Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap  (gelezen 44817 keer)

Offline woteb

• Lid
Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Gepost op: 2009/08/08, 22:06:04 »
Ik wil mijn collega's na de vakantie even goed beetnemen. Daarom zou ik mijn laptop zo goed mogelijk op Windows Vista laten lijken. Nu heb ik op dit forumonderdeel wel het een en ander gezien.
Maar concreet: Wat kan ik het beste gebruiken om mijn Debian/Ubuntu laptop zo goed als 100% op Vista te laten lijken?
Ik gebruik XFCE, maar Gnome mag natuurlijk ook. Ik heb een laptop waarop standaard Vista Basic stond. Het stickertje staat er nog op.

Graag met links naar de bronnen, zodat ik het makkelijk kan ophalen. Binnenkort hoop ik dan het resultaat hier te posten.

En natuurlijk, alvast bedankt!

PS: Ik heb al een paar goed bruikbare Emerald thema's. Ik zoek dus een goed Vista Basic GTK thema, een werkbalk en iconen.
« Laatst bewerkt op: 2009/08/08, 22:10:03 door woteb »
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/08, 22:14:59 »
leuk plan woteb,, ben benieuwd naar de reacties :)

Offline woteb

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/08, 23:14:19 »
een BSOD achtergrond doet het natuurlijk altijd goed, veel geloofwaardiger kan je bijna niet overkomen  ;)

Vliegen vang je met stroop, niet met azijn.... ;)
Ik heb een vermoeden dat een BSOD scherm niet onder de eerste categorie valt...  ???

Ik ben vergeten te schrijven dat ik de originele HP wallapers nog heb, inclusief de originele Vista wallpapers.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)

« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/08, 23:17:39 »
Hoi Woteb, hier een paar linkjes:

Laat firefox op Internet Explorer lijken
En een verwijzing naar een how-to van de Ubuntugeeks...
Succes !
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline petervs

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/08, 23:41:33 »
een Opel laat je ook niet op een Ford lijken, alleen om die Opel kwijt te raken
nee, dan raak je hem nooit kwijt  =D  =D
Ubuntu MATE 16.04

Offline n00buntu

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/09, 00:05:27 »
@ woteb:
Vergeet de muis niet!
Aero Mouse Cursors with Drop Shadow.
GTK 2.x Theme/Style die een goede Vista-imitatie doet (zeker in combo met een geschikte Emerald):
Aero-LiNsta.

(Ik weet alleen niet meer waar ik mijn perfecte Windows/Vista ikonen vandaan heb... :( Ik heb ze hier alleen nog lokaal staan.)

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #7 Gepost op: 2009/08/09, 11:09:31 »
Woteb, ik heb het topic even gesplitst, zodat er hier druk kan worden gelinkt :), het kan een nogal hoop berichten/reacties opleveren, zo houden we het grafische topic een mooi overzicht met screenshots.

Leuk idee verder, succes ermee :)!

« Reactie #8 Gepost op: 2009/08/09, 11:18:15 »
Misschien de auteurs van het filmpje contacteren, dat hier recent gepost is?
Ah hier staat die: Is het Windows 7 of KDE 4?

Laat maar hangen, je wou vista en geen windows 7...
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

« Reactie #9 Gepost op: 2009/08/09, 21:17:25 »
Het makkelijkste is om dit met KDE te doen, maar GNOME icm Emerald moet het ook mogelijk zijn :)

Offline woteb

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/08/10, 14:34:30 »
Allemaal alvast bedankt, ik heb al het een en ander in gebruik.

Hier de desktop zoals het er nu uit ziet:

Dat begint er al op te lijken. Screenlets doen het bij miuj niet, maar Gdesklets wel, daar zit ook een klok bij die erg op de Vista klok lijkt.

Hier een geopend window:

Het kader is goed transparant en ook de buttons werken zoals het bij Vista werkt.

Een van de dingen die nog niet lukken zijn de iconen.

Als ik de voorgestelde iconenset gebruik krijg ik dit:

Ik gebruik nu Gion, dat ziet er zo uit:

Het lijkt er op aan dat Nuevo-XT Vista iets ontbreekt. Ook andere iconensets hebben dat euvel.

Wie kan mij helpen met die iconensets? Misschien leuk om ook een Apple/OSX en een Windows XP en Windows 7 topic met dergelijke trucs te starten?
« Laatst bewerkt op: 2009/08/10, 14:36:04 door woteb »

« Reactie #11 Gepost op: 2009/08/10, 14:43:54 »
Ik zou hier eerlijk gezegd eerder KDE voor gebruiken met Emerald, ik denk dat je daarmee een dichter resultaat behaalt..

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #12 Gepost op: 2009/08/10, 14:50:23 »
Eerlijk gezegd vind ik het op dit moment helemaal niet op Vista lijken. Succes ermee in ieder geval :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline woteb

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2009/08/10, 14:51:53 »
Ik zal het eens gaan proberen.

Maar wat heeft KDE4 wat Gnome niet heeft om Debian/Ubuntu op Vista te laten lijken?
Zij er ook speciale KDE thema's die moet gebruiken? KDE4 is voor mij een behoorlijk onbekend gebied, KDR3.5 niet.

Offline woteb

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2009/08/10, 15:00:16 »
Eerlijk gezegd vind ik het op dit moment helemaal niet op Vista lijken. Succes ermee in ieder geval :)
En dit:

De werkbladwisselaar van het paneel gehaald en een meer bekende achtergrond gebruikt. Het andere is de achtergrond die standaard op mij HP 550 laptop staat.

Overigens kan ik de handgrepen van het paneel ook nog uitschakelen.

« Reactie #15 Gepost op: 2009/08/10, 15:08:32 »
Ik zal het eens gaan proberen.

Maar wat heeft KDE4 wat Gnome niet heeft om Debian/Ubuntu op Vista te laten lijken?
Zij er ook speciale KDE thema's die moet gebruiken? KDE4 is voor mij een behoorlijk onbekend gebied, KDR3.5 niet.
Ingebouwde transparantie voor het paneel, geïntegreerde desktopwidgets, folderpreviews, een systeemvak dat er meer op lijkt, launchers Kickoff en Lancelot die er wat van weg hebben, enz..

Offline n00buntu

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2009/08/10, 16:51:30 »
Die icons zijn wel mooi, maar doen heel veel af aan een Vista-look.

Dan kun je beter de nuoveXT icon theme gebruiken (zijn niet de 'echte' Vista icons, maar het lijkt er al heel wat meer op).

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #17 Gepost op: 2009/08/10, 18:57:11 »
De werkbladwisselaar van het paneel gehaald en een meer bekende achtergrond gebruikt. Het andere is de achtergrond die standaard op mij HP 550 laptop staat.

Overigens kan ik de handgrepen van het paneel ook nog uitschakelen.
Dat lijkt er wel *iets* meer op, maar ik denk niet dat je er veel mensen mee kunt bedotten.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 2009/08/10, 19:13:10 »
Heb je ook het start menu van Windows ? Dat moet pas leuk zijn, het start menu van Windows op Linux :D

Offline woteb

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: 2009/08/10, 19:14:36 »
Die icons zijn wel mooi, maar doen heel veel af aan een Vista-look.

Dan kun je beter de nuoveXT icon theme gebruiken (zijn niet de 'echte' Vista icons, maar het lijkt er al heel wat meer op).
Bedankt, deze iconenset werkt wel.

« Reactie #20 Gepost op: 2009/08/10, 23:11:42 »
Heb je ook het start menu van Windows ? Dat moet pas leuk zijn, het start menu van Windows op Linux :D
Je kunt GnoMenu downloaden en installeren. Schijnt dezelfde looks te hebben als het vistamenu... :)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline woteb

• Lid
« Reactie #21 Gepost op: 2009/08/10, 23:57:01 »
Je kunt GnoMenu downloaden en installeren. Schijnt dezelfde looks te hebben als het vistamenu... :)
Ik heb het geïnstalleerd. Het is niet helemaal hetzelfde hoor. Maar voor mij een goede bekende want Linux Mint heeft dit standaard i.p.v. het gewone Gnome menu.

In ieder geval bedankt voor de tip.

Weet iemand overigens waarom bepaalde iconensets niet goed worden weergegeven, zie dit:

Ik heb bijv. Aero-Grazy-Folk wat sprekend op het standaard Vista moet lijken, maar ik krijg i.p.v. een echte Vista-look deze grauwe Gnome iconen.

Ik ga overigens morgen wat experimenteren met KDE4 (eerst een image maken).
« Laatst bewerkt op: 2009/08/11, 00:01:05 door woteb »

« Reactie #22 Gepost op: 2009/08/11, 00:02:53 »
Voor Gnome zijn er genoeg scripts te vinden om een Xp-look te krijgen (en erg goed ook). Die zijn er vast ook voor vista :) Via google vindt je er echt genoeg.
Op de chat te vinden als debiantux

Offline ml2mst

• Lid
    • ml2mst-gmail
    • Mijn Weblog
« Reactie #23 Gepost op: 2009/08/11, 04:16:26 »
@ Woteb:

is deze overtuigend genoeg?

Het bestaat uit de volgende onderdelen (voor Gnome 2):

1. http://www.gnome-look.org/content/show.php/Complete+Vista+Aero+theme+(automated)?content=72318

Uit dit pakket heb ik gekozen:
Elementen: aero-clone
Pictogrammen: Windows Vista

2. Gnome-menu

(Alles instellen op Vista)

3. Wallpaper

(weet niet meer), gewoon even googlen (afbeeldingen) op "Vista wallpaper"

Veel succes ermee ;-)
Kubuntu 20.04, Windows 10 Pro Hoofdcomupter
Kubuntu 20.04, Windows 10 Home op Laptop
Kubuntu 14.04 op Core 2 Duo
Ubuntu MATE 15.10 op Raspberry PI 3B

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #24 Gepost op: 2009/08/11, 04:56:41 »
@ Woteb:

is deze overtuigend genoeg?

Dat is overtuigend! Mooi! Daar gaan ze zeker inlopen.

Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu