@Track: Je hebt gelijk, bij windows moet je een cd tje hebben om te installeren, daarbij klik je dan op installeren , et voila.
Bij Linux heeft men heel veel moeite gedaan om al deze losse cd tjes overbodig te maken, en alles in de repo's gestopt, prachtig geconfigureerd. Alleen als iets dan niet helemaal standaard is, is er voor de gewone man geen eer aan te behalen, want al die tips die jij en anderen geven, zullen best wel werken, maar als je een distro gekozen hebt die juist bedienings gemak als pré zegt te hebben, wil je niet zo moeilijk doen (dan had ik wel Debian of Gento gekozen)
Punt is trouwens NIET de grafische kaart, zoals uit het verhaal naar voren is gekomen, maar de drivers die proberen de monitor te herkennen, en daarin niet slagen, en dat schijnt alleen bij de linux drivers te zijn. Dat is de clou.
@ Gandyman: Ik wilde wel geholpen worden, maar niet op het vlak van: ga s lekker liggen klooien onder de motorkap. Ik wilde eigenlijk aangeven dat er ook doorgeschoten kan worden in automatische herkenning van hardware, en dat ter discussie stellen. Hetgeen gelukt is, alleen zoals al door iemand is aangegeven, dit is daar eigenlijk niet de goede plaats voor.
Ik denk er dan ook over er een mailtje naar nVidia te gaan sturen om ook hun erop te weizen dat dit (soms) net te veel is.
Bedankt in ieder geval voor de reacties. Ik weet nu dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar ook dat er (waarschijnlijk) niets aan gedaan zal worden. Automatisch is mooi, maar soms niet. Wil ook geen automaat in m'n auto.
Groetjes.