Vrijwel altijd wil je kiezen voor "de versie van de pakketbeheerder". De standaard voorgeselecteerde keuze (behoud van de reeds geïnstalleerde versie) is meestal verkeerd.
Integendeel. Vandaag een upgrade gedaan van mijn eigen Ubuntu server gedaan van 9.04 naar 9.10. De vraag over "de versie van de pakketbeheerder" gekregen voor apparmor, named en apache2. Per abuis voor "de versie van de pakketbeheerder" gekozen voor apparmor. Gevolg named (dns server) werkte niet meer en dus was er voor niemand in huis internet.

Gelukkig heb ik bestand /etc/apparmor.d/usr.sbin.named kunnen herstellen maar dat was niet nodig (wel makkelijk

) als ik de eigen versie had behouden.
Het advies
kan bruikbaar zijn voor een desktop om alles opnieuw in te stellen maar voor een Ubuntu server is het omgekeerde het geval. Ik kan dan mij geen concrete situatie bedenken waarin voor "de versie van de pakketbeheerder" gekozen moet worden.
Kiezen voor "de versie van de pakketbeheerder" is meestal verkeerd en NIET de standaard keuze. (lees: na de upgrade werkt Ubuntu dan niet meer als voorheen).