Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MSN ( Achtig programma )  (gelezen 13056 keer)

Offline R1P

• Lid
Re: MSN ( Achtig programma )
« Reactie #25 Gepost op: 2009/11/01, 19:59:58 »

Numlock automatisch aan? Installeer dan het pakketje numlockx met je pakketbeheer Synaptic.

Er staat een hokje voor en dat hokje is groen... Ik kan me herinneren dat ik dit al een keer eerder heb geïnstalleerd... Toch werkt het niet.

Mvg

Offline R1P

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2009/11/01, 20:02:58 »
Citaat
Ik heb nu de goeie Cheesy Alleen nog steeds dat als ik een ' wil gebruiken ik eerst op spatie moet drukken voor ik verder kan met typen, kan dit ook veranderd worden ?
Nee. Volgens mij werkt Windows met een toetsenbordindeling die tegen de internationale standaarden ingaat. Mac OS en Linux doen het goed, Windows doet het afwijkend.

Citaat
En hoe stel ik VLC als standaard programma voor films in ?
Systeem -> Voorkeuren -> Standaardtoepassingen. Of als je het specifiek voor één bestandstype wilt: rechtsklikken op een bestand, Eigenschappen, tabblad Openen met.

Maar wat is er mis met Totem?

Totem ? Als ik een film kijk gaat maar één keer die balk automatisch weg, daarna blijft hij staan :P.
En bij Standaardtoepassingen staat alleen Multimedia... Niet films of dergelijke... Kan ik niet Totem eraf gooien en alleen VLC erop laten ?

Mvg

Offline R1P

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2009/11/01, 20:10:29 »
Ik heb nu Cheese erop gezet. Hij ziet mijn webcam wel, alleen krijg een groen beeld...
Dus ik weet niet wat er mis mee is :P.
Iemand ideeën ?

Mvg

« Reactie #28 Gepost op: 2009/11/01, 20:11:29 »
Persoonlijk raad ik als vervanger voor MSN KMess aan. KMess 2.0 zit in de pakketbronnen van 9.10
Ook Emesene is op zich wel goed, maar niet mijn ding. aMSN heeft goede webcam- en audioondersteuning, maar is ook niet mijn ding, Tk is lelijk.

Offline R1P

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2009/11/01, 20:49:33 »
Persoonlijk raad ik als vervanger voor MSN KMess aan. KMess 2.0 zit in de pakketbronnen van 9.10
Ook Emesene is op zich wel goed, maar niet mijn ding. aMSN heeft goede webcam- en audioondersteuning, maar is ook niet mijn ding, Tk is lelijk.

Ik heb Kmess gezien en vond het niet echt geniaal.
Emesene vind ik tot nu toe het beste eruit zien enzo.
Ik heb btw ook Wine erop gezet, en uTorrent ermee geïnstalleerd inmiddels weer eraf gegooid maar dat Icoontje van uTorrent staat nog steeds bij Toepassingen en dan bij Wine. Ook heb ik hetzelfde met Opera ( Wel normaal geïnstaleerd )

Mvg

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #30 Gepost op: 2009/11/01, 20:57:36 »
aMSN heeft zijn beperkingen.
Ik weet nog steeds niet welke versie van Ubuntu je geinstalleerd hebt, ik ga gemakshalve nog steeds uit van 9.04.

Je kan voor chatten ook Pidgin gebruiken, zit (bij 9.04) in het standaard pakket onder 'Toepassingen'> 'Internet'. Daarmee kan je met allerlei chatprogramma's interfacen. Heb ik verder geen ervaring mee.
Ik weet niet of KMess onder een Ubuntu/Gnome omgeving werkt, want die is voor KDE. Anders gewoon uitproberen!

VLC is een toepassing die meer kan dan alleen Totem. Je systeem is volledig met Totem en VLC. VLC kan je installeren via Synaptic. Ga naar 'Systeem'>'Beheer'>'Synaptic'. Er wordt gevraagd om je password, want je gaat een pakketbron downloaden en installeren. Klop in het zoekvenster 'VLC' in, klik op toepassen. Dan heb je uiteindelijk VLC in je Toepassingen staan.

Succes!
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline R1P

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2009/11/01, 21:01:10 »
aMSN heeft zijn beperkingen.
Ik weet nog steeds niet welke versie van Ubuntu je geinstalleerd hebt, ik ga gemakshalve nog steeds uit van 9.04.

Succes!

Uhm... Ik heb 9.10 dacht ik :P en dan Gnome, kan dat ?
En Pidgin kreeg ik niet geïnstalleerd ik deed voor 9.10 zoals op de site stond maar er kwam niks dus ik vind het al niks :P.

Mvg

« Reactie #32 Gepost op: 2009/11/01, 21:03:12 »
Empathy is de standaard in 9.10 Die heeft ook webcam- en audioondersteuning. Heb hem zelf nog niet getest, maar schijnt wel redelijk te zijn.

« Reactie #33 Gepost op: 2009/11/01, 21:05:32 »

Ik heb Kmess gezien en vond het niet echt geniaal.
Emesene vind ik tot nu toe het beste eruit zien enzo.
Ik heb btw ook Wine erop gezet, en uTorrent ermee geïnstalleerd inmiddels weer eraf gegooid maar dat Icoontje van uTorrent staat nog steeds bij Toepassingen en dan bij Wine. Ook heb ik hetzelfde met Opera ( Wel normaal geïnstaleerd )

Mvg
Waarom zou je in godsnaam uTorrent installeren in Wine? Je hebt toch Toepassingen -> Internet -> Transmission?

En Opera moet je helemaal niet in Wine installeren. Opera heeft een Linux-versie.

Je kunt Totem eraf gooien, maar ik weet niet of dat wel zo verstandig is. Totem zit namelijk ook in Firefox en zorgt dat embedded multimedia afgespeeld kan worden. Je wilt dat dvd's automatisch openen in VLC? Dat kan geloof ik in de bestandsbeheerder via Bewerken -> Voorkeuren -> tabblad Media.

Offline R1P

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2009/11/01, 21:07:49 »
Empathy is de standaard in 9.10 Die heeft ook webcam- en audioondersteuning. Heb hem zelf nog niet getest, maar schijnt wel redelijk te zijn.

Ik vond hem niet zo heel goed, ik vond emesene beter.
En zou je me kunnen helpen met het programma "Wine" ?

Mvg

« Reactie #35 Gepost op: 2009/11/01, 21:10:35 »
Opera heeft idd ook een Linux-versie.
Als je een vervanging zoekt voor uTorrent, dan kan ik je KTorrent aanraden.

Offline R1P

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2009/11/01, 21:13:19 »
Opera heeft idd ook een Linux-versie.
Als je een vervanging zoekt voor uTorrent, dan kan ik je KTorrent aanraden.

Ktorrent ?
Ik heb nu Deluge valt me een beetje tegen om eerlijk te zijn, het ziet er mooier uit maar het stelt niet veel voor.
Ik heb nu het probleem, Opera en uTorrent zijn eraf, maar de icoontjes blijven staan bij Toepassingen...
Hoe krijg ik deze weg ?
En is het standaard programma voor Torrents niet sneller als KTorrent ?

« Reactie #37 Gepost op: 2009/11/01, 21:20:59 »
Transmission is bij veel mensen slomer dan KTorrent, dat is een feit. Daarbij, als je gewend bent aan uTorrent, is KTorrent een veel prettiger programma omdat het veel op uTorrent lijkt.

Offline R1P

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2009/11/01, 21:33:11 »
Transmission is bij veel mensen slomer dan KTorrent, dat is een feit. Daarbij, als je gewend bent aan uTorrent, is KTorrent een veel prettiger programma omdat het veel op uTorrent lijkt.

Hmm... Okay, en werkt het ?
Ik kreeg bij emesene en aMsn heletijd dat hij verbinding moest maken, kreeg ik maar halve berichten door :P.
Kan ook zijn dat het aan mijn antieke pc ligt :P.

« Reactie #39 Gepost op: 2009/11/01, 21:33:59 »
Ja, het werkt perfect :)

Offline R1P

• Lid
« Reactie #40 Gepost op: 2009/11/01, 21:46:48 »
Ja, het werkt perfect :)
Ziet er inderdaad goed uit, zou je me kunnen uitleggen hoe ik ALLE geluiden demp ?
Ik vind het vermoeiend dat ik iedere keer zo'n geluidje hoor, ook dat schermpje rechtsboven.
En kan ik instellen dat ik moet Dubbelklikken om een chatvenster te open ? ( Oude gewoonte :P, nu hoef ik maar één keer te klikken als ikde muis eral op heb )

Mvg

Offline R1P

• Lid
« Reactie #41 Gepost op: 2009/11/01, 21:58:48 »

Je kan voor chatten ook Pidgin gebruiken, zit (bij 9.04) in het standaard pakket onder 'Toepassingen'> 'Internet'. Daarmee kan je met allerlei chatprogramma's interfacen. Heb ik verder geen ervaring mee.
Ik weet niet of KMess onder een Ubuntu/Gnome omgeving werkt, want die is voor KDE. Anders gewoon uitproberen!

Succes!

Ik heb Pidgin erop gezet, ik kreeg heletijd zo'n schermpje rechtsboven als iemand online komt enzo, kan dat weg ?
Dat vind ik genoeg reden om het programma eraf te gooien als het niet kan :P.

Mvg

Offline track

• Lid
« Reactie #42 Gepost op: 2009/11/01, 23:18:14 »
Ik gebruik zelf  pidgin  voor mijn ICQ.  Maar als je dat niet leuk vind hoef je hem maar per rechtsklik af te sluiten.

Als je iets in de menu's (toepassingen en systeem) hebt dat je wilt aanpassen hoef je allee er op rechtsklikken
en de "menu's bewerken".  Kun je van alles verwijderen, verschuiven, bijvoegen...
(dat verandert alleen de menu's, om programma's te installeren moet je in synaptic zijn)

Wat jouw cam met die groene kleur betreft, probeer gewoon met een ander progje die cam aan te spreken.
Op die manier zal je gauw zien of het een probleem van de driver is of meer van de toepassing.

track
« Laatst bewerkt op: 2009/11/01, 23:19:50 door track »

Offline R1P

• Lid
« Reactie #43 Gepost op: 2009/11/02, 01:19:59 »
Ik gebruik zelf  pidgin  voor mijn ICQ.  Maar als je dat niet leuk vind hoef je hem maar per rechtsklik af te sluiten.

Als je iets in de menu's (toepassingen en systeem) hebt dat je wilt aanpassen hoef je allee er op rechtsklikken
en de "menu's bewerken".  Kun je van alles verwijderen, verschuiven, bijvoegen...
(dat verandert alleen de menu's, om programma's te installeren moet je in synaptic zijn)

Wat jouw cam met die groene kleur betreft, probeer gewoon met een ander progje die cam aan te spreken.
Op die manier zal je gauw zien of het een probleem van de driver is of meer van de toepassing.

track

En betreft dat ik het icoontje van Opera en uTorrent er niet afkrijg, hoe los ik dat op ?
uTorrent heb ik via Wine geïnstalleerd en Opera op een normale manier.

Mvg

Ps. Opera icoon is weg, nu uTorrent nog.
En kan ik bij Pidgin dat schermpje als iemand een nieuw bericht stuurt daar rechtsboven, hoe haal ik dat weg ? Ik erger me er mateloos aan :P.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/02, 01:25:43 door R1P »

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #44 Gepost op: 2009/11/02, 01:39:41 »
En kan ik bij Pidgin dat schermpje als iemand een nieuw bericht stuurt daar rechtsboven, hoe haal ik dat weg ? Ik erger me er mateloos aan :P.

Wat dacht je ervan om eens in de Opties van Pidgin (en alle andere programma's die je al hebt opgenoemd) te kijken om het een en ander naar jouw voorkeur in te stellen?

Offline R1P

• Lid
« Reactie #45 Gepost op: 2009/11/02, 01:55:09 »

Wat dacht je ervan om eens in de Opties van Pidgin (en alle andere programma's die je al hebt opgenoemd) te kijken om het een en ander naar jouw voorkeur in te stellen?

Gedaan, maar kan het neit vinden.
Misschien dat ik niet goed kijk maar ik kan het niet vinden... Misschien dat jullie het weten .

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #46 Gepost op: 2009/11/02, 02:01:16 »
Misschien dat ik niet goed kijk maar ik kan het niet vinden...

In zo'n geval is Google ook een optie: http://developer.pidgin.im/wiki/Using%20Pidgin

Offline R1P

• Lid
« Reactie #47 Gepost op: 2009/11/02, 14:07:46 »
Ik heb Numlockx maar numlock is standaard uitgeschakeld bij opstart.
Ook doet mijn webcam het niet... Ik heb deze: http://www.emtec-international.com/nl/driver.php?categorie=AVNOM&gamme=AV%20WEBCAMS&ss_gamme=W100

wel zei een ander lid in dit topic dat mijn webcam wel werd herken, ook bij Skype en dergelijke brand het lampje dat de cam aanstaat maar krijg ik groen beeld...
Iemand suggesties ?

Mvg

Offline track

• Lid
« Reactie #48 Gepost op: 2009/11/02, 14:27:08 »
Als dat bij verschillende programma's optreedt zou ik aan een driver-probleem denken.
Op verschillende fora heb ik dat al vaaker gezien, wél zonder een 123-oplossing.

Misschien helpt het om dat systematisch na te gaan ?  Misschien vertelt een
sudo lshw -html > ijzerwaren.htmal iets ?  (paswoord [enter] blind intikken)
Bekijk het resultaat in het bestand "ijzerwaren.htm" in jouw thuismap. 
Staat de webcam in een geel hokje ?  Dan is er geen probleem.  Anders kun je dit bestand
in de  Extra opties..  Bijlage:  zetten (links onder het schrijfhokje), dan kunnen wij
de gegevens ook nog een keer bekijken.

track

Offline R1P

• Lid
« Reactie #49 Gepost op: 2009/11/02, 14:59:54 »
Als dat bij verschillende programma's optreedt zou ik aan een driver-probleem denken.
Op verschillende fora heb ik dat al vaaker gezien, wél zonder een 123-oplossing.

Misschien helpt het om dat systematisch na te gaan ?  Misschien vertelt een
sudo lshw -html > ijzerwaren.htmal iets ?  (paswoord [enter] blind intikken)
Bekijk het resultaat in het bestand "ijzerwaren.htm" in jouw thuismap. 
Staat de webcam in een geel hokje ?  Dan is er geen probleem.  Anders kun je dit bestand
in de  Extra opties..  Bijlage:  zetten (links onder het schrijfhokje), dan kunnen wij
de gegevens ook nog een keer bekijken.

track

Kan ik je het bestand sturen ?
Ik snap er namelijk niks van...

Mvg