Ik heb ditzelfde probleem. Ik heb een paar maanden terug een mailtje naar de helpdesk van school gestuurd, uiteraard met een voorspelbaar antwoord.
Hier de mailconversatie:
Hallo,
Ik heb een probleem met Magister.
Dit programma werkt niet op mijn computer, dit terwijl deze ruim aan de systeemeisen voldoet. (AMD Athlon X4, 64 bit processor en 2GB RAM)
Ik draai de laastste Mozilla Firefox en de plugin die Microsoft me aanbiedt is helemaal up to date.
Het blijft hangen met het draaien van cirkeltjes, dit probleem had ik ook op mijn vorige computer (Pentium IV, 32 bit). Ik heb oud een plaatje bijgevoegd.
Volgens de brief die we hebben gekregen moest ik op dit adres zijn als we problemen hadden met Silverlight.
Sjoerd Broekhuijsen
(Ja, ik deed hier een beetje flauw door niet te vermelden dat ik Linux gebruik)
-----------------------------------------------------------------------
Beste Sjoerd,
Zou je eens willen kijken of het in Internet Explorer wel goed gaat?
Magister heeft een applicatie update gehad en in Magister word eigenlijk alleen maar volledig ondersteund onder de Microsoft producten en geen andere browsers. Als andere browsers werken is het een geluk maar is verder geen ondersteuning op. Laat ons aub even weten of het in IE wel goed gaat zodat wij ook weten wat wel en wat niet werkt. Dit zullen we dan ook met Schoolmaster (de leverancier) kortsluiten en kijken wat eventueel de oplossing zou kunnen zijn.
Met vriendelijke groet,
<knip>
Sorry voor het late antwoord. ook Internet Explorer draait niet op mijn computer.
Ik draai zelf een GNU/Linux distributie (op het moment Ubuntu 10.10), dus ik heb helemaal geen Windows.
Ik kan IE6 en waarschijnlijk zelfs IE7 volgens mij wel emuleren, maar ik heb weinig hoop dat dat goed gaat.
De laatste versie van Moonlight (de silverlight plugin voor Linux. Deze is ontwikkeld door Novell en deels door Microsoft zelf) staat hier geinstalleerd.
Met vriendelijke groeten,
Sjoerd Broekhuijsen
Beste Sjoerd,
De laatste versie van silverlight voor Linux is eigenlijk al weer oud. Inmiddels is de versie voor windows alweer iets verder.
Je kunt even kijken of er een nieuwere beta versie is voor linux en die dan even proberen. Of anders via sandbox een virtuele windows installeren dan ben je er ook.
Helaas kunnen we je hier niet verder mee helpen aangezien linux niet gesupport word en wij hier de kennis ook niet in hebben.
Met vriendelijke groet,
<knip>
Ik zal nog eens een mailtje naar Schoolmaster sturen, ik verwacht geen snelle fix maar het is toch het minste dat ik kan doen.
Overigens gebruiken we momenteel op school Magister 5.2.8.1, ook is de error veranderd. Nu krijg ik tekst te zien.
(Hier is de tekst die ik te zien krijg:
Er is een fout opgetreden bij het laden:
System.ArgumentException: Operation 'GetStartupData' not found in the service contract 'ILoginService' in namespace 'http://tempuri.org/'
at System.ServiceModel.ClientBase`1+ChannelBase`1[Dynamic.WCFClientProxy.Silverlight.Proxy.ILoginService,Dynamic.WCFClientProxy.Silverlight.Proxy.ILoginService].BeginInvoke (System.String methodName, System.Object[] args, System.AsyncCallback callback, System.Object state) [0x00000] in <filename unknown>:0
at DynamicSoapProxy.ServiceClientBase`1+ClientChannelBase[Dynamic.WCFClientProxy.Silverlight.Proxy.ILoginService].Invoke[StartupData] (System.String methodName, DynamicSoapProxy.OnCompletion`1 completionCallback, System.Object UserState, Boolean WaitForCompletion, System.Object[] parameters) [0x00000] in <filename unknown>:0
at DynamicSoapProxy.ServiceClientBase`1[Dynamic.WCFClientProxy.Silverlight.Proxy.ILoginService].Invoke[StartupData] (System.String methodName, DynamicSoapProxy.OnCompletion`1 completionCallback, System.Object[] parameters) [0x00000] in <filename unknown>:0
at Dynamic.WCFClientProxy.Silverlight.Proxy.LoginServiceClient.GetStartupData (DateTime clientDate, DynamicSoapProxy.OnCompletion`1 cb) [0x00000] in <filename unknown>:0
at Magister.smBootstrapper.Ⴗ () [0x00000] in <filename unknown>:0
@nanderv
Is dat 'Magischer' project nu helemaal offline, of is dat tijdelijk (totdat Schoolmaster bijvoorbeeld antwoord geeft)?
Het klonk als een hoopvol project..