Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap  (gelezen 44840 keer)

Offline n00buntu

• Lid
Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #100 Gepost op: 2009/08/27, 23:37:18 »
Ik krijg dat panel-applet van die gnomenu niet aan de linkerkant van die onderste balk, daar  waar het bij Vista zit. De "titels" van de open toepassingen zitten daarvoor in de weg..., evenals het icoontje van "terug naar bureaublad".
Ik werk wel met Hardy.
Kijk even of die zaken niet zijn 'vastgezet' op het paneel. Want dan lukt het inderdaad niet.
(Rechtsklik op zo'n icoontje, of wat er dan ook in de weg zit, en haal vinkje weg bij 'Vastzetten op paneel'. Ik neem dan wel even aan dat dit ook gewoon in Hardy kan...)

Offline ivo

• Lid
« Reactie #101 Gepost op: 2009/10/23, 21:00:43 »
Ik las dit en moest meteen aan de Woteb denken met z'n Vista project;

http://techworld.nl/technologie/12221/5-desktopomgevingen-voor-linux.html?page=4

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

« Reactie #102 Gepost op: 2009/10/23, 21:08:44 »
Er is nu ook een Transformation Pack voor Ubuntu beschikbaar: http://www.ubuntugeek.com/win7-transformation-pack-for-ubuntu.html

Nu hebben dus Ubuntu en Kubuntu allebei een Transformation Pack :)

Offline Dave

• Lid
« Reactie #103 Gepost op: 2009/10/24, 13:30:28 »
of ede als desktop gebruiken maar heb je meer ikspeej

http://www.equinox-project.org/page/screenshots

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #104 Gepost op: 2009/10/25, 00:25:24 »
Er is nu ook een Transformation Pack voor Ubuntu beschikbaar: http://www.ubuntugeek.com/win7-transformation-pack-for-ubuntu.html

Maar hoe gebruik je dat dan? Ik heb dit nu op het bureaublad staan, en dan? Het is een tar bestand. Ik wil ook eens prutsen en iemand over de streep halen.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

« Reactie #105 Gepost op: 2009/10/26, 01:45:18 »
Ik dacht ik zal hem wel installeren maar echt een gedoe allemaal. Het zou mooi zijn als je met behulp van Gnome-art het kon installeren.

Offline rings

• Lid
« Reactie #106 Gepost op: 2009/10/26, 18:49:35 »

Maar hoe gebruik je dat dan? Ik heb dit nu op het bureaublad staan, en dan? Het is een tar bestand. Ik wil ook eens prutsen en iemand over de streep halen.
Ik weet het ook niet en zou het ook graag weten

« Reactie #107 Gepost op: 2010/01/02, 13:46:28 »
Wat heeft woteb nou precies gedaan?

Offline Jitse

• Lid
« Reactie #108 Gepost op: 2010/01/02, 20:16:37 »

Rechtermuisknop op bureaublad, klik op het tabje 'Thema's' en dan onderin op installeren. Navigeer dan naar het tar bestand en klik op ok. Ubuntu vraagt nu of je het thema direct wilt gebruiken.

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #109 Gepost op: 2010/01/03, 10:17:14 »
Huh? Ik kom ubuntugeek.com niet meer op  ??? :o

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #110 Gepost op: 2010/01/03, 11:01:10 »
Ik kom er al weer op....

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #111 Gepost op: 2010/01/06, 14:01:40 »
Ik wilde ook even kijken, maar ik krijg een time out.....
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline geertman

• Lid
    • Ubuntu en Linux Mint Sites
« Reactie #112 Gepost op: 2010/02/21, 22:40:39 »
een BSOD achtergrond doet het natuurlijk altijd goed, veel geloofwaardiger kan je bijna niet overkomen  ;)

Vliegen vang je met stroop, niet met azijn.... ;)
sja, als het zoveel mogelijk op windows moet lijken..........

ik doe dat trouwens nooit als ik iemand laat zien hoe Ubuntu is, Ubuntu is nu eenmaal Ubuntu en geen windows

een Opel laat je ook niet op een Ford lijken, alleen om die Opel kwijt te raken
Voor mij is Ubuntu meer een Mercedes dan een Opel .
Opel past wel bij windows Oud primatief en lelijk  o p e l

Offline RobinAJ

• Lid
« Reactie #113 Gepost op: 2010/09/10, 20:32:03 »
Ik heb diverse tips geprobeerd op mijn Eee maar krijg 2 dingen niet werkend.

1) Het opstart geluid. De Windows opstart geluiden staan wel ingesteld maar doen het niet tijdens opstarten, dus zeg maar als het buroblad verschijnt. Ik weet niet meer hoe ik het precies allemaal gedaan heb, heb diverse tips in dit topic gevolgd. Als ik uitlog en terug inlog werkt het geluid wel.

2) Voor de Start-knop heb ik het Gno-menu. Dit is een prachtig menu, alleen ik weet niet hoe ik een Windows-Vista orb moet installeren. Momenteel is het hele thema een Vista-thema behalve de Start-knop, dat is nog een XP-knop. Bij de instellingen van het Gno-menu staat geen Vista-knop.
Dat van die losse orb (screenlet) heb ik geprobeerd maar dan krijg je geen menu zoals in windows, wel een popup naar boven met de inhoud van Toepassingen maar niet zo fraai als het Gno-menu.

Het gaat om Eebuntu 9.04 (de latere versies hadden niet de optie om te kiezen tussen de Ubuntu lay-out en de Eebuntu lay-out, dus met de 2 balken of de standaard Ee indeling, en om dit trucje te doen is de Ubuntu lay-out vereist), met in ieder geval het Gno-menu, Vista-iconen en Windows geluiden. Dan heb ik verder nog wat gespeeld met de iconen voor het officepakket, Firefox op Explorer laten lijken en nog wat meer van dat trucage. Op het eerste zicht is het een windows flapje geworden maar daaronder toch echt 100% Eebuntu.
De hardware is de Asus Eee 900.
Als mijn verhaal niet duidelijk is, zeg het dan, dan probeer ik het iets beter uit te leggen.

Heeft iemand tips om het geluid en de Start-knop in orde te krijgen?
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Offline n00buntu

• Lid
« Reactie #114 Gepost op: 2010/09/10, 22:47:07 »
2) Voor de Start-knop heb ik het Gno-menu. Dit is een prachtig menu, alleen ik weet niet hoe ik een Windows-Vista orb moet installeren. Momenteel is het hele thema een Vista-thema behalve de Start-knop, dat is nog een XP-knop. Bij de instellingen van het Gno-menu staat geen Vista-knop.
Dat van die losse orb (screenlet) heb ik geprobeerd maar dan krijg je geen menu zoals in windows, wel een popup naar boven met de inhoud van Toepassingen maar niet zo fraai als het Gno-menu.
Download Vista Real Orb van GNOME-Look.org.

Het is een zip bestand, onthoud de locatie/map waar je het opslaat.

Na download, klik met rechts op de startknop van GnoMenu (is nu de XP knop bij jou) en kies voor Eigenschappen.
In het venster dat tevoorschijn komt, klik je in de sectie Knoppenselectie (zie schermafdruk) op de knop Installeren en ga naar de locatie/map waar je het zip bestand zojuist hebt opgeslagen. Dubbelklik op het zip bestand en de knop zal geïnstalleerd worden in het GnoMenu.

Mogelijk moet je GnoMenu even afsluiten/herstarten, daarna kun je via het dropdown menu in de sectie Knoppenselectie de Vista Orb selecteren en klaar is Kees RobinAJ.

Offline RobinAJ

• Lid
« Reactie #115 Gepost op: 2010/09/11, 17:33:56 »
Prachtig, dat werkt en precies wat ik zocht. Begint er nu al echt op te lijken. Ik heb een poging gedaan om er een foto van te maken.

Het is wel lachen, Paint is bv gewoon The Gimp, het Officepakket is gewoon OpenOffice, Explorer is gewoon Firefox, de Prullenbak werkt ook en met de andere icoontjes kom je dan in Nautilus terecht. En rechts heb ik dan nog wat Screenlets geplakt waarvan ik het idee had dat ze ook wel op die van Windows lijken.

Ik heb echter nog een probleem. In Firefox heb ik het nu zover dat het in alles op Explorer lijkt alleen als je een pagina opent staat er onderaan in de balk de naam van de pagina, tot zover goed maar links ernaast staat het Firefox logo. Hoe krijg ik het nu dat dat het Explorer logo wordt. Of geen logo ernaast, ik weet niet precies hoe dat bij Explorer er uit ziet aangezien ik in de spaarzame momenten op Windows ook met Firefox werk.

En het geluid doet het nog niet. Maar de Orb is geweldig.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #116 Gepost op: 2010/09/11, 20:35:57 »
Prachtig. :D Het is je toch wel bekend hoe je softwarematig een schermafdruk kan maken (Toepassingen>Hulpmiddelen>Schermafdruk)?

De icoontjes rechtsonder lijken mij iets minder Vista-achtig. Hoe ziet het startmenu er trouwens uit?

Offline RobinAJ

• Lid
« Reactie #117 Gepost op: 2010/09/11, 21:44:58 »
Ja, dat is me bekend maar dat werkt niet lekker op mijn Eee. De boel slaat dan helemaal vast. Een foto werkt iets makkelijker. Werkt wel prima op mijn desktop. Ik denk dat de geheugencapaciteit van de Eee wat aan de krappe kant is. Zeker met al dat gepruts. Zit al op 93 % van zijn / partitie. Is een vaste 4 GB met 1 GB geheugen. De /home is 16 GB.
Ik heb even een foto gemaakt van het startmenu en eentje van mijn firefox probleem.

Het startmenu:

Het Firefox probleem:

Zoals je ziet staat er wel netjes Explorer boven maar onderaan nog het Firefox logo. Dat is nog een slordigheidje. Ik heb daarvoor al in de configuratie gezeten maar kan niet vinden waar ik dat logo kan veranderen. Het is trouwens een Explorer plugin van Firefox zelf. Eentje die wel werkte met mijn Eebuntu versie.

En ja, je hebt alweer gelijk en goed opgemerkt, rechtsonder zijn nog de Ubuntu iconen, ik weet niet waar ik de windows variant moet halen en hoe ik ze verander. Ik heb me al suf gegoogled om de iconen van het officepakket en explorer te pakken te krijgen.
Vind wel dat ik al redelijk ver ben, had ik niet echt verwacht. Ik dacht als het niet lukt zet ik er de nieuwste Eebuntu of hoe hij tegenwoordig ook heet, op.

T'is trouwens wel een gaaf project. Ik kan mij daar goed mee bezig houden, en de flap is om te prutsen. Staat geen belangrijke data op. Wordt ook regelmatig opnieuw geinstalleerd.

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #118 Gepost op: 2010/09/11, 22:43:50 »
Wat een prachtig startmenu. :D Zelf heb ik ook (in Virtualbox) een Vistathema geïnstalleerd, maar bij allemaal viel het startmenu tegen.

Overigens is het logisch dat alle iconen van Firefox in /usr/share/icons staan. Heb je in die map en submappen het icoon van Firefox veranderd? Nog een pietluttigheidje: het Bureaublad weergeven-icoon. Maar door mijn reacties zie je al waarom ik zelf te weinig geduld heb voor zoiets. ;)

Offline n00buntu

• Lid
« Reactie #119 Gepost op: 2010/09/12, 01:24:46 »
Hier vind je Vista iconen:
Vista icon theme by ~hermes37.

Offline RobinAJ

• Lid
« Reactie #120 Gepost op: 2010/09/12, 09:34:22 »
Nog een pietluttigheidje: het Bureaublad weergeven-icoon. Maar door mijn reacties zie je al waarom ik zelf te weinig geduld heb voor zoiets. ;)

Wat een opmerkelijk opmerkzame leden hier ;) maar je hebt helemaal gelijk. Ook die is nog van Ubuntu om dezelfde reden als ik eerder al zei.

Wat een prachtig startmenu. :D Zelf heb ik ook (in Virtualbox) een Vistathema geïnstalleerd, maar bij allemaal viel het startmenu tegen.

Ja, het werkt geweldig. Als ik het Windows weer beu ben zijn er nog zat andere thema´s die mij aan staan. Eerst Windows goed krijgen en dan ga ik verder spelen hiermee. Hoewel ik gewoon op mijn desktop de standaard Ubuntu balken gebruik, die bevallen het beste, geen iconen op het buroblad, alleen dingen die ik gedownload heb en nog moet verwerken.

Overigens is het logisch dat alle iconen van Firefox in /usr/share/icons staan.

Nee, dat wist ik niet, maar weer wat geleerd, ga kijken of ik het kan veranderen. Ik ben niet zo thuis in het 'systeem' Ubuntu.  Daarom vind ik dit een geweldig project en ik heb al heel veel geleerd.

Hier vind je Vista iconen:
Vista icon theme by ~hermes37.

Thanks, ga kijken wat ik hier mee kan.

Offline RobinAJ

• Lid
« Reactie #121 Gepost op: 2010/09/12, 10:52:20 »
Overigens is het logisch dat alle iconen van Firefox in /usr/share/icons staan. Heb je in die map en submappen het icoon van Firefox veranderd?

Het mag dan logisch zijn maar ik kan het firefox icoon daar niet vinden, ook niet in de submappen. Ik gebruik trouwens een aangepast icon theme in .icons in mijn home-map. Ik weet niet of dat van belang is voor firefox. Ik heb nog op mijn desktop gekeken maar kan het daar ook niet vinden maar daar zie je trouwens door de bomen (lees iconen) het bos niet meer (lees het juiste icoon).

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #122 Gepost op: 2010/09/12, 12:51:04 »
Misschien kan je iets hiermee: /usr/lib/firefox-3.6.9/chrome/icons/default en /usr/lib/firefox-3.6.9/icons.
Hoewel ik gewoon op mijn desktop de standaard Ubuntu balken gebruik, die bevallen het beste, geen iconen op het buroblad, alleen dingen die ik gedownload heb en nog moet verwerken.
Dat is ook mijn beleid. ;)

Offline RobinAJ

• Lid
« Reactie #123 Gepost op: 2010/09/14, 19:36:24 »
Daar staat wel een hoop in maar nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Het is wel zo dat wanneer firefox start er onderaan staat opstarten explorer of zoiets met het explorer icoon. Daarna veranderd het in de naam van de pagina met firefox icoon.
Raar probleem. Het lijkt wel of het na opstarten van firefox overuled wordt door het icoon fan firefox. Als je snapt wat ik bedoel.

Offline nomko

• Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
« Reactie #124 Gepost op: 2010/09/15, 06:29:12 »
Weet iemand trouwens een goede NL-talige site met tekst en uitleg??
Wil dit eens proberen met een Ubuntu versie onder Virtual Box.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------