Die unassociated ESSID is inderdaad niet helemaal zoals het moet.
Om te zien of het handmatig te configureren valt (zodat, wanneer het werkt je de info in de interfaces config file kunt zetten.. geen nut om iets in je config te zetten als het niet werkt):
iwconfig eth1 essid [SSID van het AP]
iwconfig eth1 mode managed
iwconfig eth1 key restricted
iwconfig eth1 key [WEP key van het AP]
Doe nu nog eens iwconfig en plaats de output hier weer eens. Ik weet even niet meer of je nu sudo voor al die iwconfigs moet zetten, maar daar kom je snel achter als je een wazige error krijgt. Probeer het dan eens met sudo ervoor.
Wat betekenen die commands en wat doe je er mee? Ik zou ook graag weten wat die expleciet doen.
bij de commands krijg ik
bij key en dan je wep key dan het argument invallid is.
De iwconfig is nu
eth1
unassociated ESSID: "test"
Mode: Managed Channel=0 Acces Point Not-Associated
Bit Rate 0kb/s TXpower 20 dBm Sensivity= 8/0
Retry limit: 7 RTS thr:OFF Fragment THR: off
Power management off
Link Quality: 0 Signal Level 0 Noiselevel 0
RX invallid nwid 0 Invalid misc 0 missed beacon 0
ps ik wil een ad-hoc verbinding
Arvid Van Essche
iwconfig eth1 essid [SSID van het AP]
hiermee vertel je je wireless kaart wat de naam van het netwerk is (van het AccessPoint eigenlijk)
iwconfig eth1 mode managed
uhm, weenie meer

iwconfig eth1 key restricted
uhm... moet ik ook even opzoeken
iwconfig eth1 key [WEP key van het AP]
hier geef je de WEP key op. Als je invalid blablabla krijgt dan zul je wellicht sudo ervoor moeten zetten. Met sudo vertel je het systeem dat je als root dit commando wil uitvoeren. Dus:
sudo iwconfig eth1 key [WEP key van het AP]
zal dat dan worden.
Hoe je een ad-hoc verbinding maakt... moet ik eerlijk zeggen dat ik dat niet precies weet. Wellicht dat je op beide systemen hetzelfde ESSID op moet geven. Hoe een ad-hoc dus werkt weet ik niet precies. Ik heb zelf een access point, en ging er eigenlijk van uit dat je dat wilde doen. Misschien iemand anders een idee?