Menskes,
heb een oplossing gevonden, hij geeft de wireless nog niet weer in het systeemvakje, maar men internet bolt

.draadloos wel te verstaan.
Dus zoals beloofd krijgen jullie men oplossing om alle RT73 based netwerkkaarten te laten werken.
men eerste probleem was dat men usb-wirless men feisty deed hangen. om dit al op te lossen doe je het volgende eer je je kaartje aansluit :
ga naar
http://packages.debian.org/experimental/net/rt73-common download de common en source. Omdat dit een debians zijn , kan je ze installen door gewoon dubbel te klikken op je download. Als je deze 2hebt geinstalled , reboot je je PC. Plug nu ook je usb-wireless in.
Stap 2 dankzij iemand op dit forum kwam ik op volgende link om me verder te helpen :http://wiki.ubuntu-it.org/Hardware/DispositiviSenzaFili/RalinkRT73?highlight=%28rt73%29
Ik kan deze persoon niet genoeg bedanken, dankjewel dus.
het is int italiaans maar het gaat simpel: download de driver, het handigste is om gewoon op de link te klikken ( het woordje qui ). onder de vanzelfsprekende titel Download del driver.
eens je de driver hebt, verhuis je je download naar je persoonlijke map.moet niet, maar heb het gewoon zo gedaan.
Vervolgens op je een terminalvenster, nu begint het echte werk.
typ : "tar -xvf /naam van waar je donwload staat/de naam van de download (vergeet de extensies niet)"
Een de hele file "getarred" is , typ je
"cd /lokatie van de getarrede map/Module"
dan typ je :
make
na alles gebeurt is wat moet gebeuren zie je iets staan waar het cmdo "strip" staat , dus geven we volgende cmdo in :
"strip -S rt73.ko"
vervolgens :
" sudo make install"
en dan is het werk gedaan ( mits je geen beveiligde draadloze verbinding hebt).
Reboot je pc.
Ga dan naar Systeem->Beheer->Netwerk en zet de zwervende modus uit. Geef je ESSID in waar nodig laat de rest blank en klik DHCP aan bij Netwerkinstellingen(of zoiets).
en zo zou je draadloos internet moeten bollen met de RT73-driver. of beter gezegd,zo werkt ie toch bij mij.
Hopelijk krijg ik ooit ook WPA of dergelijke aan de praat.
Alvast veel geluk en sorry voor de dubbelpost