Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MSN ( Achtig programma )  (gelezen 12991 keer)

Offline track

• Lid
Re: MSN ( Achtig programma )
« Reactie #50 Gepost op: 2009/11/02, 15:29:28 »
Als je dit bestand onder het schijfveld in de Bijlage zet kun je het hier posten, net als bij een email.  :)

track

Offline R1P

• Lid
« Reactie #51 Gepost op: 2009/11/02, 16:29:48 »
Als je dit bestand onder het schijfveld in de Bijlage zet kun je het hier posten, net als bij een email.  :)

track

Okay, en ik heb bij Pidgin als ik een mail open dat ik word doorgelinkt naar hotmail, maar mijn wachtwoord is 2 keer fout, de derde keer is hij goed. Dit is ALTIJD en ik weet 100% zeker dat het wachtwoord goed is ...

Mvg

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #52 Gepost op: 2009/11/02, 16:32:35 »
Ik heb Numlockx maar numlock is standaard uitgeschakeld bij opstart.

Best mogelijk dat je dat hebt uitgeschakeld toen je een keer teveel op de Numlock-toets drukte omdat het ledje het niet deed. Druk er één keer op en start de pc opnieuw op, grote kans dat het ledje dan brandt.

« Reactie #53 Gepost op: 2009/11/02, 16:34:13 »
Welke Ubuntu-versie gebruik je, als ik vragen mag?

Offline R1P

• Lid
« Reactie #54 Gepost op: 2009/11/02, 16:37:35 »
Welke Ubuntu-versie gebruik je, als ik vragen mag?

9.10 en Mikkel ik ga het proberen :)

« Reactie #55 Gepost op: 2009/11/02, 16:42:55 »
Ik vind de geluidjes van Pidgin zelf ook erg irritant. Je kunt ze in één klap uitzetten via Extra -> Geluiden dempen. Verder zijn de meldingen uit te schakelen, alleen niet waar je het zou verwachten. Het is namelijk een plug-in. Ga naar Extra -> Plug-ins en schakel "Pop-ups via Libnotify" uit. De meldingen zouden dan weg moeten zijn.

Kun je voor ons een duidelijk omschrijven wat je precies wilt met MSN? Wil je alle toeters en bellen, zoals winks, handgeschreven berichten etc., of wil je het graag eenvoudig en overzichtelijk? Wil je alleen MSN gebruiken, of ook bijvoorbeeld IRC, Yahoo!, GTalk, ICQ, enzovoorts? Wil je bestanden versturen, en snel? Moet het aanpasbaar zijn met thema's/plug-ins?

Offline R1P

• Lid
« Reactie #56 Gepost op: 2009/11/02, 17:02:29 »
Ik vind de geluidjes van Pidgin zelf ook erg irritant. Je kunt ze in één klap uitzetten via Extra -> Geluiden dempen. Verder zijn de meldingen uit te schakelen, alleen niet waar je het zou verwachten. Het is namelijk een plug-in. Ga naar Extra -> Plug-ins en schakel "Pop-ups via Libnotify" uit. De meldingen zouden dan weg moeten zijn.

Kun je voor ons een duidelijk omschrijven wat je precies wilt met MSN? Wil je alle toeters en bellen, zoals winks, handgeschreven berichten etc., of wil je het graag eenvoudig en overzichtelijk? Wil je alleen MSN gebruiken, of ook bijvoorbeeld IRC, Yahoo!, GTalk, ICQ, enzovoorts? Wil je bestanden versturen, en snel? Moet het aanpasbaar zijn met thema's/plug-ins?

Als die notificaties weg zijn is het goed genoeg :D.
Alleen heb ik redelijkvaak dat het programma de verbinding verliest...
Misschien ligt het aan mijn draadloze netwerk mja.
Verder zit ik nog met het probleem Numlock en dat het uTorrent icoontje niet weg wilt, ik heb het geïnstalleerd via Wine en ook eraf gegooid maar het icoon blijft staan, ook via menu indeling...

Mvg

« Reactie #57 Gepost op: 2009/11/02, 17:09:30 »
Verliezen andere programma's ook regelmatig de verbinding? Misschien moet je een tijdje een ander MSN-programma gebruiken om uit te sluiten dat het aan Pidgin ligt.

Je hebt het uTorrent-pictogram niet kunnen verwijderen door de Menu-editor te openen? Dat is vreemd. Je kunt het altijd nog handmatig verwijderen door de programmastarter handmatig te verwijderen. Open Locaties -> Bestanden zoeken en voer in als zoekterm:
*.desktop
Hiermee zoek je op alle bestanden die eindigen op de extensie .desktop, een universeel formaat voor programmastarters. Scroll door de lijst van zoekresultaten en klik met de rechtermuisknop op de starter van Utorrent en verplaats hem naar de prullenbak. Leeg de prullenbak en klaar :)

Offline R1P

• Lid
« Reactie #58 Gepost op: 2009/11/03, 06:52:24 »
Verliezen andere programma's ook regelmatig de verbinding? Misschien moet je een tijdje een ander MSN-programma gebruiken om uit te sluiten dat het aan Pidgin ligt.

Je hebt het uTorrent-pictogram niet kunnen verwijderen door de Menu-editor te openen? Dat is vreemd. Je kunt het altijd nog handmatig verwijderen door de programmastarter handmatig te verwijderen. Open Locaties -> Bestanden zoeken en voer in als zoekterm:
*.desktop

HIj vond niks :P?
Alleen 2 dingen van Google Earth... En ik heb besloten, ik gooi Ubuntu van mijn pc af. En laat het op mijn laptop wél staan...
Aangezien ik veel op internet moet gaan en msn en hotmail in verband met school en zaken heb ik toch ( op dit moment ) meer voorkeur naar Windows omdat ik daar die problemen niet mee heb.
Misschien dat ik nog van gedachten veranderd, maar als ik kMess open heb staan is ineens alles langzaam terwijl ik had vernomen dat Ubuntu en de programmas allemaal véél sneller waren.
Of ligt dit aan mijn pc ?
Ik heb ongeveer 1GB ram dacht ik.
Redelijke oude pc... HP Pavilion a560.

Mvg
« Laatst bewerkt op: 2009/11/03, 06:55:36 door R1P »

Offline track

• Lid
« Reactie #59 Gepost op: 2009/11/03, 10:44:48 »
Volgens mij is met de hardware niets mis.  Bij HP heb je soms meer last om de passende drivers te vinden,
maar anders niets.  Ik denk dat alleen verschillende instellingen een beetje meer in de war geraakt zijn. 
En dan kan het een keer mis gaan.  Dat is bij mij ook gebeurd toen ik nieuw met Linux was. 
Desnoods helpt dan toch een schone herinstallatie.
(dat zou zijn: persoonlijke data backuppen, Uby- partities wissen, schone installatie naar de vrije ruimte)

track

Offline R1P

• Lid
« Reactie #60 Gepost op: 2009/11/03, 11:20:57 »
Volgens mij is met de hardware niets mis.  Bij HP heb je soms meer last om de passende drivers te vinden,
maar anders niets.  Ik denk dat alleen verschillende instellingen een beetje meer in de war geraakt zijn. 
En dan kan het een keer mis gaan.  Dat is bij mij ook gebeurd toen ik nieuw met Linux was. 
Desnoods helpt dan toch een schone herinstallatie.
(dat zou zijn: persoonlijke data backuppen, Uby- partities wissen, schone installatie naar de vrije ruimte)

track

Ik laat het door een bedrijfje toen is 50 euro, want ik heb nu ookal partities voor windows zelf ( staat er nog op )
En ik meot dus al mijn muziek, afbeeldingen en ontvangen bestanden hebben :P.

Mvg

Offline R1P

• Lid
« Reactie #61 Gepost op: 2009/11/03, 20:43:30 »
Als dat bij verschillende programma's optreedt zou ik aan een driver-probleem denken.
Op verschillende fora heb ik dat al vaaker gezien, wél zonder een 123-oplossing.

Misschien helpt het om dat systematisch na te gaan ?  Misschien vertelt een
sudo lshw -html > ijzerwaren.htmal iets ?  (paswoord [enter] blind intikken)
Bekijk het resultaat in het bestand "ijzerwaren.htm" in jouw thuismap.  
Staat de webcam in een geel hokje ?  Dan is er geen probleem.  Anders kun je dit bestand
in de  Extra opties..  Bijlage:  zetten (links onder het schrijfhokje), dan kunnen wij
de gegevens ook nog een keer bekijken.

track

Ubuntu blijft na afmelden mijn toetsenbord als Nederlands in te stellen...
Waarom ?

Mvg

Ook heb ik Mercury messenger geïnstalleerd maar weet niet hoe het eraf gaat...
En ookkrijg ik een .exe niet geopent met Wine, hijdoet simpelweg niks.

Mvg
« Laatst bewerkt op: 2009/11/04, 10:03:01 door R1P »

Offline gieterke

• Lid
« Reactie #62 Gepost op: 2009/11/04, 10:36:51 »
Heb je nederlands al verwijderd?

Mercury kan je verwijderen in synaptic of toevoegen/verwijderen waar je andere programma's installeerd.

En een .exe werkt niet in linux. Dat is een beetje wennen maar je moet dat allemaal doen via synaptic. Dit vind je onder systeem> beheer>synaptic pakket beheer ofzoiets in die aard.
Wat nog gemakkelijker is is bij toepassingen> toevoegen/verwijderen. Daar moet je alleen kiezen welk programma je wilt installeren.

Offline R1P

• Lid
« Reactie #63 Gepost op: 2009/11/04, 11:22:37 »

Mercury kan je verwijderen in synaptic of toevoegen/verwijderen waar je andere programma's installeerd.

En een .exe werkt niet in linux. Dat is een beetje wennen maar je moet dat allemaal doen via synaptic. Dit vind je onder systeem> beheer>synaptic pakket beheer ofzoiets in die aard.
Wat nog gemakkelijker is is bij toepassingen> toevoegen/verwijderen. Daar moet je alleen kiezen welk programma je wilt installeren.

Ja ik heb nederlands al 3x ofso verwijderd...
En ik heb het geöpent met Wine maar hij doet niks :S?
Hoe komt dat ?
Ik wil het programma graag hebben namelijk...

Mvg

Offline gieterke

• Lid
« Reactie #64 Gepost op: 2009/11/04, 14:44:23 »

Hoe komt dat ?

Mvg

Niet alle programma's werken met wine. Heb er hier verschillende waarvoor ik een dual-boot nodig heb.
Kijk eens op deze site of jou programma er tussen staat. Als het er niet tussen staat zou ik ofwel voor een dualboot kiezen, een virtuele pc of anders een alternatief zoeken. Welk programma is het misschien dat iemand er wel een vervanger voor weet?

Offline R1P

• Lid
« Reactie #65 Gepost op: 2009/11/04, 14:53:41 »

Hoe komt dat ?

Mvg

Niet alle programma's werken met wine. Heb er hier verschillende waarvoor ik een dual-boot nodig heb.
Kijk eens op deze site of jou programma er tussen staat. Als het er niet tussen staat zou ik ofwel voor een dualboot kiezen, een virtuele pc of anders een alternatief zoeken. Welk programma is het misschien dat iemand er wel een vervanger voor weet?

Zegmaar SMS Bomber...
:P

« Reactie #66 Gepost op: 2009/11/04, 15:37:15 »
Dat is illegale software, waar wij je op dit forum niet mee willen/mogen helpen.

Offline R1P

• Lid
« Reactie #67 Gepost op: 2009/11/04, 15:42:36 »
Dat is illegale software, waar wij je op dit forum niet mee willen/mogen helpen.

Oh, jaa daarom :P.
Maar waarom werken andere programmas dan niet :P ?

« Reactie #68 Gepost op: 2009/11/04, 15:44:55 »
Software om abnormaal veel SMS'jes te sturen? Ik heb geen flauw idee hoe dat soort software werkt, moet je daarvoor geen telefoon aansluiten op je computer? Ik ken zulke software in ieder geval niet.

Offline R1P

• Lid
« Reactie #69 Gepost op: 2009/11/04, 15:50:06 »
Software om abnormaal veel SMS'jes te sturen? Ik heb geen flauw idee hoe dat soort software werkt, moet je daarvoor geen telefoon aansluiten op je computer? Ik ken zulke software in ieder geval niet.

Het is gewoon een soort Prank. Het doet niks mja, het is  gewoon een .exe maar hij opent hem, want er staat Openen van etc. maar hij stopt dan :S

« Reactie #70 Gepost op: 2009/11/04, 15:52:37 »
Ach joh, zo'n stom prank-programmaatje weerhoudt je toch niet om Ubuntu te gebruiken? Ik neem aan dat je dat niet dagelijks nodig hebt :P

Offline R1P

• Lid
« Reactie #71 Gepost op: 2009/11/04, 18:16:41 »
Ach joh, zo'n stom prank-programmaatje weerhoudt je toch niet om Ubuntu te gebruiken? Ik neem aan dat je dat niet dagelijks nodig hebt :P

Nee maar als ik meerde klachtne heb :P
Ik pleur zowiezo Ubuntu van me PC af en zet het op me laptop :P.

Offline R1P

• Lid
« Reactie #72 Gepost op: 2009/11/04, 19:30:53 »

Hoe stel ik btw Ktorrent in als standaard download applicatie ?

« Reactie #73 Gepost op: 2009/11/04, 19:33:15 »
Je bedoelt "KTorrent instellen als standaardprogramma voor torrent-bestanden"? Rechtsklikken op een torrent-bestand, Eigenschappen, tabblad Openen met.

Offline R1P

• Lid
« Reactie #74 Gepost op: 2009/11/05, 12:50:09 »
Je bedoelt "KTorrent instellen als standaardprogramma voor torrent-bestanden"? Rechtsklikken op een torrent-bestand, Eigenschappen, tabblad Openen met.

Ik krijg steeds meer problemen met Ubuntu, ik heb nu ineens geen geluid meer... Hij staat op de PC niet gedempt en bij VLC ook niet...
Hoe komt dit =