Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Youtube gooit me eruit  (gelezen 7174 keer)

Offline Ploffie

• Lid
Re: Youtube gooit me eruit
« Reactie #25 Gepost op: 2009/09/20, 13:13:50 »
Ik ben naar deze testsite gegaan:

http://kb2.adobe.com/cps/155/tn_15507.html

Daar bleek dat ik geen Adobe Flash-player had/ Heb ik daar kunnen installeren (Youtube speelt nu weer af), alleen is het probleem daar niet mee verholpen. Beeld flikkert nog steeds  (van Youtube) en als ik dus een paar seconden een filmpje heb afgespeeld wordt mijn hele browser (plus alle andere openstaande browservensters) afgesloten!

Bij de test pagina krijg ik nu de volgende opmerking:

Version test for Adobe Flash Player

* Comments (14)
    *
      Ratings:34 of 41 people found this helpful

The SWF movie below displays the specific version of the Adobe Flash Player currently installed and active in your browser. For Flash Player 6 or later, it also tests to see if the debug or shipping version of Flash Player is installed.

Note: This movie displays the version number only for Flash Player 4.0.12.0 and later. If no version number is displayed, install a newer version from the Adobe Flash Player Download Center.

Het ironische is dat ik helemaal geen filmpje te zien krijg......(Dus is er iets niet goed)

Ik krijg daar ook geen filmpje te zien hoor, dus dat zal misschien wel zo horen.
Full screen lopen youtube filmpjes hier ook wel schokkerig, maar hij loopt niet vast.

Dit komt er te staan...
« Laatst bewerkt op: 2009/09/20, 13:18:16 door Ploffie »
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline Partynoud

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2009/09/20, 14:40:11 »
Compiz wordt standaard geinstalleerd, deze wordt alleen actief als je deze bij Uiterlijk aan zet. Zoals Dark Era al schreef:De desktop effecten (Compiz) kan je uitschakelen bij Systeem --> Voorkeuren --> Uiterlijk. Dan in het venster van Uiterlijk klikken op de tab Visuele Effecten en die dan zetten op Geen.
Je hoeft ook niet over te gaan op een andere browser. Het is alleen om te testen of het probleem zich daar ook voordoet. Zo niet, is er wat fout in de configuratie van Firefox en zal je daarin verder moeten zoeken. Zo ja, is er iets met de geïnstalleerde flash.

Ik heb Opera weten te installeren. Daar heb ik NIET het probleem dat ik eruit gegooid word (wel heb ik net als in firefox soms flikkerig beeld). Volgens jou kan ik nu het beste kijke naar de configuratie van firefox maar waar en hoe doe ik dat? (onervaren gebruiker he vandaar  ^-^ )

Type in de adres balk eerst eens about:plugins Welke versie heb je van Shockwave Flash? Heb je deze versie 10.0 r32? Heb je een eerdere versie zal je de nieuwe moeten installeren. http://sites.google.com/site/computertip/multimedia punt 3.
Voor de configuratie, type in de adres balk about:config

Ik heb de versie die je aangeeft Gijsbert.

Offline Partynoud

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2009/09/20, 14:41:53 »
Ik ben naar deze testsite gegaan:

http://kb2.adobe.com/cps/155/tn_15507.html

Daar bleek dat ik geen Adobe Flash-player had/ Heb ik daar kunnen installeren (Youtube speelt nu weer af), alleen is het probleem daar niet mee verholpen. Beeld flikkert nog steeds  (van Youtube) en als ik dus een paar seconden een filmpje heb afgespeeld wordt mijn hele browser (plus alle andere openstaande browservensters) afgesloten!

Bij de test pagina krijg ik nu de volgende opmerking:

Version test for Adobe Flash Player

* Comments (14)
    *
      Ratings:34 of 41 people found this helpful

The SWF movie below displays the specific version of the Adobe Flash Player currently installed and active in your browser. For Flash Player 6 or later, it also tests to see if the debug or shipping version of Flash Player is installed.

Note: This movie displays the version number only for Flash Player 4.0.12.0 and later. If no version number is displayed, install a newer version from the Adobe Flash Player Download Center.

Het ironische is dat ik helemaal geen filmpje te zien krijg......(Dus is er iets niet goed)

Ik krijg daar ook geen filmpje te zien hoor, dus dat zal misschien wel zo horen.
Full screen lopen youtube filmpjes hier ook wel schokkerig, maar hij loopt niet vast.

Dit komt er te staan...

Bovenstaande klopt (had ik ook als melding) , maar dat schokkerige moet er toch echt uit....

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #28 Gepost op: 2009/09/20, 14:53:47 »
Probeer eens deze link: http://www.adobe.com/software/flash/about/
Zie je nu wel welke versie je hebt?
Je hoort nu ook een filmpje te zien ("Adobe Flash Player successfully installed")

« Reactie #29 Gepost op: 2009/09/20, 15:05:09 »
Op de site eerder genoemd door Ploffie zag ik ook geen filmpje.
Op de door Johan van Dijk genoemde site wel, versie10,0,32,18.
Misschien toch een probleem met de videokaart of spelen films gewoon af?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Partynoud

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2009/09/22, 23:09:04 »
Probeer eens deze link: http://www.adobe.com/software/flash/about/
Zie je nu wel welke versie je hebt?
Je hoort nu ook een filmpje te zien ("Adobe Flash Player successfully installed")

Adobe is goed geinstalleerd als ik naar deze site ga. Ik krijge melding:

You have version 10,0,32,18 installed plus ik zie het flash-gebeuren goed.

Ik heb voor de rest een ATI-kaart, misschien dat het daaraan ligt.....

Offline Da Freeze

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2010/04/30, 21:58:19 »
Ik heb dit probleem sinds ik Ubuntu 9.10 gebruik. De voornoemde oplossingen bieden geen soelaas. Ik gebruik nu FF 3.5.9, die zonder waarschuwing crasht wanneer je een filmpje fullscreen wil bekijken.
Het ligt waarschijnlijk niet aan mijn Ati kaart, want in voorgaande Ubuntu versies gaf dit geen problemen. Nu heb ik google Chrome geinstalleerd die met meer informatie komt. Ook hierin is fullscreen kennelijk niet mogelijk, want ik krijg de melding:
De volgende plugin is vastgelopen: /opt/google/chrome/libgcflashplayer.so
Het heeft kennelijk weer eens betrekking tot flash, maar wat kan ik met deze melding?