »
Tomboy is gewoon een linux-programma. Het is echter geschreven met Mono, en dat is een opensource-implementatie van Microsoft's .NET. Logisch dus dat het programma het dictaat van microsoft volgt en dat binary's dus de extensie .exe krijgen, en bibliotheken de extensie .dll.

Offline Rinse

• Lid
« Reactie #53 Gepost op: 2010/02/01, 11:06:06 »
java kun je overigens gewoon in openoffice uitzetten.
het zit niet in openoffice ingebakken

Offline xubxub

• Lid
« Reactie #54 Gepost op: 2010/02/01, 17:55:55 »
Geen idee waarom U dat hier nu allemaal vermeld ???
Overigens kun je java uitzetten in Open office.
Ook kun je Open office sneller maken.

Ja dat weet ik ook wel. Maar dan mis je toch heel veel functionaliteit in OpenOffice. Ik wil dezelfde
functionaliteit behouden, maar zonder JAVA.

Xubxub

Offline xubxub

• Lid
« Reactie #55 Gepost op: 2010/02/01, 17:58:48 »
Dat zal wel over Open Office gaan.
En ja, die vind ik ook traag.

Ja ik bedoelde de opstarttijd van OpenOffice. Die opstarttijd is net zo traag als het oude StarOffice
op een pentium II. Ik heb voor linux gekozen omdat het sneller zou werken op een wat oudere pc.
Ik heb namelijk geen zin om mijn hardware steeds te moeten upgraden om fatsoenlijk linux te kunnen draaien. Gewoon een kwestie van efficient programmeren, dunkt me.

Xubxub

« Reactie #56 Gepost op: 2010/02/01, 19:35:31 »
Dat zal wel over Open Office gaan.
En ja, die vind ik ook traag.

Ja ik bedoelde de opstarttijd van OpenOffice. Die opstarttijd is net zo traag als het oude StarOffice
op een pentium II. Ik heb voor linux gekozen omdat het sneller zou werken op een wat oudere pc.
Ik heb namelijk geen zin om mijn hardware steeds te moeten upgraden om fatsoenlijk linux te kunnen draaien. Gewoon een kwestie van efficient programmeren, dunkt me.

Xubxub
Onzin als je het mij vraagt. Programma's worden steeds uitgebreider en zwaarder, hetgeen meer systeembelasting met zich meebrengt. Commerciële bedrijven willen wel eens de systeemeisen bewust hoog houden zodat er geld in het laatje wordt gebracht, maar dit is gelukkig niet het geval bij opensource-software. OpenOffice.org is gewoon geen lichte software. Jij wil blijven werken met een PII: fijn, maar dan moet je de consequenties ook ervaren.

Het wordt echt eens tijd om te upgraden, met een PII kom je nergens meer tegenwoordig.

Offline Rinse

• Lid
« Reactie #57 Gepost op: 2010/02/02, 00:26:43 »
Maar dan mis je toch heel veel functionaliteit in OpenOffice.

Zoals wat?

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #58 Gepost op: 2010/02/02, 10:11:55 »
Java is essentieel als je base wil gebruiken. Maar voor de rest verlies je volgens mij praktisch geen functionaliteit zonder java. Hoe dan ook, java maakt niet het verschil in opstarttijd voor OpenOffice.

OOo is een bijzonder zwaar beest. Het zal nog niet gauw lichter worden. Positief is alvast dat het sedert vele  jaren niet meer zwaarder wordt.

Als je de quickstarter gebruikt (ik weet niet hoe goed die nu werkt onder Linux), dan zou de initiele opstarttijd wat korter moeten worden omdat al één en ander gedurende de systeemstart wordt geladen.

Voor lichtere, sneller opstartende "productivity" software voor oudere PC's kan je eens Abiword en gnumeric proberen. Vergis je niet: gnumeric is ongemeen krachtig. Een licht "presentatie"-alternatief is er evenwel niet.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #60 Gepost op: 2010/02/02, 10:53:19 »
Maar als je die installeerd in een gnome omgeving krijg je wel een hele hap KDE progjes mee binnen gesleurd , dus nee bedankt. :o
Hou het wel op OOo , die werkt overigens  redenlijk snel bij mij zonder die snelstarter.
En in de plaats van Tomboy gebruik ik voor kleine notities  Gedit text bewerker. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Rinse

• Lid
« Reactie #61 Gepost op: 2010/02/02, 11:27:01 »
Soms benijd ik Windows-gebruikers: die maken zich niet druk om dit soort zaken ;)

Offline ubby

• Lid
« Reactie #62 Gepost op: 2010/02/02, 15:10:02 »
Citaat
Soms benijd ik Windows-gebruikers: die maken zich niet druk om dit soort zaken Wink

Die hebben het dan ook druk genoeg met andere zaken =D

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #63 Gepost op: 2010/02/02, 18:32:54 »
...en eigenlijk is het misschien een verkeerde houding om je er druk om te maken. Ook ik ben een"gnome purist", maar wat geven die enkele megaytes als je daarmee enkele excellente KDE programma's in een gnome omgeving draait?