Ubuntu 9.04 dus?
Met die standaardhandleiding van Pjotr zou het gewoon moeten werken...
Misschien hebben we wat als je de foutmeldingen geeft?
Die foutmeldingen krijg je te zien als je firefox via de terminal opstart. (gewoon via het commando "firefox")
Ik heb mijn instellingen qua flash even nagekeken in de repos en ik zag daar de 2 genoemde flash plugins niet verwijderd had zoals Pjotr had weergegeven. Ook de Hardy Partner had ik niet aangevinkt.
(Zie onderstaande install. tip van Pjotr:
3. Waardeer Adobe Flash Player op naar de nieuwste versie
In het verzamelpakket "ubuntu restricted extras" dat u zojuist hebt geïnstalleerd, zit een oudere versie van de Adobe Flash Player. Het is beter om die te vervangen door de nieuwste versie. Het verzamelpakket "ubuntu-restricted-extras" zit namelijk in de pakketbron Multiverse, en die wordt in beginsel niet bijgewerkt. Ook niet met veiligheidsupdates.
De nieuwste versie installeren van de Adobe Flash Player doet u als volgt:
a. Schakel de partner-pakketbron in.
Systeem - Beheer - Softwarebronnen
Tabblad Software van derden
vink aan (Ubuntu 8.04):
http://archive.canonical.com/ubuntu hardy partner
Voor Ubuntu 9.04 is dit:
http://archive.canonical.com/ubuntu jaunty partner
Sluit Softwarebronnen.
b. Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
Zoekterm: adobe flash
(gebruik niet het snelzoek-veld, maar de zoekknop ernaast)
druk op Enter
c. Rechtsklik muis op "flashplugin-nonfree" en selecteer "Markeren voor volledige verwijdering". Doe dit ook bij "flashplugin-installer" (voorzover aanwezig).
Druk op knop Toepassen
d. Wederom zoekterm: adobe flash
(gebruik niet het snelzoek-veld, maar de zoekknop ernaast)
e. Vink aan: adobe-flashplugin
Druk op knop Toepassen
f. Sluit Synaptic pakketbeheer.
Nu dat alles wel gedaan, maar vervolgens geeft Youtube het volgende aan:
Je hebt JavaScript uitgeschakeld of je hebt een oude versie van Adobe Flash Player. Download de nieuwste versie van Flash Player.
Wat moet ik nou doen? Ik heb wel gekeken bij de nieuwste download maar die is voor 8.04 en niet voor 9.04 (Wel een algemene versie voor Linux)....(Wellicht had ik een oudere Adobe Flashplayer maar nu even helemaal niets meer blijkbaar...)