Ik heb diverse tips geprobeerd op mijn Eee maar krijg 2 dingen niet werkend.
1) Het opstart geluid. De Windows opstart geluiden staan wel ingesteld maar doen het niet tijdens opstarten, dus zeg maar als het buroblad verschijnt. Ik weet niet meer hoe ik het precies allemaal gedaan heb, heb diverse tips in dit topic gevolgd. Als ik uitlog en terug inlog werkt het geluid wel.
2) Voor de Start-knop heb ik het Gno-menu. Dit is een prachtig menu, alleen ik weet niet hoe ik een Windows-Vista orb moet installeren. Momenteel is het hele thema een Vista-thema behalve de Start-knop, dat is nog een XP-knop. Bij de instellingen van het Gno-menu staat geen Vista-knop.
Dat van die losse orb (screenlet) heb ik geprobeerd maar dan krijg je geen menu zoals in windows, wel een popup naar boven met de inhoud van Toepassingen maar niet zo fraai als het Gno-menu.
Het gaat om Eebuntu 9.04 (de latere versies hadden niet de optie om te kiezen tussen de Ubuntu lay-out en de Eebuntu lay-out, dus met de 2 balken of de standaard Ee indeling, en om dit trucje te doen is de Ubuntu lay-out vereist), met in ieder geval het Gno-menu, Vista-iconen en Windows geluiden. Dan heb ik verder nog wat gespeeld met de iconen voor het officepakket, Firefox op Explorer laten lijken en nog wat meer van dat trucage. Op het eerste zicht is het een windows flapje geworden maar daaronder toch echt 100% Eebuntu.
De hardware is de Asus Eee 900.
Als mijn verhaal niet duidelijk is, zeg het dan, dan probeer ik het iets beter uit te leggen.
Heeft iemand tips om het geluid en de Start-knop in orde te krijgen?