Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Youtube gooit me eruit  (gelezen 7173 keer)

Offline Partynoud

• Lid
Youtube gooit me eruit
« Gepost op: 2009/09/15, 22:00:19 »
Als ik filmpjes op Youtube wil bekijken dan worden al m'n Firefox webpagina's (die ik open heb staan) eraf gegooid inclusief die Youtube-pagina. Ik heb dat onder 8.04 ook al gehad en nu heb ik er wéér last van. Gigantisch irritant!   >:(

Ik denk dat er iets mee opgestart wordt bij het afspelen van Youtube waardoor hij een conflict krijgt ofzo. Als dat zo is zou ik echter niet weten wat ik moet veranderen onder Bewerken-voorkeuren-Toepassingen. Iemand een oplossing?

Het kunnen ook de plugins bij de add-ons zijn, maar ja, welke.....???

(Videokaart werkt verder goed)

Offline Tom

• Lid
Re: Youtube gooit me eruit
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/15, 22:19:21 »
Hoeveel web paginas heeft U dan openstaan. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/16, 00:06:18 »
Heb je dit http://sites.google.com/site/computertip/firefox al geprobeerd? Vooral punt 1
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Partynoud

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/16, 00:57:32 »
Hoeveel web paginas heeft U dan openstaan. :)

Soms veel, soms weinig, dit maakt niks uit.

Offline Partynoud

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/16, 01:01:46 »
Heb je dit http://sites.google.com/site/computertip/firefox al geprobeerd? Vooral punt 1

Heb ik idd al gedaan. Het verandert er niets aan, als ik youtube opstart sluit hij firefox compleet af....

Ik ben bang dat ik de hele lijst af moet lopen van add-ons en toepassingen in m'n browser en ze allemaal één voor één moet aan- en uitzetten om te kijken wat het probleem veroorzaakt................. :'(  >:(

Ik had echter gehoopt dat iemand het probleem zou herkennen. Als iemand het toch weet, laat me weten svp!

« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/16, 01:16:11 »
Als FF spontaan verdwijnt zou je een geheugen probleem kunnen hebben.
Dus controleer dat eerst met memtest.

En je zou compiz nog uit kunnen zetten ....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Partynoud

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/16, 01:25:28 »
Als FF spontaan verdwijnt zou je een geheugen probleem kunnen hebben.
Dus controleer dat eerst met memtest.

En je zou compiz nog uit kunnen zetten ....

Wat is compiz en waar vind ik dat?

DarkEra

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/16, 01:40:19 »
De desktop effecten (Compiz) kan je uitschakelen bij Systeem --> Voorkeuren --> Uiterlijk. Dan in het venster van Uiterlijk klikken op de tab Visuele Effecten en die dan zetten op Geen.

« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/16, 09:54:35 »
Probeer eens een andere browser bijv. Opera. Heb je dit probleem dan ook?
Je vraagt nl. Wat Compiz is, ik vraag me dan ook af of je dit wel gebruikt.

Offline Partynoud

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/20, 00:23:48 »
Probeer eens een andere browser bijv. Opera. Heb je dit probleem dan ook?
Je vraagt nl. Wat Compiz is, ik vraag me dan ook af of je dit wel gebruikt.

Compiz heb ik gezien in de repos en staat blijkbaar aangevinkt.

Om nou over te gaan op een andere browser vind ik ook weer zoiets. Een vriend van me zegt dat er waarschijnlijk iets anders mee opgestart wordt wat uitgeschakelt moet worden, maar wat....

« Reactie #10 Gepost op: 2009/09/20, 00:33:56 »
Compiz wordt standaard geinstalleerd, deze wordt alleen actief als je deze bij Uiterlijk aan zet. Zoals Dark Era al schreef:De desktop effecten (Compiz) kan je uitschakelen bij Systeem --> Voorkeuren --> Uiterlijk. Dan in het venster van Uiterlijk klikken op de tab Visuele Effecten en die dan zetten op Geen.
Je hoeft ook niet over te gaan op een andere browser. Het is alleen om te testen of het probleem zich daar ook voordoet. Zo niet, is er wat fout in de configuratie van Firefox en zal je daarin verder moeten zoeken. Zo ja, is er iets met de geïnstalleerde flash.

Offline Partynoud

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2009/09/20, 00:47:05 »
Compiz wordt standaard geinstalleerd, deze wordt alleen actief als je deze bij Uiterlijk aan zet. Zoals Dark Era al schreef:De desktop effecten (Compiz) kan je uitschakelen bij Systeem --> Voorkeuren --> Uiterlijk. Dan in het venster van Uiterlijk klikken op de tab Visuele Effecten en die dan zetten op Geen.
Je hoeft ook niet over te gaan op een andere browser. Het is alleen om te testen of het probleem zich daar ook voordoet. Zo niet, is er wat fout in de configuratie van Firefox en zal je daarin verder moeten zoeken. Zo ja, is er iets met de geïnstalleerde flash.

Ik begrijp nu wat je bedoelt Gijsbert. Ik kan alleen Opera niet vinden in de repos.....Heb jij die wel? Welke is anders een andere goede browser om mee te testen?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #12 Gepost op: 2009/09/20, 01:08:39 »
Welke versie van Firefox gebruik je?
En welke versie van Ubuntu?
32-bit of 64-bit?
Hoe heb je Flash geïnstalleerd?

Offline Partynoud

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2009/09/20, 01:12:39 »

Ik heb Opera weten te installeren. Daar heb ik NIET het probleem dat ik eruit gegooid word (wel heb ik net als in firefox soms flikkerig beeld). Volgens jou kan ik nu het beste kijke naar de configuratie van firefox maar waar en hoe doe ik dat? (onervaren gebruiker he vandaar  ^-^ )

Offline Partynoud

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2009/09/20, 01:18:20 »
Welke versie van Firefox gebruik je?
En welke versie van Ubuntu?
32-bit of 64-bit?
Hoe heb je Flash geïnstalleerd?

Firefox 3.0.14
Ubuntu normale versie (32-bit)
Flash heb geinstalleerd volgens de handleiding van Pjotr
( http://sites.google.com/site/computertip/multimedia )

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #15 Gepost op: 2009/09/20, 01:27:56 »
Ubuntu 9.04 dus?

Met die standaardhandleiding van Pjotr zou het gewoon moeten werken...
Misschien hebben we wat als je de foutmeldingen geeft?
Die foutmeldingen krijg je te zien als je firefox via de terminal opstart. (gewoon via het commando "firefox")

Offline Arimu

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2009/09/20, 01:51:55 »
Is me de laatste tijd ook zoiets opgevallen: als ik in een embedded filmpje (youtube-filmpje in andere website) naar full-screen probeer te gaan sluit firefox zonder waarschuwing af.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #17 Gepost op: 2009/09/20, 02:08:37 »
Is me de laatste tijd ook zoiets opgevallen: als ik in een embedded filmpje (youtube-filmpje in andere website) naar full-screen probeer te gaan sluit firefox zonder waarschuwing af.
Firefox 3.5?
Dan zou dit de oplossing kunnen zijn:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1193567
Even zoeken naar "Firefox 3.5 crash when viewing YoutTube on fullscreen"

Offline Partynoud

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 2009/09/20, 03:52:45 »
Ubuntu 9.04 dus?

Die foutmeldingen krijg je te zien als je firefox via de terminal opstart. (gewoon via het commando "firefox")

Als ik dat doe krijg ik geen foutmeldingen....

Offline Partynoud

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: 2009/09/20, 04:16:58 »
Ubuntu 9.04 dus?

Ik heb mijn instellingen qua flash even nagekeken in de repos en ik zag daar de 2 genoemde flash plugins niet verwijderd had zoals Pjotr had weergegeven. Ook de Hardy Partner had ik niet aangevinkt.
(Zie onderstaande install. tip van Pjotr:

3. Waardeer Adobe Flash Player op naar de nieuwste versie

In het verzamelpakket "ubuntu restricted extras" dat u zojuist hebt geïnstalleerd, zit een oudere versie van de Adobe Flash Player. Het is beter om die te vervangen door de nieuwste versie. Het verzamelpakket "ubuntu-restricted-extras" zit namelijk in de pakketbron Multiverse, en die wordt in beginsel niet bijgewerkt. Ook niet met veiligheidsupdates.

De nieuwste versie installeren van de Adobe Flash Player doet u als volgt:

a. Schakel de partner-pakketbron in.

Systeem - Beheer - Softwarebronnen

Tabblad Software van derden

vink aan (Ubuntu 8.04):
http://archive.canonical.com/ubuntu hardy partner

Voor Ubuntu 9.04 is dit:
http://archive.canonical.com/ubuntu jaunty partner

Sluit Softwarebronnen.

b. Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer

Zoekterm: adobe flash
(gebruik niet het snelzoek-veld, maar de zoekknop ernaast)

druk op Enter

c. Rechtsklik muis op "flashplugin-nonfree" en selecteer "Markeren voor volledige verwijdering". Doe dit ook bij "flashplugin-installer" (voorzover aanwezig).

Druk op knop Toepassen

d. Wederom zoekterm: adobe flash
(gebruik niet het snelzoek-veld, maar de zoekknop ernaast)

e. Vink aan: adobe-flashplugin

Druk op knop Toepassen

f. Sluit Synaptic pakketbeheer.

Nu dat alles wel gedaan, maar vervolgens geeft Youtube het volgende aan:

Je hebt JavaScript uitgeschakeld of je hebt een oude versie van Adobe Flash Player. Download de nieuwste versie van Flash Player.

Wat moet ik nou doen? Ik heb wel gekeken bij de nieuwste download maar die is voor 8.04 en niet voor 9.04 (Wel een algemene versie voor Linux)....(Wellicht had ik een oudere Adobe Flashplayer maar nu even helemaal niets meer blijkbaar...)
« Laatst bewerkt op: 2009/09/20, 04:33:25 door Partynoud »

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #20 Gepost op: 2009/09/20, 04:27:06 »
Als je 9.04 gebruikt moet je java nog eens apart installeren omdat die niet meer in de ubuntu restricted extra's zit.
Zie hiervoor onderste link onder punt 1f staat LET OP... enz... in groene kleur:
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #21 Gepost op: 2009/09/20, 04:28:54 »
Java is heel wat anders dan javascript :)
Java is helemaal niet nodig voor Youtube etc.
Waarschijnlijk is Flash nu niet goed geïnstalleerd, of je hebt Firefox nog niet helemaal afgesloten en weer opnieuw gestart.

Offline Partynoud

• Lid
« Reactie #22 Gepost op: 2009/09/20, 04:57:59 »
Ik ben naar deze testsite gegaan:

http://kb2.adobe.com/cps/155/tn_15507.html

Daar bleek dat ik geen Adobe Flash-player had/ Heb ik daar kunnen installeren (Youtube speelt nu weer af), alleen is het probleem daar niet mee verholpen. Beeld flikkert nog steeds  (van Youtube) en als ik dus een paar seconden een filmpje heb afgespeeld wordt mijn hele browser (plus alle andere openstaande browservensters) afgesloten!

Bij de test pagina krijg ik nu de volgende opmerking:

Version test for Adobe Flash Player

* Comments (14)
    *
      Ratings:34 of 41 people found this helpful

The SWF movie below displays the specific version of the Adobe Flash Player currently installed and active in your browser. For Flash Player 6 or later, it also tests to see if the debug or shipping version of Flash Player is installed.

Note: This movie displays the version number only for Flash Player 4.0.12.0 and later. If no version number is displayed, install a newer version from the Adobe Flash Player Download Center.

Het ironische is dat ik helemaal geen filmpje te zien krijg......(Dus is er iets niet goed)

Offline Partynoud

• Lid
« Reactie #23 Gepost op: 2009/09/20, 05:00:16 »
Als je 9.04 gebruikt moet je java nog eens apart installeren omdat die niet meer in de ubuntu restricted extra's zit.
Zie hiervoor onderste link onder punt 1f staat LET OP... enz... in groene kleur:
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia

Heb ik nagekeken Heir4c, maar die heb ik goed geinstalleerd...

« Reactie #24 Gepost op: 2009/09/20, 11:57:53 »

Ik heb Opera weten te installeren. Daar heb ik NIET het probleem dat ik eruit gegooid word (wel heb ik net als in firefox soms flikkerig beeld). Volgens jou kan ik nu het beste kijke naar de configuratie van firefox maar waar en hoe doe ik dat? (onervaren gebruiker he vandaar  ^-^ )

Type in de adres balk eerst eens about:plugins Welke versie heb je van Shockwave Flash? Heb je deze versie 10.0 r32? Heb je een eerdere versie zal je de nieuwe moeten installeren. http://sites.google.com/site/computertip/multimedia punt 3.
Voor de configuratie, type in de adres balk about:config